http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

RM90 juta untuk Ibu Pejabat Propaganda Umno

Posted by Love Perak | Friday, May 21, 2010 | 0 comments »

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berada di pejabat Utusan Melayu (Malaysia) Berhad di Jalan Lima off Jalan Chan Sow Lin di sini bagi menyempurnakan Majlis Pecah Tanah Bangunan Ibu Pejabat Utusan Melayu.

Perdana Menteri akan melihat sendiri perancangan membina bangunan ibu pejabat setinggi tujuh tingkat itu, yang bakal menempatkan sebahagian besar petugas Utusan di Lembah Klang, termasuk kakitangan Jabatan Pengarang, serta beberapa anak syarikat.

Dengan kos melebihi RM90 juta, bangunan tersebut dijangka siap menjelang 2013, lapor Utusan Online.

Apabila bangunan itu siap kelak, ia bakal menjadi satu mercu tanda baru penipuan dalam penyampaian berita. Ia bakal menjadi pusat propaganda Umno dan BN.


Bangunan serba moden serta bercirikan tradisional itu akan mempunyai dua blok bangunan yang boleh menempatkan ruang pejabat untuk 900 petugas, sebuah auditorium yang boleh memuatkan 400 tempat duduk, 380 ruang letak kereta bertingkat-tingkat, sebuah kafe, beberapa lot premis perniagaan, surau dan sebuah gimnasium.

Bangunan itu juga akan dilengkapi dengan pelbagai infrastruktur dan kelengkapan teknologi maklumat (IT) terkini untuk para petugas.

0 comments