http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Program Tahun Baru Cina PR Bukit Gantang - Banyaknya SB

Posted by Love Perak | Sunday, February 28, 2010 | 0 comments »


Rakyat mendengar ucapan DS Nizar ,antaranya beberapa orang SB.DS Nizar tetap dihati rakyat ,tidak kira tua dan muda.

Khemah ini juga terdapat SB yang selalu mengikuti DS Nizar .

DS Nizar berucap dalam sambutan Tahun Baru Cina anjuran Pusat Khidmat Ahli Parlimen dan Adun Kuala Sapetang. Kelihatan beberapa SB berketurunan Cina dan Melayu mencatat."Catatan Buat Zambry".

28-Februari 2010-Simpang.-

Program DS Nizar di mana-mana terdapat SB.Pagi tadi di Padang Taman Kota Jaya banyaknya SB .

Dari gerai tepi jalan ,hinggalah kawasan sekitar.Terdapat yang merakam gambar,merakam suara,merakam video dan berborak sakan dengan rakyat.

Seorang itu kita kenal SB dari Bukit Aman .Kita kenal semasa PRU 12 lagi.Mereka yang lain, SB bangsa Cina ada dan SB India pun datang juga!

DS Nizar tetap berucap penuh bersemangat.DS Nizar tetap menyatakan UMNO parti perkauman.Bagi DS Nizar 52 tahun merdeka UMNO masih membincangkan satu fahaman perkauman,ketuanan Melayu sedangkan Malaysia terdiri rakyat pelbagai kaum.Tugas SB tetap mencatat dan mengambil gambar DS Nizar.Hendak kenal mereka,SB tidak ketawa dan diam sepanjang program.Jikalau kita ambil gambar SB,mereka orang tempatan tutup muka tetapi SB luar buat muka sardin sahaja!.

Inilah wanita cantik yang cuba merosak Imej DS Nizar.

Posted by Love Perak | Sunday, February 28, 2010 | 1 comments »

oleh : cikgu din

Sebentar tadi bersama DS Nizar dalam program masyarakat.DS Nizar bertanya berkaitan wanita yang cuba memfitnah Pegawai Khas beliau.

Kita menerangkan SMS yang Dato Seri Nizar terima itu merupakan datang dari wanita yang cuba memburukkan DS Nizar sejak DS Nizar menjadi Menteri Besar sah rakyat lagi.Namanya
kita tahu Nis..

Apabila kita merujuk gambar perempuan ini kepada Sdr Fadhil Idris ,Fadhil menyatakan beliau berkeyakinan wanita itulah berususan dengan beliau tempohari.

Apabila timbul perkara menyatakan Pegawai Khas cuba mengambil kesempatan keatasnya,kita terfikir rancangan jahat musuh PR rupanya berterusan.

"Cikgu mungkin wanita ini SB,"jelas DS Nizar kepada kita.DS Nizar berpesan supaya berhati-hati
dengan fitnah dan niat jahat musuh!

DS Nizar menyatakan wanita itu sepatutnya berurusan dengan YB kita,Adun Pokok Asam dan Aulong apabila kita beritahu wanita itu tinggal di Taiping.

Ceramah Anwar Kena Sabotaj?

Posted by Love Perak | Sunday, February 28, 2010 | 0 comments »


SEGAMAT 27 Feb - Suasana majlis makan malam sempena Tahun Baru Cina di Segamat malam tadi yang dihadiri Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba-tiba menjadi kecoh apabila salah satu kabel elektrik di luar restoran Tong Hock tersebut terbakar.


Kejadian yang berlaku kira-kira jam 10:20 malam itu disedari oleh beberapa penyokong KEADILAN di luar restoran ketika hadirin di dalam restoran sedang asyik mendengar ucapan Datuk Seri Anwar.


Tindakan pantas pihak penganjur dan penyokong yang memadamkan kebakaran tersebut dipuji kerana sebarang kelewatan akan mengakibatkan kebakaran restoran yang dipenuhi para penyokong Pakatan Rakyat.


Walau bagaimanapun ini tidak menganggu ucapan Ketua Pembangkang yang terus meniup semangat juang kepada lebih 1,000 penyokong.


Turut hadir pada majlis itu termasuk Ahli Parlimen Batu Tian Chua, Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin, Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Negeri Johor Annuar Salleh, Ahli Parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye serta pimpinan Pakatan Rakyat Johor.
Seorang saksi kejadian, Sim Ah Kiong, 45, memberitahu kejadian itu disedari beliau ketika lalu di hadapan restoran dan ternampak percikan api di kabel terbabit.


"Saya sedang jalan di depan restoran ini. Tiba-tiba saya lihat ada percikan api atas kepala saya. Rupanya kabel elektrik ini terbakar," katanya.


Beliau turut tidak menolak kemungkinan wujudnya unsur 'sabotaj' kerana tidak menyenangi kehadiran Datuk Seri Anwar.


"Mungkin ada orang nak sabotaj Anwar. Mereka tak mahu bagi dia berucap dekat sini," katanya.
Bekas Menteri Kesihatan Datuk Chua Jui Meng yang turut hadir pada majlis itu memberitahu pihak polis sebelum ini tidak membenarkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berucap di majlis tersebut.


Lebih 30 anggota polis kelihatan mengawal ketat sekitar restoran tersebut menyebabkan penyokong yang hadir berasa kurang senang
Daripada pengamatan Suara Keadilan kejadian di Segamat semalam seolah-olah sudah dirancang dan menjadi satu kebiasaan bila sahaja Datuk Seri Anwar mengadakan ceramah diseluruh negara.


Di Kuantan umpamanya ketika beliau berucap pada ceramah sempena Konvensyen KEADILAN Negeri Pahang bulan lalu sistem audio dan pembesar suara secara tiba-tiba tidak berfungsi menyebabkan sebahagian hadirin tidak dapat mendengar amanat pemimpin utama Pakatan Rakyat itu.


Kereta F1 Pun Nak Tipu 1Malaysia

Posted by Love Perak | Sunday, February 28, 2010 | 2 comments »

Jalur Gemilang bakal mewarnai litar F1. Adakah anda tidak bangga ?

Jalur Gemilang menghiasi kereta lumba terlaju di dunia. Adakah anda tidak berasa bangga ?

Malangnya, inilah realiti sebenar kereta pasukan 'Lotus F1 Racing Team' (di manakah nama 1Malaysia/)

Inilah lambang pasukan F1 1Malaysia (macam lambang PAS ?)

Bagus hang Najib, hang sembang satu Malaysia...


UNDILAH BARISAN NASIONAL !!

Pendedahan Azmin Ali

Posted by Love Perak | Sunday, February 28, 2010 | 0 comments »

Melihat rakyat kurang memberi sambutan kepada program mereka, Umno terpaksa "merasuah" RM10 kepada setiap penduduk Guar Jering di Penanti, Pulau Pinang yang rela hadir ceramah anjuran parti itu bagi menggelakkan terus dimalu.

Apatah lagi ahli Umno di situ tidak mahu menjatuhkan air muka Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Seri Dr Zahid Hamidi yang hadir pada ceramah tersebut.

Ketika mendedahkan perkara ini Naib Presiden KEADILAN Azmin Ali berkata Umno terus mengumpan rakyat melalui amalan rasuah dan imbuhan material bagi mendapat belas kasihan serta perhatian semula rakyat.

"Umno rasuah RM10 kepada penduduk Guar Jering untuk tarik penduduk hadir majlis Umno yang diadakan pada hari yang PKR membuat ceramah tapi penduduk di sini tidak termakan pujuk rayu duit haram yangingin disampaikan.

"Halal haram Umno tidak peduli lagi, yang penting bagi mereka janji rakyat boleh dibeli supaya Umno boleh berangan-angan kembali merampas kembali kawasan mereka kalah," kata Azmin pada ceramah isu semasa dan menolak fitnah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim di Guar Jering, Penanti bersama Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang Mansor Othman semalam.

Tambah Azmin, Umno juga terus menipu rakyat dengan sengaja mereka cerita bahawa beberapa ahli Pakatan Rakyat telah keluar parti tetapi realiti menunjukkan keahlian Pakatan Rakyat terus meningkat menyebabkan Umno tergugat.

"Ditangan saya ada lebih daripada dua ratus ahli yang baru mendaftar menjadi ahli Pakatan Rakyat tetapi puak ini (Umno) sengaja membuat cerita untuk mencalar imej kita," kata beliau.

Apabila Umno hilang arah dan tidak mampu mencapai dasar-dasar yang dijanjikan mereka merancang untuk memporak-perandakan Pakatan Rakyat supaya rakyat mengalih perhatian tetapi malangnya bagi mereka akyat tetap bersama Pakatan Rakyat manakala Umno terus ditinggalkan kata Azmin lagi.

"Kita tidak perlu bagi 10 sen pun rasuah kepada rakyat kerana rakyat tetap terus membanjiri semua majlis yang dijalankan. Ini membuktikan rakyat memberi sokongan tanpa batasan kerana mereka yakin kepada Pakatan Rakyat berbanding Barisan Nasional.

"BN yang zalim dan rakus hanya mahu mengaut keuntungan haram dan oleh sebab itu mereka akan terus disingkirkan. Kewujudan mereka hanya merosakkan negara dan anak bangsa tidak mampu dibela," katanya lagi.

Jelas beliau jika kezaliman dan penyelewengan Umno berterusan negara akan tergadai.

Ini kerana Umno ingin melihat kemusnahan negara selepas mengaut keuntungan. -SK

Mamat Bangang ni Muncul Balik

Posted by Love Perak | Sunday, February 28, 2010 | 3 comments »

BACHOK - Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Ezam Mohd Noor mendakwa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak pernah jujur dalam hubungan de- ngan Pas termasuk Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ezam mendakwa, pemimpin PKR itu hanya menggunakan Pas untuk meraih sokongan bagi menyelesaikan masalah peribadinya yang kini berhadapan perbicaraan mahkamah berhubung tuduhan liwat terhadap bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Anwar memang terdesak sekarang, orang macam Nik Aziz yang dilihat macam tok guru memang diperlukan oleh Anwar kerana dia menghadapi krisis moral. Jadi, dia akan menggunakannya (pengaruh Nik Aziz) untuk menyelesaikan masalah peribadinya," katanya ketika ditemui selepas menyampaikan ceramah royalti minyak di Kampung Pauh Sembila:n, di sini, semalam.

Hadir sama, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin. - sinar harian

Menurutnya, Pas kini juga dilihat sudah mula terpedaya dengan mainan politik Anwar sehingga sanggup menggadaikan prinsip utama parti itu untuk menubuhkan negara Islam.

“Memang betul, kita te-ngok sekarang ni, Pas seperti sudah meninggalkan asas penubuhannya untuk menubuhkan negara Islam dan bagi saya ini semua gara-gara Anwar yang memanipulasikan keadaan menyebabkan Pas tersepit," katanya.

Beliau berkata, Anwar juga memanipulasi Pas dan DAP sehingga kedua-dua parti itu dapat bersama dalam Pakatan Rakyat.

“DAP bersama Pas bukan kerana Pas tetapi kerana jaminan Anwar bahawa parti itu tidak akan bawa negara Islam, Anwar memanipulasi keadaan sehingga menggadai prinsip utama Pas untuk menubuhkan negara Islam,“ katanya.

