http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

SYABAS Lonjak Imej Pakatan Rakyat Selangor

Posted by Love Perak | Thursday, February 25, 2010 | 0 comments »

Tak payah bagitau la sapa dibelakang Syabas dalam mengharu birukan politik Selangor. Bangsa Umno akan menggerakkan apa saja yang sempat digapai asalkan boleh menggugat kestabilan politik negeri negeri dibawah Pakatan. Hatta soal perarakan Maulidur rasul yang tak sepenting mana pun diputar semahu mereka seolah olah itulah sebenar benar tuntutan agama Islam bertujuan memperkuatkan ekonomi Melayu P Pinang.

Nampak sangat kelaku hodoh depa yang lebih nampak pokok sebatang dari hutan yang terbentang.

Sapa sangka yang Selangor, negeri terkaya dalam Malaysia jatuh ke tangan Pakatan selepas PRU 12 yang lalu. Dan inilah dosa terbesar Pak Lah yang menyeretnya turun awal dari waktu. Tentulah segala usaha akan digembeleng Umno asalkan negeri emas ini kembali dibawah telapak kaki depa. Hatta hak rakyat Selangor untuk menikmati kemajuan dalam bentuk penggunaan air murah pun sanggup di perjudikan. Nyata perjudian mereka mereka ini bakal memakan diri.

Ketegasan MB Pakatan, Khalid Ibrahim untuk mempertahankan harga air yang sedia dinikmati rakyat Selangor bakal melonjakkan lagi imej Pakatan dimata rakyat kebanyakan. Dan sikap ego dan besar kepala Syabas akan dilihat sikap sebenar bangsa Umno.

Syabas sejak mula memang dilihat sebagai 'masalah' kepada Kerajaan Pakatan Selangor. Sama seperti agensi kerajaan lain seperti Jais dan Mais, nama saja di bawah kerajaan negeri tapi bertuankan kuasa yang berasingan.

Secara positifnya aku melihat ini akan banyak membantu Pakatan dalam memenangi hati rakyat bukan saja di Selangor tapi juga rakyat Malaysia keseluruhannya.

SYABAS...

0 comments