Apa Kata Zaid Ibrahim Mengenai Ku Li

Posted by Love Perak | Saturday, February 27, 2010 | 0 comments »

Ku Li

Saya tertarik dengan kenyataan Tengku Razaleigh bahawa beliau masih setia kepada prinsip dan perjuangan UMNO. Hati saya berkata mungkin beliau maksudkan perjuangan dan “legacy” zaman Tunku Abdul Rahmand, Tun Razak dan Tun Dr Ismail. Kita semua tahu tak ada prinsip dan “legacy” UMNO Baru yang perlu Ku Li bela dan pertahankan. Malah dari kenyataan umum yang dibuat oleh Ku Li kebelakangan ini, banyak dasar kerajaan Barisan Nasional dibidas oleh Ku Li. Malah rasanya tak ada satu pun dasar UMNO hari ini yang Ku Li pertahankan sekarang. Jadi agak terkejut bila saya dengar Ku Li masih setia kepada perjuangan UMNO. Tapi siapalah saya nak mempersoalkan pendirian orang lain.

Yang saya nak utarakan hari ini ialah tentang UMNO Baru. Sebenarnya semasa UMNO Lama diharamkan dan ditutup oleh Dr Mahathir pada tahun 1987, Ku Li tidak dibenarkan masuk parti baru itu. Itu arahan Che Det. Kita tak boleh lupa dengan tindakan Pendaftar Pertubuhan yang telah meluluskan UMNO Baru sebagai pengganti UMNO Lama. Kita tak harus lupa dengan keputusan Pendfatar Pertubuhan yang telah membolehkan UMNO Baru mengambil alih semua aset dan harta UMNO 1946 dan tidak membenarkan pemimpin kanan parti seperti Tengku Razaleigh dan Allahyarham Tunku Abdul Rahman menjadi ahli. Satu tindakan yang tidak bermaruah, salah dan tidak sah.

Tapi inilah budaya politik UMNO Baru. Ketepikan pemimpin sah yang mempunyai ramai pengikut dan tak perlu ikut undang-undang. Maka apakah sah sebenarnya UMNO Baru ini? Anak-anak muda yang berminat dengan politik hari ini mesti menyedari perkara ini. Jangan kita mudah lupa sejarah. InsyaAllah, bila Pakatan Rakyat diberi mandat opleh rakyat nanti, kita akan kaji semula semua ini.

Jadi kalau Ku Li nak tahu sama ada UMNO Baru ini sah, dan harta-harta yang diambil dari UMNO Lama itu sah; dan sama ada harta-harta yang diberi kepada kroni-kroni oleh pemimpin atasan UMNO Baru itu pun sah; Ku Li mestilah membantu perjuangan Pakatan Rakyat.

Kes saya dengan jaguh wartawan A Kadir Jasin yang terkenal sebagai orang yang memuja Dr Mahathir mungkin dapat memberi gambaran tentang ke mana perginya harta UMNO Lama. Kadir telah menuduh saya menjadi “orang perantaraan” dalam pembahagian harta itu kepada UMNO Baru dan orang orang tertentu. Lalu Kadir tuduh saya jadi kaya-raya. Kita tunggu drama ini di Mahkamah dan lihat siapa sebenarnya yang dapat harta-harta itu dan siapa pula yang jadi “orang perantaraan” yang sebenar.

Tapi lebih seronok lagi kalau rakyat memberi mandat kepada Pakatan Rakyat . Di bawah Pakatan Rakyat, kehakiman dan undang-undang akan dijamin adil dan saksama. Satu Suruhanjaya bebas akan kita bentuk untuk menyiasat semua penyelawengan . Kalau harta bekas perdana menteri Thailand Thaksin Shinawatra yang diperolehi secara haram di zaman pemeneritahannya boleh diambil tindakan oleh kerajaan Thailand sekarang, mengapa tidak di Malaysia suatu hari nanti?

Terlatest: Sepol Putus Tunang...????

Posted by Love Perak | Saturday, February 27, 2010 | 0 comments »

Artikel ni gua cilok dari brader isa. thanks bro!

Sebelum ini gua ada cerita pasal Sepol berkaitan KY Jelly yang ada padanya dan seluar dalam yang ada di tepi mesin basuh di rumah tunang dia. Satu kenyataan mahkamah yang memberi banyak keraguan kepada golongan yang mahu berfikir. Rujuk di sini.

Ini pulak berita terbaru yang gua terima berkenaan budak spastik nih... tapi sebelum tu.. gua nak bagitau dulu tujuan gua buat posting nih..., tujuannya adalah sebagai clue/pembayang supaya member2 di luar sana supaya dapat mencari kesahihan cerita ini, ialah kan... jangan ingat kera...jaan jer ada SB... geng PR pun ada juga SB dan freelance spy..., so... pergilah cari maklumat dan interview individu terbabit dan kenalan terdekat mereka...

Walaupun berita ini masih samar lagi bagi gua... tetapi bila gua cuba check laman web ini (www.jannamohdzaki.blogspot.com) perghhh... memang betul la.. apa yang member gua bagitau... "This blog is open to invited readers only"... ooo... la..la..., lu orang pasti tertanya2 blog siapa pulak tu..., itulah blog tunangnya si budak Sepol.

Wokey... al kisahnya apa yang gua tau... si budak spastik yang bernama Sepol ni dah putus tunang dengan Janna dan ada konfrantasi sikit berhubung dengan kes liwat nih... dan lagi satu ceritanya... yang ini gua tak boleh story kat sini beb... very... very.. sensitif, sebab ianya akan mengaibkan individu tersebut dan kesahihan cerita belum muktamad. Once... kompom jer.... gua lah orang pertama yang akan letupkan maklumat nih.... dan Sepol pasti kantoi punya dalam lakonan liwat nih...

ha..ha..ha..., dahi ada tanda sujud.... konon...., dah setiap kali lu sujud.. lu tenyeh dahi kat sejadah tu mana tak bertanda..., tapi kalau tanya dengan Mahathir... pasti jawapannya... "Apa ka nama... tu... aaa... Sepol tu hantuk dahi dia kat tiang sampai lebam... pasai tu bertanda..." ... ha..ha..ha....

Orang yang siang malam sujud pun belum tentu bertanda lagi dahi tu... inikan pula baru kena sorok 2 tahun dah bertanda dahi... dasat giler... lakonan mamat nih... sama lah jugak dengan cerita kemut air mani dalam juboq selama 2 hari...

Kemut air mani sebagai bahan bukti ambil masa selama 2 hari, tenyeh kepala kat dahi sebagai bahan bukti yang dia beramal dan bermunajat kepada Allah mengambil masa 2 tahun... jadi kiraannya seperti berikut 2 + 2 = 4 dan angka 4 cina kata mampuih.... so tak reti2 lagi... mampuih la hang lepas nih..... Sepol oooiiii...

Itu kiraan kitab tajul muluk cara gua... la.... ha..ha..ha......

oleh blog : ikutsukaakuisa

Malikul gagal sebagai menteri pelajaran!

Posted by Love Perak | Saturday, February 27, 2010 | 0 comments »

Muhyidin Yasin jangan bising sangat perihal Pulau Pinang.Cuba fikirkan sama nasib pelajar Melayu.Jelas Muhyiddin sekali lagi gagal,apabila calon STPM luar bandar kebanyakan orang Melayu terus ketinggalan.Apabila ramai calon aliran Sains Sekolah Luar Bandar tidak mencapat prestasi yang memuaskan.Hanya 4.54 peratus peroleh 5A HINGGA 3 A bagi calon sekolah luar bandar aliran sains.

Jelas sekali dasar PPSMI peninggalan Dr Mahathir merugikan orang Melayu. Dengan 9 calon cemerlang,tetapi pelajar luar bandar yang cemerlang hanya seorang.Banyak betul kurangnya sekolah luar bandar!

Di samping itu Muhyiddin Yasin gagal melihat kemudahan sekolah luar bandar dan terdapatnya kekurangan guru cemerlang di sekolah luar bandar.

Walaupun terdapat pelajar luar bandar belajar di sekolah dalam bandar,kemudahan yang mereka terima berbeza daripada pelajar luar bandar.Kemungkinan juga kemudahan internet pun tersangkut-sangkut.

Kita juga hairan Ibrahim Ali dan GPMS tidak pula bising seperti ayam telur sebiji riuh sekampung.



Cadangan Bebankan Rakyat Oleh Kerajaan

Posted by Love Perak | Friday, February 26, 2010 | 3 comments »


Mekanisma subsidi petrol akan diumum pada Mac 2010.


Beli petrol pada harga subsidi dengan menggunakan Mykad. Pemilik kenderaan berdaftar hanya dapat subsidi untuk satu kenderaan sahaja.


Sistem ini diuruskan oleh Maybank


Ujian mekanisma ini akan dijalankan pada hujung Mac atau April


Hanya dapat subsidi 200 ke 300 liter sebulan bergantung pada kapasiti enjin


Enjin 2000 cc ke atas tiada subsidi


Kereta syarikat tiada subsidi


Bila subsidi habis digunakan untuk sebulan, pemilik kenderaan beli petrol pada harga tanpa subsidi iaiti RM 2.10 seliter untuk RON95.


Harga RON95 bersubsidi mungkin akan naik pada RM 1.90 seliter.


Harga RON97 tanpa subsidi mungkin naik pada RM 2.50 seliter.


Anwar Bidas Kerajaan

Posted by Love Perak | Friday, February 26, 2010 | 0 comments »

Pengumuman pertumbuhan ekonomi negara sebanyak 4.5 peratus bagi suku terakhir 2009 merupakan tindakan yang tidak bertanggungjawab oleh kerajaan kerana ia merupakan hasil suntikan ransangan ekonomi, kata ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Anwar, pengumuman oleh perdana menteri Datuk Seri Najib Razak itu juga dibuat terlalu awal memandangkan kesan daripada pakej ransangan ekonomi itu hanyalah reaksi sementara dan tidak dapat dilakukan secara berterusan.

"Oleh sebab itu, saya amat khuatir kerana kaedah pergantungan yang berterusan kepada perbelanjaan kerajaan secara besar-besaran seperti yang diamalkan Barisan Nasional, akan membawa kita ke kancah permasalahan ekonomi yang sangat serius.

"Saat apabila ekonomi negara yang kini retak akan terbelah dan berkecai sebenarnya sudah hampir tiba," katanya lagi dalam kenyataan medianya hari ini.

Najib pada Rabu lalu mengumumkan pertumbuhan sebanyak 4.5 peratus bagi suku keempat tahun lalu yang disifatkannya sebagai pencapaian di luar jangkaan, hasil permintaan dalam dan luar negara yang lebih kukuh.

'Malaysia paling lembap di rantau ini'

Namun, menurut Anwar, pengumuman itu tidak menggambarkan keadaan sebenar kerana Malaysia dijangka mencatat pertumbuhan paling lembap di kalangan negara-negara serantau pada tahun ini.

"Apa yang tidak diuar-uarkan oleh Perdana Menteri di sebalik anggaran pertumbuhan 5 peratus itu adalah hakikat bahawa pada kadar tersebut, Malaysia ditinggalkan jauh oleh negara-negara seperti Korea Selatan, Singapura, Taiwan, Indonesia, Thailand, Filipina, malahan juga Vietnam dalam tahun 2010 kelak," katanya.

Tambahnya lagi, ini merupakan perbezaan ketara berbanding pencapaian sebelum ini yang meletakkan Malaysia setanding dengan negara-negara seperti Korea Selatan dan Singapura.

"Anggaran terbaru yang dikeluarkan oleh IMF pada Oktober 2009 menunjukkan bagi tahun 2010, Malaysia dijangkakan akan tumbuh pada kadar yang paling lembap berbanding kumpulan negara-negara tadi.

"Walaupun ekonomi dunia dijangka akan mula pulih. Vietnam dijangka akan tumbuh pada kadar 2 kali ganda lebih baik dari Malaysia dan negara-negara lain akan berkembang pada kadar yang secara puratanya 50 peratus lebih pesat dari Malaysia," katanya.

Tambahnya, keadaan ini timbul hasil daripada dasar ekonomi BN dengan meningkatkan perbelanjaan kerajaan bagi menutup kegagalan menarik pelaburan individu dan swasta.

"Kalau sebelumnya di antara tahun 1991 hingga 1997 pelaburan individu dan swasta meningkat setiap tahun pada kadar 16.2 peratus, selepas 1998 hinggalah kini kadar ini hanya menokok 1 peratus secara purata sejak 11 tahun lepas.

"Mengambil kira kesan inflasi, maknanya di antara tahun 2005 sehingga 2008, pelaburan individu dan swasta kekal tidak berkembang pada tahap RM20.3 billion setiap tahun.

"Jumlah ini adalah lebih rendah dari jumlah pelaburan individu dan swasta semasa saya mula-mula menjadi Menteri Kewangan dalam tahun 1991, iaitu hampir 20 tahun lalu," katanya lagi.

Berita yang sangat menyedihkan UMNO

Posted by Love Perak | Friday, February 26, 2010 | 0 comments »

PULAU PINANG, 26 Feb: Mana-mana individu dan badan bukan kerajaan (NGO) hari ini menerima tempelakan kerana apa yang mereka dakwa bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang tidak mengadakan perarakan Maulidur Rasul tahun ini terjawab.

Perarakan 53 kontinjen dimulai dengan ketua-ketua jabatan melalui beberapa jalan termasuk Padang Kota Lama, Dewan Undangan Negeri, pejabat agama menuju ke Dewan Sri Pinang.

Turut meraikan majlis ialah ketua menteri, Lim Guan Eng. - Harakahdaily



1Malaysia Semuanya Bagus!

Posted by Love Perak | Friday, February 26, 2010 | 0 comments »

Semenjak Malaysia memperkenalkan gagasan 1Malaysia semuanya bagus. Itu kata pimpinan Umno/BN. Hari ini pemimpin 1Malaysia kata ekonomi Malaysia hebat dan bagus........tahniah!!!!!!!!!!!!!


Ekonomi bagus
Kadar pengangguran bagus
Kadar jenayah bagus
semuanya bagus.


Tidak ada yang tidak bagus. Yang tidak bagus ialah kerajaan Pakatan Rakyat dan parti-parti PR yang dikatakan berantakan dan huru hara.

Adakah tuan-tuan percaya 100 % apa yang dikatakan oleh mereka?????

Tahniah Zambry Kadiaq

Posted by Love Perak | Friday, February 26, 2010 | 0 comments »

Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir hari ini memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan tiga yang lain berhubung artikel yang disiarkan oleh akhbar bulanan parti itu, Suara Keadilan. - Malaysiakini

p/s : harap2 lepas ni saman 1 bilion terhadap nizar kerana merampas perak secara lanun dan muka tak malu kah kah kah

Ekslusif - Gambar Malam Tadi

Posted by Love Perak | Thursday, February 25, 2010 | 1 comments »










Anwar Tibai Anak Yatim

Posted by Love Perak | Thursday, February 25, 2010 | 0 comments »

SHAH ALAM - Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim tidak berhak untuk mempersoalkan kedudukannya sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen berikutan kes liwat yang dihadapi beliau.

Menurutnya, semua pertimbangan bagi jawatan itu hanya boleh diputuskan oleh pemimpin Pakatan Rakyat (PR) dan bukannya Rais mahupun pemimpin Barisan Nasional (BN).

“Tugas dan bidang kuasa Rais hanyalah tertumpu kepada stesen Radio Televisyen Malaysia milik Kerajaan Pusat, bukannya mengambil peranan menentukan jawatan politik individu lain.

“Kalau dia tanya saya, saya nak tanya dia pula, layak atau tidak dia menjadi Menteri Penerangan? Kalau dia fikir dengan kuasa yang ada dia boleh aturkan semua di negara ini, minta dia aturkan RTM dulu,” katanya ketika ditemui media selepas menghadiri Majlis Semarak Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) di sini, kelmarin.


Sementara itu, ketika dalam ucapannya, Anwar berharap perbicaraan kes liwat keduanya di mahkamah tidak 'mengganggu' tugasnya sebagai penasihat ekonomi Selangor untuk memberikan lebih perhatian terhadap negeri itu.

Menurutnya, beliau sentiasa berdoa supaya ujian terhadapnya dapat dipermudahkan oleh Allah.

“Kalau saya tidak diganggu banyak di mahkamah, saya dapat tumpukan perhatian lebih banyak di Selangor kerana sekarang ini masih banyak fitnah dan khianat dilemparkan terhadap saya,” katanya.

Sebelum ini, Dr Rais berkata, beliau bersetuju dengan pendapat beberapa pihak supaya Anwar melepaskan jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen berikutan pertuduhan liwat yang dihadapinya itu.SH

SYABAS Lonjak Imej Pakatan Rakyat Selangor

Posted by Love Perak | Thursday, February 25, 2010 | 0 comments »

Tak payah bagitau la sapa dibelakang Syabas dalam mengharu birukan politik Selangor. Bangsa Umno akan menggerakkan apa saja yang sempat digapai asalkan boleh menggugat kestabilan politik negeri negeri dibawah Pakatan. Hatta soal perarakan Maulidur rasul yang tak sepenting mana pun diputar semahu mereka seolah olah itulah sebenar benar tuntutan agama Islam bertujuan memperkuatkan ekonomi Melayu P Pinang.

Nampak sangat kelaku hodoh depa yang lebih nampak pokok sebatang dari hutan yang terbentang.

Sapa sangka yang Selangor, negeri terkaya dalam Malaysia jatuh ke tangan Pakatan selepas PRU 12 yang lalu. Dan inilah dosa terbesar Pak Lah yang menyeretnya turun awal dari waktu. Tentulah segala usaha akan digembeleng Umno asalkan negeri emas ini kembali dibawah telapak kaki depa. Hatta hak rakyat Selangor untuk menikmati kemajuan dalam bentuk penggunaan air murah pun sanggup di perjudikan. Nyata perjudian mereka mereka ini bakal memakan diri.

Ketegasan MB Pakatan, Khalid Ibrahim untuk mempertahankan harga air yang sedia dinikmati rakyat Selangor bakal melonjakkan lagi imej Pakatan dimata rakyat kebanyakan. Dan sikap ego dan besar kepala Syabas akan dilihat sikap sebenar bangsa Umno.

Syabas sejak mula memang dilihat sebagai 'masalah' kepada Kerajaan Pakatan Selangor. Sama seperti agensi kerajaan lain seperti Jais dan Mais, nama saja di bawah kerajaan negeri tapi bertuankan kuasa yang berasingan.

Secara positifnya aku melihat ini akan banyak membantu Pakatan dalam memenangi hati rakyat bukan saja di Selangor tapi juga rakyat Malaysia keseluruhannya.

SYABAS...

Ayat Pedas Dr Asri

Posted by Love Perak | Wednesday, February 24, 2010 | 1 comments »

Hukuman sebatan “bukan sahaja perlu adil, tetapi juga perlu kelihatan adil” kerana masyarakat akan memandang serong terhadap setiap hukuman yang hanya menghukum anak bilis dan membiarkan jerung.

“Maka, bukan sahaja peminum arak patut dihukum, tetapi taukeh-taukeh atau mereka yang terlibat dalam pengedaran arak dalam kalangan umat Islam patut dibawa ke pengadilan.

“Ini termasuk mana-mana individu Muslim yang memegang saham-saham arak dalam negara ini. Empunya pusat-pusat hiburan yang menggalakkan aktiviti tidak bermoral ini mestilah dibawa ke pengadilan. “Maka pihak berkuasa agama hendaklah jujur dengan rakyat, dan berani membawa empunya, atau pemegang-pemegang saham arak dan judi yang membabit individu Muslim sekalipun ‘kelompok yang dianggap kebal’ dalam negara ini,” MI

Kak Midah Yang Bangang

Posted by Love Perak | Wednesday, February 24, 2010 | 0 comments »

OLEH: JJ (http://www.joharapat.blogspot.com)

Kelmarin Exco Kanan Kerajaan BN Perak, Datuk Hamidah Osman merapu lagi, minta Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamnaludin bersama ADUN ADUN Pakatan Rakyat Negeri Perak menerima Datuk R. Ganesan sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri Perak.

Permintaan Hamidah itu bolehlah disamakan dengan menerima yang `haram' untuk dijadikan yang halal, dengan itu yang halal itu boleh digunakan walaupun asalnya sudah `haram'.

Bolehkah kita terima yang haram dalam masa yang sama kita sudah ada yang halal?. Bagi pemimpin pemimpin Umno tidak ada masalah kerana bagi mereka halal dan haram sama sahaja. Pemimpin pemimpin Umno/BN diketahui umum menghalakan cara demi matlanat tercapai. Boleh guna sogokkan wang dalam pilihanraya, boleh memperalatkan jentera kerajaan, yang penting BN mesti menang.

Ini samalah dengan matlamat menghalalkan cara, sogokan wang adalah `haram' tetapi untuk kemenangan BN, tidak ada salahnya. Bagaimana ADUN ADUN Pakatan Rakyat boleh menerima Ganesan sebagai Speaker DUN yang sah sedangkan beliau seorang yang tidak mempunyai etika dan jati diri kerana mengaku sebagai Tuan Yang Di Pertua Dewan Negeri Perak, malah Ganesan sanggup membohongi rakyat Perak dalam masa yang sama beliau tidak layak menjadi Speaker mengikut Peruntukan Perlembagaan Negeri Perak.

KIta minta Hamidah melihat dan memahami laporan Majlis Peguam Malaysia pada 24 Ogos2009 melalui Setiausahanya, George Varughes yang telah mengesahkan bahawa Ganesan hanya mengemukakan surat akuan sumpah meletakkan jawatan pada 17 Ogos 2009. Tarikh tersebut telahpun melepasi tempoh tiga bulan sebagaimana yang ditetapkan oleh Undang-undang Tubuh kerajaan Negeri Perak.

Ini jelas menunjukkan Ganesan merupakan seorang yang tidak mematuhi undang-undang tubuh kerajaan Negeri Perak.

Hamidah dan Ganesan Ganesan perlu faham dan jelas bahawa perkara 36A(5) Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak menyebut bahawa sesiapa yang menjawat jawatan Speaker mesti melucutkan atau meletakkan jawatan profession dalam tempoh tiga bulan dari tarikh memegang jawatan.

Ganesan sebelum ini mendakwa beliau dipilih sebagai Speaker dalam persidangan Dewan pada 7 Mei 2009. Berdasarkan peruntukan undang-undang tersebut, beliau wajib meletakan jawatan pada atau sebelum 7 Ogos 2009.

Hamidah tidak tahukah Undang Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak? Kalau tidak tahu malu kat oranglah, jadi Exco kanan tak tahu Undang Undang Tubuh Kerajaan Negeri. Atau Midah buat buat tak tahu saja.

Hamidah mahu ADUN ADUN Pakatan Rakyat menerima Ganesan sebagai Speaker DUN sedangkan jelas menunjukkan bahwa Ganesan adalah speaker yang tidak sah, dan lebih buruk lagi Ganesan sanggup menipu rakyat Perak untuk kepentingan peribadi beliau.

Dalam rekod rasmi Majlis Peguam Malaysia pada 11 Ogos 2009 menunjukkan Ganesan telah gagal meletakkan jawatan dan masih aktif sebagai pengamal undang-undang, perkara ini jelas menunjukkan bahawa ganesan sendiri tidak yakin dirinya adalah spakar yang sah.

KIta mahu Ganesan menjawab hujah yang menyatakan bahawa Ganesan cuba menyembunyikan fakta tersebut menghantar notis kepada Majlis Peguam hanya pada 13 Ogos 2009 dan mendakwa telah letak jawatan sebagai peguam pada 6 Ogos 2009, iaitu sehari sebelum habis tempoh 3 bulan yang ditetapkan oleh Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri. Bagaimana seorang boleh letak jawatan pada 13 Ogos 2009 tetapi berkesan mulai 6 Ogos 2009.

Masih ingatkah Hamidah tragedi sidang DUN pada Mei tahun lalu, Ganesan bukan seorang Ahli Dewan Negeri, beliau didapati menceroboh masuk ke dalam bangunan Dewan Negeri pada 7 Mei 2009.

Sebelum DYTM Raja Muda Perak merasmikan persidangan Dewan Negeri pada hari tersebut Ganesan juga telah mengisytiharkan diri sebagai Yang Dipertua Dewan menggantikan Yang Dipertua Dewan yang sah, Sivakumar yang ketika itu masih berada di tempat duduk Speaker dalam Dewan.

Pada hari dan waktu yang sama, Sivakumar selaku Speaker yang sah telah diheret keluar dengan kasar dan biadab oleh segerombolan lelaki yang tidak dikenali, bahkan yang lebih membahayakan lagi sebahagiannya didapati bersenjata pistol. Bukankah Sivakumar diseret keluar dan dikurung dalam stor lebih dari satu jam. Pada ketika itulah Ganesan mengisytiharkan dirinya sebagai Speaker Dewan. Adakah Midah masih ingat, atau Midah sudah lupa saperti kata Tun Dr. Mahathir Melayu Mudah Lupa.

Tahu tak ke Hamidah bahawa Ganesan bukan Speaker DUN Perak yang sah dan beliau tidak layak memanggil sebarang sidang DUN Perak . Kalau sidang tersebut tetap dijalankan ianya juga akan menjadikan sidang tersebut sebagai persidangan yang tidak sah.

Permintaan ataupun paksaan Hamidah kepada ADUN ADUN Pakatan Rakyat supaya menerima Ganesan sebagai Speaker DUN yang sama samalah dengan meminta ADUN ADUN PR menerima atau memakan ayam yang tidak sembelih mengikut hukum Islam sedangkan ayam yang halal sudah ada kerana ia disembelih mengikuti aturan Islam.

Pastinya ADUN ADUN Pakatan Raskyat tidak akan memakan ayam yang haram kerana tidak disembelih secara Islam, tetapi ADUN ADUN BN terutamanya Umno bagaimana?

Dalam hubungan itu Hamidah perlu faham mana satu Speaker DUN yang sah mengikut undang undang, bukannya dengan memakai baju yang bertanda SAH Speaker, maka Ganesan pun diktiraf sebagasi Speaker dan meminta Pakatan Rakyat menerima yang tidah sah dari kacamata Pakatan Rakyat.

Yang halal tetap halal. haram tetap haram, tidak boleh campur, dan tidak boleh paksa orang lain supaya menerima yang haram.

SEMUA ISU DISOROK DALAM PUNGGUNG SAIFUL

Posted by Love Perak | Wednesday, February 24, 2010 | 0 comments »

Naib Presiden PAS Dato' Hj Mahfuz Omar berkata BN cuba menyorokkan semua isu dan masalah yang ada hari ini dengan membesar-besar cerita tentang kes liw#@ Datuk Seri Anwar Ibrahim.


"Kes enjin hilang, kapal selam tak boleh menyelam, ekonomi merudum, jenayah meningkat, MCA bergaduh semuanya disorokkan di dalam lubang pungg$#@ Saiful Bukhari"


"Mereka cuba menutup semua isu tersebut dengan kes liw%$ ini" katanya.
Beliau juga mempertikaikan bagaimana adik Perdana Menteri, Nazir Razak boleh menjadi antara orang paling kaya dalam Malaysia dalam sekelip mata selepas Najib menjadi Perdana Menteri.


"Persoalan tidak pun tidak sedar bila Nazir menguasai majoriti saham CIMB dan bagaimana beliau boleh mempunyai wang begitu banyak sehingga berjaya menguasai CIMB" tanya Mahfuz.


Beliau berkata demikian pada ceramah umumnya di Markaz PAS Kawasan Jempol di Kg Bukit Kerdas, Batu Kikir, Negeri Sembilan malam tadi.

Mutaligat

Apa hang merapu ni Rais Yatim?

Posted by Love Perak | Tuesday, February 23, 2010 | 1 comments »

oleh : shalehudin

Persoalannya, beranikah bangsa Umno atau beranikah Rais khasnya menasihati rakan rakan sekandang dengannya malah memastikan dirinya juga bersedia untuk lepaskan jawatan sebagaimana nasihatnya pada Anwar?

"Dari segi keluhuran undang-undang atau perimbangan hak asasi, sebaik-baiknya seseorang yang pegang jawatan sama ada sebagai ahli parlimen, ketua pembangkang, menteri atau anggota pentadbiran harus meletak jawatan dulu dan menghadapi dakwaan yang dikemukakan padanya.

Kalau tak berani dan sayangkan jawatan berimbuhan tinggi tu, jangan cakap la. Buat muntah habih orang keliling.

Aku yakin Anwar mendidik diri tak besarkan jawatan dan tak agungkan kemashyuran. Sejarah juga membuktikan jawatan yang disandangnya dahulu lebih tinggi dan baik dari Rais sekarang. Malah beliau mungkin mendapatkan kembali kemashyuran itu jika berpatah balik berkubang dilubang yang Rais berkubang sekarang. Kalau setakat nak lepaskan jawatan sebagai ketua pembangkang ni, bila bila masa pun boleh asalkan berasas dan kena gayanya.

Kalau sekadar nak sebut Kasitah Gaddam saja sebagai contoh, tak payah la. Amacam kalau hang pi nasihat Najib bini Rosmah, kalau tak letak jawatan pun, saman RPK ka atau saman detektif Bala ka untuk cuci nama. Macamana dengan menteri Jarjis? dah lupa ka? Atau hang sesaja nak perli dia? Apa hal pulak kalau ada anak bangsa hangpa yang entot entot (sori bro TT, pinjam sat) anak orang kemudian lari? Takkan buat bodo saja? Stadium runtuh tak pa ka? Masjid runtuh pun tak pak jugak ka?

Wooiihhh.. banyak la kalau nak "list"kan sampah yang hangpa buat kat sini. Nak pi pekena cucuq udang cicah petang petang ni baguih gak...

SPRM Mengesahkan Tindakan Sivakumar Menggantung Zambry?

Posted by Love Perak | Tuesday, February 23, 2010 | 0 comments »

Speaker Sivakumar dilaporkan kepada SPRM menyalahgunakuasa sebagai Speaker menggantung Zambry sebagai Adun Pangkor dari menghadiri Sidang DUN Perak.

Tetapi SPRM telah menutup kes Sivakumar itu.Di sinilah ramai orang terfikir ,bahawa tindakan Sivakumar menggantung Zambry dan beberapa Adun BN itu kelihatan sah dan tepat!

Kita menanti penuh sabar persidangan DUN Perak mungkin Mac atau April ini setelah 6 bulan bersidang.

Rakyat juga terus bertanya lagi?Sahkan MB Mahkamah itu jika Zambry masih digantung dan mahkamah tidak membuat keputusan lagi.Mereka juga berkata kebiasaannya orang yang digantung tugas selalunya tidak layak memegang jawatan.

Speaker Sivakumar kini boleh menarik nafas lega kerana tiada bukti beliau menyalahgunakan kuasa.Sivakumar mesti berani mempertahankan Hak Kuasa Speaker yang telah menggantung Zambry untuk hadir sidang DUN Perak.

Memang Betul Zambry Bohong!

Posted by Love Perak | Tuesday, February 23, 2010 | 0 comments »


oleh : cikgu din


DS. Nizar bersama 14 ADUN Pakatan Rakyat yang lain bergambar selepas sidang media sebentar tadi.
DS Nizar menyatakan Kerajaan PR Melantik ADUN BN dalam Majlis Tindakan Daerah.


Kita sering mewakili YB Haji Roslan Shaharum ke mesyuarat Majlis Tindakan Daerah Larut ,Matang dan Selama.

Kita melihat kerusi ADUN Kamunting,Trong dan Batu Kurau Kosong. Kita duduk bersebelahan dengan kerusi Ahli Parlimen Larut,selalunya setiausaha politik beliau yang hadir.

Jadi jelas pembohongan Zambry Kadir kerajaan PR tidak menjemput ADUN BN sebagai fitnah untuk menutup kelemahan mereka mentadbir Perak.

Kita berharap Pegawai Daerah dapat menjelaskan kepada rakyat pembohongan Zambry ini.Jelas sekali Zambry cuba memburukkan Pegawai Daerah yang menjalankan tugas tanpa tekanan politik semasa PR memerintah.Kita tahu Dato'Mahmod Morsidi D.O LMS bersikap profesional tidak pernah gagal untuk memanggil ADUN BN.

Saiful Bakal Tercirit!!!

Posted by Love Perak | Tuesday, February 23, 2010 | 1 comments »


Ramai yang sudah mengetahui perbualan Saiful Bukhari Azlan dengan blogger pencacai umno yang bernama papagomo di facebook. Kenyataan Saiful supaya gambarnya dalam keadaan bersedih sahaja harus disiarkan bakal menjerat dirinya jika peguam Anwar bertanya akan hal itu.

Apa alasan yang Saiful akan berikan kepada peguam Anwar? Sama-samalah nantikan pada perbicaraan seterusnya. Jika soalan peguam Anwar dipintas oleh pendakwaraya dan diketepikan oleh hakim menyatakan tidak relevant, bermakna ada sesuatu yang disembunyikan oleh pendakwaraya dan Saiful.

Ahaks.. aku pun nak tahu juga kenapa Saiful sentiasa bersedih sedangkan beliau begitu ceria berbual di facebook bersama papagomo yang kuat buat fitnah didalam blognya. Kepada yang baru nak kenal celaka papagomo, ada disertakan gambar dibawah.



BKO

Alamak Sapa Pecah Lobang Ni??

Posted by Love Perak | Tuesday, February 23, 2010 | 0 comments »

KES LIWAT ANWAR : 500 BANTAH CAMPUR TANGAN AUSTRALIA

KUALA LUMPUR 17 Feb. – Kira-kira 500 individu yang mewakili pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berhimpun dan berarak secara aman di hadapan pejabat Suruhanjaya Tinggi Australia di Jalan Yap Kwan Seng di sini hari ini.

Kesemua mereka terdiri daripada ahli-ahli Pergerakan Pemuda UMNO, MIC dan beberapa NGO dilihat berhimpun di sebuah restoran di jalan tersebut kira-kira pukul 9 pagi sebelum berarak ke pejabat suruhanjaya tinggi itu 45 minit kemudian.

Perhimpunan secara aman itu bagi mendesak kerajaan Australia supaya tidak masuk campur dengan kes liwat membabitkan Anwar Ibrahim.

p/s : ada orang pegi tangkap gambar dari atas pulak dah. sila tengok di bawah.

[19574_10150091985300383_553345382_11220992_472840_n.jpg]
hahaha...habis lobang pecah...500 orang ke...50 orang...hahaha

Tudia Anwar No 32 dah

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 1 comments »

kalau nak harap media arus perdana siarkan jangan harap ler ..kerana najib n BN akan kecut perut ..jadi sebagai perhargaan pada anwar blog ini telah turut menyampaikan berita ini..

Anwar Tangga ke 32 Global Thinker


Sebuah Website antarabangsa Foreign Policy yang menyenaraikan tokoh-tokoh pemikir dari seluruh dunia telah menyenaraikan Datuk Seri Anwar Ibrahim di tangga ke 32 daripada 100 Global Thinkers yang diiktiraf oleh website berkenaan. Beliau yang juga ketua pembangkang dan penasihat umum Parti Keadilan Rakyat Malaysia diikraf sebagai 'pemikir global' yang memperjuangkan demokrasi negara-negara Islam "for challenging the Muslim world to embrace democracy". Berikut screenshot dari website berkenaan (sila klik untuk membesarkan gambar)





www.foreignpolicy.com
sumber

UMNO Pulau Pinang Bacul!!!

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 2 comments »

Tolak debat - DPMMPP, Umno dianggap bacul

Feb 22, 10

Tindakan Pemuda Umno Pulau Pinang dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia cawangan negeri itu (DPMMPP) yang menolak Debat Perdana Rakyat 2010 dianggap sebagai pengecut.

Sebaliknya kumpulan itu menuntut untuk hanya berdebat dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung isu dakwaan peminggiran orang Melayu-Islam.

Menurut Setiausaha, Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang (AMKPP), Syed Mikael Rizal Aidid (kiri), alasan demi alasan yang diberikan oleh DPMMPP dan Pemuda Umno adalah mesej jelas mereka gentar dengan kebenaran.

“Sindiran Yang Dipertua DPMM Pulau Pinang, Rizal Faris Mohideen yang mengatakan dia tidak melayan cabaran dari 'ikan bilis' dan ejekan Norman Zahalan yang menuduh Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang seperti 'kuda tunggangan' Ketua Menteri, semakin menampakkan siapa diri mereka yang sebenarnya,” katanya.

Syed Mikael berkata Debat Perdana Rakyat 2010 anjuran Sekretariat Muafakat Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang yang bertajuk “Isu Melayu-Islam Pulau Pinang : Antara Provokasi & Kebenaran” adalah ruang yang terbaik kepada semua pihak memperjelaskan isu berkenaan.

“Jika mereka (DPMMPP dan Umno benar-benar mahu menjadi pejuang isu-isu rakyat di Pulau Pinang, ini peluang mereka.

“Bermula pada hari ini (22 Februari 2010) kami memberikan tempoh selama seminggu kepada mereka untuk mengumpul bahan debat dan seterusnya menyahut cabaran. Kemuncak kebenaran yang dinantikan oleh seluruh rakyat Pulau Pinang adalah di Debat Perdana Rakyat 7 Mac ini, di Seberang Jaya,” tambah Syed Mikael lagi.

Beliau juga menasihatkan golongan itu supaya tidak berlagak 'jaguh' di sebalik alasan lapuk yang dikeluarkan tetapi 'menikus' bila berhadapan dengan rakyat.

Menurut Syed Mikael lagi AMKPP bersama-sama dengan Pemuda Sosialis DAP dan Dewan Pemuda PAS menasihatkan DPMM-GPMS-UMNO supaya tidak bacul dan segera menyahut cabaran debat berkenaan.

“Buktikan anda adalah anak jantan dan bukan bacul. Jadilah 'juara rakyat' di saat rakyat memerlukannya, dan bukan hanya menjadi 'juara rakyat',” katanya.

Tahniah Anak Muda!!!

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 0 comments »


IPOH, Koordinator Institut Pemikir Muda Malaysia Saudara Mohd Hafez Sabri menegaskan bahawa pertubuhan gerakan anak muda itu sesekali tidak pernah mengiktiraf Dato' R Ganesan a/l Retasam sebagai speaker dun Perak yang sah.

Menurut beliau Ganesan adalah seorang yang tidak mempunyai etika dan jati diri kerana mengaku sebagai Tuan Yang Di Pertua Dewan Negeri Perak, ini kerana Ganesan sanggup membohongi rakyat Perak dan beliau tidak layak menjadi Speaker mengikut Peruntukan Perlembagaan Negeri Perak.

Menurut beliau lagi unit penyelidikandan strategik Institut Pemikir Muda Malaysia itu telah melihat laporan Majlis Peguam Malaysia pada 24/8/2009 melalui Setiausahanya, George Varughes yang telah mengesahkan bahawa Ganesan hanya mengemukakan surat akuan sumpah meletakkan jawatan pada 17/8/2009. Tarikh tersebut telahpun melepasi tempoh 3 bulan sebagaimana yang ditetapkan oleh Undang-undang Tubuh
kerajaan Negeri Perak.

Sehubungan dengan itu beliau juga menyatakan bahawa Ganesan merupakan seorang yang tidak mematuhi undang-undang tubuh kerajaan Negeri Perak.

“ Ganesan perlu faham dan jelas bahawa perkara 36A(5) Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak menyebut bahawa sesiapa yang menjawat jawatan Speaker mesti melucutkan atau meletakkan jawatan profession dalam tempoh 3 bulan dari tarikh memegang jawatan.”

“ Ganesan mendakwa beliau dipilih sebagai Speaker dalam persidangan Dewan pada 7/5/2009. Berdasarkan peruntukan undang-undang tersebut,beliau wajib meletakan jawatan pada atau sebelum 7/8/2009” ini jelas menunjukkanbahwa Ganesan adalah speaker yang tidak sah, dan lebih buruk lagi Ganesan sanggup menipu rakyat Perak untuk kepentingan peribadi beliau..

Tambah beliau lagi, dalam rekod rasmi Majlis Peguam Malaysia pada 11/8/2009 menunjukkan Ganesan telah gagal meletakkan jawatan dan masih aktif sebagai pengamal undang-undang, perkara ini jelas menunjukkan bahawa ganesan sendiri tidak yakin dirinya adalah spakar yang sah.

Beliau juga turut mencabar Ganesan supaya menjawab hujah yang menyatakan bahawaGanesan cuba menyembunyikan fakta tersebut menghantar notis kepada Majlis Peguam hanya pada 13/8/2009 dan mendakwa telah letak jawatan sebagai peguam pada 6/8/2009, iaitu sehari sebelum habis tempoh 3 bulan yang ditetapkan oleh Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri. Persoalannya bagaimana seorang boleh letak
jawatan pada 13/8/2009 tetapi berkesan mulai 6/8/2009.

Menurut beliau lagi selain daripada itu, tatacara perlantikan beliau juga tidak sah. “ Saya menyeru kepada seluruh rakyat Perak supaya sedar bahawa Ganesan bukan seorang Ahli DewanNegeri, beliau didapati menceroboh masuk ke dalam bangunan Dewan Negeri pada 7/5/2009. Sebelum DYTM Raja Muda Perak merasmikan persidangan Dewan Negeri pada hari tersebut”, “ Ganesan juga telah mengisytiharkan diri sebagai Tuan Yang Dipertua Dewan menggantikan Tuan Yang Dipertua Dewan yang sah, YB Sivakumar yang ketika itu masihberada di tempat duduk Speaker dalam Dewan.”

Sehubungan dengan itu beliau mewakili seluruh rangkaian ngo anak muda turut mempersoalkan mengapakah pada hari dan waktu yang sama, Sivakumar selaku Speaker yang sah telah diheret keluar dengan kasar dan biadab oleh segerombolan lelaki yang tidak dikenali, bahkan yang
lebih membahayakan lagi sebahagiannya didapati bersenjata pistol.Bukankah Sivakumar diseret keluar dan dikurung dalam stor lebih dari satu jam. Ketika itulah Ganesan mengisytiharkan dirinya sebagai Speaker Dewan, jelas beliau

Berdasarkan ini, beliau menegaskan bahawa Ganesan tetap bukan Speaker DUN Perak yang sah dan beliau tidak layak memanggil sebarang sidang DUN Perak . Kalau sidang tersebut tetap dijalankan maka ia juga akan menjadikan sidang tersebut sebagai persidangan yang tidak sah tambah beliau.sumber

Saiful Terkantoi di Facebook?

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 0 comments »


sumber gambar~syaomel85

Alahai. Dugaan atau Balasan?

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 0 comments »

Ramizah Mazlan, isteri kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah memfailkan tuntutan fasakh terhadap suaminya itu di Mahkamah Rendah Syariah Klang, hari ini.

Wanita berusia 31 tahun itu membuat 24 tuntutan terhadap Badrul mengikut Seksyen 53 Enakmen Undang- Undang Keluarga Islam Negeri Selangor tapi hanya lima tuntutan sahaja dipersetujuai bersama.

Ramizah diwakili peguam, Norrasyada Osman.

Badrul yang turut hadir di mahkamah, tidak diwakili oleh peguam.

Hakim Mahkamah Rendah Syariah, Abdul Malik Soleh mengarahkan Badrul melantik peguam bagi mewakilinya untuk meneruskan perbicaraan tuntutan tersebut.

Tuntutan itu ditangguh pada 21 April depan.

Pasangan itu telah mendirikan rumah tangga pada 31 April 1993 dan dikurniakan lima anak tapi tidak lagi tinggal sebumbung.

Badrul sebelum ini dikecam hebat apabila mengisytihar keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menjadi ADUN mesra Barisan Nasional (BN).

Sivakumar Tetap Speaker Sah - DS Nizar

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 0 comments »



IPOH – Pakatan Rakyat tetap menolak Datuk R Ganesan sebaliknya mengiktiraf dan mengesahkan V Sivakumar sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dilantik mengikut lunas-lunas perundangan.

Menteri Besar Perak pilihan rakyat, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, Ganesan tetap dianggap sebagai ‘orang haram’ bukan Speaker DUN sebagaimana yang diperkatakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN), Datuk Hamidah Osman.

Menurutnya, tidak ada sebab beliau dan ADUN Pakatan Rakyat (PR) perlu menerima Ganesan sebagai Speaker sedangkan pelantikannya tidak mengikut saluran perundangan yang betul.

“Usul untuk melantik Ganesan sebagai Speaker dikemukakan oleh Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir dengan disokong oleh Hamidah adalah tidak sah disebabkan pada ketika itu Zambry sudah digantung daripada menghadiri sidang DUN oleh V Sivakumar. :

“Jadi, kenapa mereka minta saya dan ADUN PR menerima Ganesan sebagai Speaker sedangkan ia adalah ‘orang haram’,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Exco Kanan Kerajaan Negeri yang juga ADUN Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman, kelmarin yang meminta beliau dan PR akur serta menerima Ganesan sebagai Speaker yang sah.

Nizar berkata, walaupun Mahkamah Persekutuan Putrajaya telah mengisytiharkan Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah, ia tidak bermakna PR juga menerima Ganesan sebagai Speaker.

Katanya, dua situasi itu berbeza dan pihaknya akur dengan keputusan mahkamah bagaimanapun dalam soal Speaker, PR tetap tidak boleh menerima lantikan Ganesan.

Beliau berkata, pihak pakatan akan meneruskan siri-siri ceramah di seluruh negeri Perak untuk menjelaskan kepada rakyat senario politik yang berlaku di negeri ini.

“Sambutan amat memberangsangkan, bukan sahaja permintaan dari kalangan ahli-ahli PR bahkan badan bukan kerajaan (NGO), ahli jawatankuasa surau turut menjemput kami mengadakan sesi ceramah di kawasan mereka.

“Malah, Kedah dan Selangor turut menjemput kami mendekati rakyat merungkaikan kemelut politik yang berlaku sepanjang setahun.

“Sebenarnya mereka juga ingin tahun kenapa angka 5-0 untuk kes siapa Menteri Besar 9 Februari, kenapa tidak 3-1 atau 3-2,” katanya.

Fitnah yang boleh memporak-perandakan sebuah keluarga

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 0 comments »

Taiping-Pegawai Khas DS Nizar memberitahu kita betapa fitnah wanita itu boleh menyebabkan beliau malu kepada isteri dan anak gadis beliau.Imej DS Nizar tidak tercalar kerana yang terlibat
boleh meletakkan jawatan tetapi jika fitnah ini diterima masyarakat sudah tentu maruah mereka tercemar.

Seorang Pegawai Khas lain menyatakan boleh jahanam kita dengan fitnah wanita hampeh ini!Peringkat pertama beliau yang berurusan dengan wanita agak galak ini,tetapi tidak tahu maksud sebalik kedatangan ke Pusat Khidmat.Wanita ini juga berharap benar untuk berjumpa DS Nizar,mungkinkah dia mempunyai muslihat?

Kita juga kini bertambah faham betapa berat DS Anwar Ibrahim DS Wan Azizah serta keluarga mengharungi fitnah si Sepol tiga hari tidak mandi wajib itu.

Sah Harga Minyak Naik. Yahoo!!!

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 0 comments »

(The Sun) KUALA LUMPUR (Feb 21, 2010): Kerajaan akan mengumumkan kenaikan harga 10sen liter untuk bensin dan solar RON95 ketika mekanisma harga bahan bakar baru terungkap pada pertengahan Mac, Sin Chew Daily melaporkan hari ini.

Harga RON97 juga akan meningkat tetapi tidak ada keputusan belum di kuantum.
Saat ini RON95 runcit pada RM1.80 satu liter, di RON97 dan diesel RM2.05 dan RM1.70 satu liter masing-masing.

Sumber-sumber Jabatan Kewangan berkata, kerajaan telah memutuskan untuk menaikkan harga BBM karena tidak boleh memberikan subsidi lebih banyak diperlukan untuk mempertahankan harga BBM pada level saat ini menyusul lonjakan harga minyak mentah dunia.

Kerajaan yakin peningkatan 10sen liter boleh diterima oleh awam.

Wanita tersebut Mungkin SB?

Posted by Love Perak | Monday, February 22, 2010 | 1 comments »

oleh : cikgu din

Sebentar tadi kita menelefon DS Nizar berkaitan wanita cantik yang suka buat provokasi itu.Setelah kita memberi penerangan kepada DS Nizar ,beliau berpesan supaya berhati-hati dengan usaha jahat pihak musuh.

Beliau meminta kita pegawai pusat khidmat melayan rakyat seperti biasa,namun meminta kita berwaspada supaya tidak terperangkap dengan rancangan pihak musuh.DS Nizar juga meminta kita menghebahkan perkara ini jika perlu sebagai langkah berjaga-jaga.

Menurut seorang rakan ,wanita itu mungkin SB.Tugasnya untuk menjahanam karier politik DS Nizar.Sementara itu kita diberi maklumat DS Anwar Ibrahim tidak akan dibiarkan terus berjuang bersama rakyat.Langkah yang akan dibuat nanti dengan menggunakan sistem kehakiman Malaysia yang berketuakan Hakim Ahli UMNO. Jadi DS Nizar perlu dijaga kerana banyak pimpinan PAS yang sebelum ini menerima musibah hasil perancangan musuh.

Artikel Awal Berkenaan Kes ini Boleh di baca di sini

kerana..ada manusia lidah bercabang-cabang....

Semua Ahli Dewan Undangan Negeri khasnya DSNizar perlu lebih berhati-hati dengan sebarangan tindakan,kerana masih terdapatnya berbagai usaha-usaha Jahat Pihak tertentu untuk menjatuhkan atau memalukan mereka.

Bukan sahaja ADUN,tetapi juga Pegawai-Pegawai Khas atau Pembantu mereka perlu lebih peka dengan sebarang keadaan atau tindakan yang mencurigakan.
Perlu juga diberi perhatian kepada Pengadu-pengadu yang hadir ke Pejabat-pejabat Pusat Khidmat,bila mereka berurusan.

Baru-baru ini,seorang Petugas hampir-hampir terperangkap dengan kerenah seorang pengadu,bila dirujuk balik...pengadu ini memang sebelum ini membawa berita-berita Fitnah terhadap DS Nizar sewaktu DSN menjadi MB Perak yang sah.

Saya bersama sahabat diwaktu itu hampir mempercayai fitnah yang dibawa oleh siperempuan itu yang merupakan seorang bekas Guru di salah sebuah sekolah di Taiping.Tambahan lagi isteri salah seorang Petugas Parti Pas bukit Gantang hampir-hampir hilang sokong kepada PAS dan khususnya kepada DSN .

Perempuan yang dimaksudkan itu seorang Andaratu mungkin mengalami masaalah mental atau dipergunakan oleh Pihak tertentu untuk menjatuhkan DSN.

walau apa pun Perjuang Islam tetap kami teruskan dan mohon kehadrat Illahi agar kami dilindungi dari segala kejahatan dan perancangan jahat Pihak musuh.



Penulis menyerahkan petisyen kepada Duta
Besar Malaysia L Salman Bin Ahmad Selasa lalu.

Wall Street Journal menerbitkan sebuah kisah pengalaman sendiri tentang bagaimana Cawangan Khas Polis Malaysia mengada-adakan tuduhan yang membawa Anwar kepada perbicaraan pertama . Munawar Anees recalled how he had been starved and beaten into signing a false confession which implicated Anwar. Munawar Anees mengingati semula bagaimana beliau telah kebuluran dan dibelasah hingga dipaksa menandatangani satu pengakuan palsu yang melibatkan Anwar.

Michael Danby, The Punch Michael Danby, The Punch

Minggu lalu telah melihat acara yang luar biasa dalam politik Australia: anggota backbench DPR dari kedua belah pihak (Labor, Liberal, Green and independent)telah mengambil inisiatif hal luar negera, bebas daripada pimpinan parti mereka. Enam puluh Ahli dan Senator - Buruh, Liberal, Hijau dan independen - menandatangani sebuah surat yang disampaikan kepada Suruhanjaya Tinggi Malaysia memprotes perbicaraan terkini Pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim atas tuduhan "sodomi."

Petisyen itu ditandatangani oleh, antara lain, Laurie Ferguson, Malcolm Turnbull, Greg Hunt, Bob Brown, Nick Xenophon, Duncan Kerr, Timbalan Ketua Anna Burke, Jennie George, Gary Gray dan Mark Dreyfus QC.

Ini berikutan satu ucapan saya di Dewan Perwakilan Rakyat pada 3 Februari, di mana saya menarik perhatian DPR keatas perbicaraan Sodomi ke-2 Anwar Ibrahim di Kuala Lumpur.

Saya sangat berterima kasih kepada semua Ahli dan senator yang menandatangani surat itu. I can't recall another backbench initiative like this in recent times. Saya tidak ingat adanya inisiatif backbench lain seumpama ini dalam masa yang terdekat ini.

Mengapa Ahli Parlimen Australia menojolkan hidung mereka ke dalam urusan negara seperti Malaysia, yang merupakan teman dan tetangga?

Saya akan menjelaskan,justru kerana Malaysia adalah teman dan tetangga bahawa kita prihatin apa yang berlaku di sana. No-one is surprised at show trials and political persecution in North Korea or Burma. Tidak ada siapa yang terkejut terhadap perbicaraan dan penganiayaan politik di Korea Utara atau Myanmar.

Tetapi apabila perkara sebegitu terjadi di suatu negara yang merupakan salah satu negara yang kisah kejayaannya agak relatif dengan kita, maka kita terkejut dan cemas.

Ramai daripada kalangan orang Australia yang telah bercakap untuk Aung San Suu Kyi, Burma pemimpin yang dipilih secara demokratik di bawah tahanan rumah oleh rejim autoritarian.

Dalam beberapa pengertian penganiayaan perbicaraan Anwar ini adalah lebih mengerikan kerana berlaku dalam sebuah negara demokrasi yang sedang berkembang di mana mengatakan bahawa organ-organ negara seperti mahkamah atau polis tidak boleh digunakan untuk menganiaya pihak musuh politik yang demokratik.

Hubungan antara warga Australia dan Malaysia telah menjadi sangat intim dalam beberapa tahun terkini, melalui mahasiswa yang belajar di Australia, pertambahan bilangan pelancongan di kedua pihak dan berkembangnya urusan perniagaan.Penganiayaan terhadap Anwar Ibrahim, bagaimanapun, tidak menempatkan Malaysia pada keadaan yang baik.

Usaha-usaha yang berulang kali oleh parti yang berkuasa di Malaysia untuk mengusir Anwar keluar daripada politik dengan mengada-adakan tuduhan palsu adalah jelas sesuatu yang memalukan yang kini sudah berjalan selama lebih dari sepuluh tahun.

Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998 ketika dia berselisih dengan Perdana Menteri Mahathir Mohamad - bukan kawan Australia.

Beliau ditangkap, dipukul, dibicarakan dengan bukti-bukti palsu, dan testimoni paksaan, lalu dipenjara selama empat tahun, sebelum vonis itu dibatalkan pada tahun 2004. Now the same charges have been laid again. Sekarang tuduhan yang sama telah disusun lagi.

Baru-baru ini Wall Street Journal melaporkan sebuah kisah pengalaman sendiri tentang bagaimana Cawangan Khas Polis Malaysia mengada-adakan tuduhan yang membawa Anwar kepada perbicaraan pertama . Munawar Anees mengingati semula bagaimana beliau telah kebuluran dan dbelasah hingga dipaksa menandatangani satu pengakuan palsu yang melibatkan Anwar.

Hal yang sama berulang lagi sekarang.Ini tidak dapat diterima dalam setiap negara demokratik dimana Penuduh (Saiful) telah pergi ke rumah Perdana Menteri sebelum kemudiannya pergi ke balai pols yang (sepatutnya) tidak memihak . Ini adalah apa yang terjadi kepada Anwar Ibrahim ketika Penuduh yang dibantu oleh Rosmah Razak (Rosmah Mansor), isteri Perdana Menteri, sebelum ia pergi untuk membuat laporan keatas Anwar di balai polis.

Ini adalah taktik musuh Anwar yang bersedia untuk diperalatkan, dalam rangka untuk menghapuskan ancamannya (Anwar) terhadap mereka yang sedang berkuasa sekarang.

Alasan parti yang berkuasa, UMNO yang takut terhadap Anwar adalah kerana dia merupakan ahli politik Melayu yang pertama kali mampu mencabar monopoli undi Melayu , yang merupakan asas pemegangan kuasa yang sejak sekian lama ini.

Pada pilihanraya 2008 Parti Keadilan Rakyat Anwar dan sekutu-sekutunya memenangi 60 kerusi, layak mencipta dua sistem parti untuk pertama kalinya.

UMNO berasa takut bahawa ia (Pakatan Pembangkang) akan memenangi pilihan raya selepas ini kecuali ia disekat, dan nampaknya terdapat beberapa elemen UMNO dan sekutu-sekutu mereka seperti PDRM bersedia untuk menggunakan apa cara sekali pun untuk menghalangnya.

Senario mimpi ngeri mereka adalah Melayu bandar yang berpendidikan bersama-sama dengan kaum minoriti India dan China bersama-sama wakil rakyat dari Sabah dan Sarawak yang tidak berpuas hati, bersatu untuk membentuk majoriti parlimen.

Namun Malaysia, tidak seperti Korea Utara yang tertutup dari opini dunia. Orang di Malaysia dan kerajaan Malaysia prihatin terhadap reputasi mereka di serantau dan dunia.

Ada demonstrasi oleh 'pemuda' UMNO di luar Suruhanjaya Tinggi Australia di Kuala Lumpur. Seorang penyokong terkemuka Perdana Menteri Malaysia ( Ibrahim Ali? ) berusaha untuk menangkis pendapat dengan menanggapi bahawa 'Michael Danby, yang mengatur penyerahan petisyen itu adalah homoseksual'.

Sedih dan menyedihkan terhadap reaksi seperti ini, respon oleh beberapa blog dan laman-laman baru, oleh warga biasa Malaysia yang marah terhadap perbicaraan tersebut, menolak prasangka tersebut dan menunjukkan harapan untuk warga negara Malaysia berwacana sebagai perkembangan etos demokratik.

Media di Malaysia melaporkan apa yang dikatakan tentang Malaysia di negara lain.Itu sebabnya intervensi melalui surat dua pihak parti kami kepada Duta Besar tersebut, sopan tetapi jelas menetapkan protes keras kami terhadap penganiayaan terhadap Anwar Ibrahim, boleh berkesan, dan itu merupakan inisiatif penting.

Mudah-mudahan apabila Anwar dibebaskan daripada penganiayaan ini, menjadi jawapan terbaik kepada mereka yang inginkan Malaysia sebuah negara satu parti, akan menjadi sebuah negara peralihan kuasa damai daripada Kerajaan Pembangkang al la Jepun, Taiwan dan Korea.

Apabila itu terjadi, ahli politik Australia akan menjalin lebih banyak persahabatan sejati dengan Malaysia daripada sejumlah besar daripada "diplomasi."

-Michael Danby adalah anggota Pelabuhan Melbourne dan Ketua Sub-jawatankuasa parlimen untuk Luar Negera./ end

sumber

Picture Of The Month

Posted by Love Perak | Sunday, February 21, 2010 | 0 comments »

http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs279.ash1/20650_108251819187555_100000082136150_222343_2895711_n.jpg

BN Tetap Tumbang PRU 13 Walau Saya Dalam Penjara - Anwar

Posted by Love Perak | Sunday, February 21, 2010 | 0 comments »

Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan kerajaan BN bahawa rakyat akan menolak BN dari Putrajaya dalam pilihan raya umum akan datang - tidak kira sama ada beliau merengkok di penjara atau tidak.

Katanya, rakyat sudah begitu bosan dengan BN dan mereka kini sudah bersedia untuk menumbangkan kerajaan pusat yang didukung oleh Umno dan menggantikannya dengan Pakatan Rakyat.

Bercakap kepada hadirin yang membanjiri rumah terbuka sempena Tahun Baru Cina di Machang Bubok, Pulau Pinang, Anwar berkata, BN, Umno, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, malah isterinya Datin Seri Rosman mansor "tidak seharusnya hidup dalam ilusi palsu'.

Katanya, mereka tidak seharusnya mempunyai persepsi salah yang para pengundi akan kembali menyokong BN jika beliau dipenjarakan.

Anwar merujuk kepada perbicaraan tuduhan kes liwat terhadapnya yang sedang berjalan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Sebaliknya, kata beliau, rakyat akan bangun menolak Umno dan BN dalam pilihan raya umum akan datang, tidak kira sama ada beliau di dalam penjara ataupun tidak.

Anwar berkata, di mana-mana sahaja, rakyat dilihat sudah bersedia untuk menolak Umno dan BN.

Beliau berkata, rakyat sudah lama hilang kepercayaan kepada Umno dan BN kerana "rasuah telah menjangkiti pentadbiran Putrajaya hingga ke akar umbinya".

Kerana rasuah, katanya, Malaysia telah jauh ketinggalan dalam bidang ekonominya, termasuk di rantau Asean.

Malaysia, katanya, kini ketinggalan di belakang Singapura, Thailand, Indonesia, malah Vietnam di segi pertumbuhan ekonomi dan daya saing.

"Kita hanya baik sedikit daripad Burma dan Zimbabwe," kata Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh.

Majlis rumah terbuka itu dihoskan oleh ADUN Machang Bubok yang juga timbalan speaker DUN Pulau Pinang, Tan Hock Leong.

Ia turut dihadiri ADUN tunggal PAS di negeri itu, Mohd Salleh Man (Permatang Pasir).

Tuan Guru Haji Hadi difitnah meliwat oleh UMNO

Posted by Love Perak | Sunday, February 21, 2010 | 2 comments »

oleh Tulang Besi :

NOTA EDITOR: No komen. Nanti orang kata saya tak wala'
. Kenyataan Presiden itu boleh dibaca di sini. Mungkinkah ini satu sebab Presiden tidak pernah meluangkan waktu melawat Anwar Ibrahim di mahkamah sepanjang perbicaraan beliau. Hanya Tok Guru Nik Aziz sahaja yang berani menunjukkan solidariti dan tanda sokongan terhadap Anwar Ibrahim dengan menghadiri perbicaraan liwat ke-2 baru-baru ini.Lagi satu, kalau macam ni kita wajib TOLAK pertolongan George Galloway dan parti beliau yang telah cuba membantu Gaza baru-baru ini.

Bayangkan kalau Presiden PAS difitnah Liwat seperti Anwar, dan tiba2 MP2 dari Australia, New Zealand, Britain dsbnya bangun menyokong Presiden. Adakah ahli PAS mahu menolak sokongan mereka?

TIndakan MP2 Australia itu adalah tindakan menentang kezaliman. Walaupun tampak seperti campur tangan, tapi dari segi moralnya, tindakan mereka itu patut disokong. Mengapa? kerana dahulu Tok Guru Haji Hadi sendiri mengajar saya bahawa kezaliman patut ditentang dengan apa cara sekalipun.

UMNO kepanasan. Tekanan internasional ini terlampau besar ke atas UMNO sehingga mereka terpaksa menangguhkan kes ini selama sebulan. Ingat atau tidak sewaktu Najib pulang dari lawatan ke Timur Tengah, tiba-tiba sahaja kes Anwar ditangguh sebulan. Ini kerana boleh dikatakan kesemua pimpinan negara Timur Tengah telah memaki Najib dan mendesak Najib melepaskan Anwar Ibrahim. Pemimpin Timur Tengah paling lantang adalah Erdogan. Saya dapat cerita HAMAS pun maki Najib pasal isu Anwar dan maki Zahid Hamidi pasal jumpa Presiden Yahudi.

Itu yang Muhyiddin LEGAAAA bila Presiden PAS berkata begini. Saya berharap sangat Presiden PAS menukar pendirian ataupun memberi keterangan baru kepada penerangan ini sebagai melindungi imej PAS itu sendiri di mata rakyat Malaysia.

Kawasan ni Konpem Zambry Tak Berani Masuk!!

Posted by Love Perak | Sunday, February 21, 2010 | 0 comments »

Pastinya menyakitkan mata dan hati dikalangan penyokong
UBN apabila terpandang Markas Pas yang dalam pembinaan
berlambangkan Bulan besar punyaaa..di atas atapnya.Satu usaha
yang cukup kreatif dalam memaparkan sokongan terhadap
Pas dan PR di negeri Perak.

Sekira anda hendak ke T.Intan melalui Changkat jong maka sudah
pasti anda akan tamui lambang gergasi ini.Muingkin MB Mahkamah
Zambry The Jason King akan meroyan dan pening lalat
apabila melalui kawasan yang dianggap berpuaka ini..kuah3

Sendiri Mau Ingat

Pakatan Rakyat Perak Tubuh Kerajaan Perak Bayangan

Posted by Love Perak | Saturday, February 20, 2010 | 1 comments »

DS Nizar selaku pengerusi Pakatan Rakyat Perak menyatakan PR kini bersedia dengan Kerajaan Bayangan .Kerajaan Bayangan ini juga akan selalu bermesyuarat untuk membantu menyelesaikan masalah rakyat.

Pakatan Rakyat juga akan mengisi exco yang ditinggalkan oleh dua wakil bebas itu dengan wakil rakyat PKR.

Kita difahamkan setiap exco PR akan mengawasi kerja buat dan kemajuan exco kerajaan BN .DS Nizar menyatakan demikian sewaktu membentangkan pendapat dalam Konvensyen PAS Perak di Parit Buntar tengahari tadi.

DS Nizar juga mengharapkan kerajaan Perak BN memberi kerjasama kepada PR Perak.

Dalam pada itu DS Nizar mengharapkan para blogger dapat berperanan membantu menerangkan isu-isu Perak kepada rakyat.

Bravo DS Anwar!!

Posted by Love Perak | Saturday, February 20, 2010 | 0 comments »

Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan kerajaan Pakatan Rakyat tidak akan berkrompomi dengan kelewatan projek pemulihan perumahan terbengkalai kerana rakyat sudah menunggu terlalu lama.

Beliau mengingatkan rakyat betapa propaganda politik murahan Umno-Barisan Nasional (BN) tidak mampu menukar nasib rakyat miskin terutama orang Melayu yang memerlukan keperluan asas.

“Kalau orang sudah tunggu lima hingga tujuh tahun, tak akan tidak boleh tunggu tujuh hari lagi. Saya boleh kata begitu. Itu satu cara tapi cara kita ialah kalau sudah tunggu tujuh tahun, kami tidak mahu seksa kamu 7 hari lagi.

"Itu pendekatan yang kita cuba buat," katanya pada majlis penyerahan anak kunci kepada 300 pembeli unit pertama projek-projek yang berjaya dipulihkan di Ukay Bistari dan Saujana Puchong, hari ini.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mengenal pasti punca kegagalan kerajaan Umno mengatasi projek terbengkalai kerana mereka mudah tunduk kepada kehendak pemaju.

Anwar juga menyalahkan ketidakstabilan pelbagai sistem di negara ini sebagai penyumbang kepada masalah yang akhirnya menyusahkan rakyat.

“Sebab itu, saya dan rakan memilih untuk menukar sistem berkenaan.Hendak tukar ini satu perjuangan yang getir. Menghadapi pelbagai tomahan dan hukuman dan deraan kerana yang kita lawan ini orang yang korup dan kaya.

"Taukeh-taukeh besar yang tidak perlu perhatian rakyat. sistem yang rosak. Jadi, kita terpaksa berdepan (dengan mereka),” katanya lagi.

Anwar menegaskan, tekanan berterusan kepada pihak yang membangunkan projek rakyat perlu supaya tidak dipandang remeh.

“Jadi, beri sokongan penuh kepada Exco Perumahan dan kita panggil semua lembaga perumahan. Kita juga kena beri tekanan kepada pemaju. Tetapi kuasa bukan pada kita, kuasa pada menteri berkenaan di kerajaan Persekutuan,” katanya.

PERMATANG PAUH- Program Umno Juara Rakyat akan di adakan di Sekolah kebangsaan Bukit Indera Muda pada 21 Feb ini (esok) .Sebelum itu seramai 50 anak qariah kampung telah mengadakan demontrasi aman di hadapan sekolah berkenaan pada Jumaat baru-baru ini yang di ketuai oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Permatang Pauh.

Dalam masa yang sama juga kumpulan demontrasi tersebut telah menyampaikan bantahan kepada guru besar sekolah berkenaan dan laporan polis yang di buat berhubung dengan pengunaan bangunan milik kerajaan untuk program politik sebuah parti politik.

Menurut ketua Umno bahagian Permatang Pauh,Dato Jalil, "Umno tidak mengunakan sekolah sebagai tempat kempen politik tetapi mengunakan tempat itu untuk membantu rakyat.Kita tidak pula membantah apabila selama 7 hari 7 malam PAS dan PR mengunakan tapak Expo " demikian jelas beliau kepada akhbar Sinar Harian edisi utara 20hb.

"Masaalah nya ialah tapak expo pun masih boleh di gunakan oleh Umno jika mereka mahu menyewanya selama 30 hari atau 30 malam,Cuma apa yang hendak di gambarkan ialah bantuan dan kedatangan murid sekolah nampak seolah-olah ramai yang menyokong Umno." demikain ujar salah seorang penduduk yang hadir.

Namun di sedari sejak pilihanraya lalu, hanya itu sahaja yang menyokong Umno.maknanya Jika kemenangan calon Pas Permatang Pasir dengan majoroti 5 ribu, maka 5 ribu iatulah penyokong Umno di Permatang Pauh kerana Umno gagal untuk menarik sokongan golongan muda selain hanya memainkan retorik membantu Melayu.

Esok dijangkakan akan ramai yang turun di jalanraya berhadapan sekolah berkenaan sebagai langkah untuk menentang pengunaan sekolah untuk program politik."Bulan lepas Umno cuba meraikan murid yang cemerlang dalam UPSR dengan memberi bantuan sebanyak RM40 bagi setiap murid yang terpaksa berpanas dan juga makan nasi bungkus.Inilah program membantu anak melayu dengan baucer RM 40 dan makan nasi bungkus tetapi ibubapa berdiri 2 jam. Kini mereka mengunakan pula sekolah untuk tujuan kempen politik.". demikian jelas salah seorang penduduk yang hadir bagi menerima bantuan berkenaan.

WANITA MELAYU DILANTIK YDP MPPP : UMNO AKAN BERDEMO?

Posted by Love Perak | Saturday, February 20, 2010 | 0 comments »

Setiausaha Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Patahiyah Ismail dilantik sebagai Yang Dipertua majlis itu berkuat kuasa 1 Mac ini.

Ketua Menteri Lim Guan Eng yang mengumumkan pelantikan itu hari ini berkata Patahiyah yang ketika ini memangku jawatan Yang Dipertua majlis itu adalah wanita pertama di negara ini dilantik menerajui pihak berkuasa tempatan.

Apakah Umno akan mengadakan demo kerana membantah perlantikan ini?

Mutaligat

Madey Kena Tibai

Posted by Love Perak | Saturday, February 20, 2010 | 0 comments »

oleh : shalehudin

Anwar (empat dari kanan) dengan pemilik-pemilik yang telah dapat kunci rumah mereka. — Gambar oleh Jack Ooi.

Kita jenih melayu yang tak mudah lupa. Ramai masih ingat kata kata mahaguru politik bagi Najib ni.

“Bercakap memang pandai tetapi pasal ekonomi dia tak tahu,” katanya kepada pemberita ketika ditanya mengenai pelantikan Anwar sebagai penasihat ekonomi kerajaan Selangor dengan bayaran elaun simbolik RM1 sebulan.

Mengenai bayaran elaun RM1 kepada Anwar, beliau berkata: “Jika kita bayar RM1, maka nilai yang kita dapat adalah RM1.

Tapi hari ni Sdr Anwar Ibrahim menolak ulasan buruk Mahathir mengenai kebolehannya. Bukan saja bercakap pandai tapi kerja terus tanpa terbengkalai. Bukan sedikit kudrat yang diperlukan Anwar untuk merangkak dikala ini. Bukan calang orang yang boleh berjalan tanpa dipapah ketika satu dunia melihat dia dicerca dan dihina, Harap kawan kawan pun, bercakap macam dok tikam belakang. Anak anak buah kecut tak tahan tekanan. Kerja lebih sikit penat. Buat apa pun beralasan nakkan balasan. Tak puas hati, ugut.

Patut sangat pimpinan PKR dimerata peringkat ambil kekuatan Anwar sebagai contoh dan pedoman. Baik belah saja macam yang Zahrain buat kalau hangpa tak boleh ikut kerja keras dia. Bagi lah apa alasan pun asalkan Najib dan Muhyiddin suka, lepaih tu cepat cepat belah. Kita tengah dok bersihkan rumah tangga sekarang ni nak sambut pilihanraya ke 13.

Nyata kes kes yang menggunung di mahkamah tidak melekakan Pakatan dari terus bekerja. Tahniah Pakatan Selangor.

“Ada baiknya perbicaraan ditangguhkan, jadi saya boleh berada di sini,” kata beliau yang berhadapan dengan kes liwat kali kedua.

Justeru, Penasihat PKR ini meneruskan urusannya seperti biasa dengan menyerahkan kunci kepada pemilih rumah pangsapuri Taman Ukay Bistari di sini, projek yang sedang dibaik pulih dan sedang di pelbagai peringkat siap selepas lewat empat tahun.

Anwar yang dilantik sebagai penasihat berkata kerajaan Pakatan Rakyat Selangor telah “mewarisi” sebanyak 141 projek terbengkalai daripada kerajaan negeri Barisan Nasional tetapi akan memulihkan demi kepentingan pembeli.

"Pakatan Rakyat Malaysia"

Posted by Love Perak | Saturday, February 20, 2010 | 0 comments »

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat has accepted a suggestion from the Registrar of Societies (ROS) to register itself under the name Pakatan Rakyat Malaysia.

Nevertheless, the opposition alliance does not expect a smooth ride to registration, according to Saifuddin Nasution Ismail, secretary-general of Parti Keadilan Rakyat.

"Let’s be frank," he said in an interview with the PAS-affiliated Harakah Daily. "It took years for Parti Sosialis Malaysia, which is aligned to the opposition, just to get approval to become a political party. What more with the Pakatan, when we are the Number One threat to Prime Minister Najib Razak?

“No doubt, another party Makkal Sakthi got the green light within months but then this is the double standards that we are talking about. If you are aligned to Umno-BN, approval is in the blink of an eye. If you are not, then you may have to wait for years.”

In November 2009, PAS, PKR and DAP rushed to tender their application after the Registrar of Societies, Md Alias Jalil, publicly said there was no rule that required a formal coalition to have a minimum of seven component parties.

Saifuddin said ROs had responded once since the application was made.

“They confirmed that no other party has taken the name Pakatan Rakyat and .. they also said we could adopt the name Pakatan Rakyat Malaysia. And we have agreed.
“Adding on the ’Malaysia’ will give us a greater national sense and flavour. Frankly, at this stage, we do not wish to make many objections because we don’t want any unnecessary delay.”

Anwar susah hati, rakyat makin sayang

Posted by Love Perak | Saturday, February 20, 2010 | 0 comments »

LIWAT PUNYA PASAL, PEMUDA UMNO BERMINAT IKUTI CERAMAH ANWAR


Beginilah jadinya jika hari-hari makan muntah Utusan Meloya dan TV 3 Suku.....

Oleh: WFAUZDIN NS

SEMENJAK kes liwat yang melibatkan DS Anwar dibawa ke mahkamah, nampaknya bukan mengurangkan kredibiliti DS Anwar jauh sekali dari membuatkan rakyat menjauhi Penasihat PKR itu, malahan imej DS Anwar terus memuncak di serata dunia. Mungkin, inilah gambaran awal yang Allah tunjukkan pada kita bahawa insan yang dizalimi dan difitnah tetap akan terpelihara maruahnya di mata masyarakat sebaliknya yang menzalimi dan busuk hati tetap tidak tenteram jiwanya dan terkurung malu untuk berdepan di khalayak ramai.

Saya sempat mengikuti ceramah DS Anwar baru-baru ini di Bt Caves, Selangor dan saya bagaikan berada di era reformasi yang pertama dahulu. Ternyata mereka yang menganggap DS Anwar kini sudah mengalami kekurangan sokongan adalah silap. Sokongan tidak boleh diukur dengan kehadiran penyokong di mahkamah. Kes fitnah yang pertama dahulu, rakyat ramai turun ke mahkamah kerana mereka tidak menjangkakan begitu sekali kezaliman terhadap DS Anwar sehingga rakyat melihat mata DS Anwar lebam. Kali ini, rakyat tidak lagi terkejut dengan fitnah yang sama dan DS Anwar pula tidak lagi dipukul seperti dahulu. Namun, rakyat masih terus menyokong beliau dengan kehadiran yang mencecah ribuan orang di setiap ceramah yang dihadiri oleh DS Anwar. Jika tidak kerana takut pada sokongan orang ramai, masakan setiap kali ceramah yang melibatkan DS Anwar pasti ada halangan. Sekatan jalan raya begitu banyak dan seperti yang berlaku di Bt Caves, sebaik sahaja DS Anwar ingin berucap, pihak berkuasa mengarahkan pembesar suara di luar dewan dimatikan.

Boleh kah kita bayangkan jika tiada amaran awal-awal lagi oleh pihak berkuasa agar tiada perhimpunan di mahkamah? Namun, meskipun sibuk dengan waktu bertugas masih ada yang beranikan diri hadir ke mahkamah untuk memberikan sokongan moral kepada DS Anwar. Mereka berhimpun bukan untuk menuntut diadakan perarakan Maulidur Rasul, tetapi mereka hadir untuk menunjukkan sokongan kepada mangsa kezaliman. Bagi mereka yang tidak dapat hadir, mereka terus memberikan sokongan dari jauh untuk DS Anwar. Blog-blog pro Umno menyebut bahawa sokongan terhadap DS Anwar berkurangan semata-mata melihat kepada kehadiran orang ramai di mahkamah. Itu adalah perkiraan yang dangkal dan bodoh. Mengapa mereka tidak menilai sendiri kehadiran orang ramai di mana sahaja program DS Anwar?

Terbaru ini pula, kehadiran orang ramai di dalam setiap siri ceramah DS Anwar akan lebih bertambah apabila Ketua Pemuda Umno, KJ sendiri akan memastikan Pemuda Umno akan hadir pada setiap ceramah DS Anwar. Alhamdulillah, tanpa kita jemput dan bersusah payah, mereka akan hadir dan mudah-mudahan Allah akan membuka pintu hati Pemuda-Pemuda Umno ini untuk bersama kita setelah mendengar sendiri apa yang DS Anwar akan perkatakan. Selama ini mungkin mereka terlalu banyak memakan muntah yang dikeluarkan oleh Utusan Meloya dan TV 3 Suku yang menjadikan mereka bertambah bebal. Selepas ini, seperti kata KJ sendiri, Pemuda Umno akan berada di bawah pentas ceramah DS Anwar. Tidak kiralah di mana Pemuda Umno ini akan berada samada di celah-celah pokok, atas pokok mahu pun berada di tengah-tengah orang ramai, yang pentingnya mereka boleh mendengar sendiri dari mulut DS Anwar tentang Umno khususnya Najib pemimpin yang mereka puja itu.

Saya percaya, selagi media-media pencacai mereka masih memainkan isu liwat ini untuk memburukkan imej DS Anwar, selagi itulah DS Anwar akan tetap mempertahankan imejnya. Kini, di merata dunia imej negara kita tercemar dan kelam kabut juak-juak Najib untuk ke sana ke mari kununnya bagi memperjelaskan isu liwat ini kepada dunia luar. Mereka sangka pemimpin di luar sana sebodoh mereka untuk di gula-gulakan? Siapa Jamaludin Jarjis yang ingin menegur AS? Bila sebut nama JJ ini, teringat kita kisah wanita yang dicabul, kemudiannya tarik balik laporan. Siapa pencabul itu yer?

There was an error in this gadget