http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Oh Saiful dan Farah....

Posted by Love Perak | Tuesday, August 10, 2010 | | 3 comments »

Oleh : Tun Hisyamuddin

Motif adalah penting dalam suatu perbicaraan jenayah. Jika orang itu mencuri, mahkamah perlu tahu apa motifnya penjenayah itu mencuri. Adakah kerana diugut atau kerana memang niatnya untuk mencuri. Jika dia benar-benar nak mencuri, maka hukumannya lebih berat daripada orang yang mencuri kerana dipaksa.

Motif ini jugalah yang penting dalam perbicaraan Anwar hari ini. Motif inilah yang cuba dibuktikan oleh peguam Anwar, bahawa percintaan Sayfoooooool dan Farah bermotifkan dendam untuk kenakan Anwar. Iyalah.. kerana Sayfoooool kekasih farah, takkanlah dia biarkan kekasihnya berseorangan untuk kenakan Anwar. jadi sudah tentu mereka berkonpirasi.

Jadi persoalannya kenapa Mahkamah Kangaroo hari ini tak panggil kedua-dua mereka ini. Kenapa takut sangat nak panggil. Apa susahnya panggil mereka untuk rungkaikan persoalan kredibiliti pasukan pendakwaraya. Kenapa hakim bertindak seperti Tuhan, yang hipotesisnya Farah tak tolong Sayfoooool kenakan Anwar.

Ini semua kerana hakim kat Malaysia bercap ayam. Langsung takde ciri jadi hakim. Nak tegakkan keadilan?? Puuiihh..keadilan untuk UMNO adalah. Ini semua kerana nak tutup segala kelemahan dan rahsia sebenar kes liwat II ini daripada terbongkar.

Patutlah selama ini Saiful amat pandai untuk menjawab setiap soalan yang diajukan oleh Peguam Anwar. Rupa-rupanya Sayfooooooool dah dapat "soalan bocor" daripada buah hatinya itu. Sedangkan Sayfooooooool pengadu dan saksi utama. Mana boleh pendakwaraya yang digaji dari duit rakyat berpihak pada satu pihak. Ini zalim namanya. Memang jelas pasukan pendakwaraya dari awal lagi dah nak kenakan Anwar. Dalam kepala otak mereka sudah kata Anwar bersalah, yang langsung bercanggah dengan prinsip seseorang itu tak bersalah melainkan dibuktikan kesalahannya.

Sebab itulah Anwar buat laporan polis ke atas pasangan merpati sejoli ini. Bahkan Karpal Singh kata hubungan sulit pasukan pendakwaan dengan saksi utama tidak pernah berlaku di mana-mana di negara Komanwel. Sebab itulah mereka perlu hadir dan berikrar di dalam mahkamah untuk menafikan hubungan itu.

Tapi sekarang, belum nafi lagi, dah tolak kes..ini semua bukti sistem kehakiman negara kita penuh dengan nanah UMNO. Hakim dah tahap cimpanzi. Langsung tiada maruah. Kalau beginilah caranya, nescaya Anwar akan dipenjarakan tak lama lagi.

Sudah jelas terang lagi bersuluh, mahkamah di negara ini tidak suka untuk mencari kebenaran. mereka lebih suka mengenakan parti lawan yang melawan tuan mereka, iaitu UMNO. Selagi Nazri Aziz terus jadikan peguam negara dan hakim di bawah ketiaknya, selagi itulah rakyat di negara ini akan terus dihakimi dan dibela oleh mereka-mereka yang penuh dengan najis UMNO..

Jom semua rakyat Malaysia..kita selamatkan anak cucu cicit kita daripada kezaliman ini..

3 comments

  1. Anonymous // August 10, 2010 at 9:05 AM  

    Undang-undang di Malaysia bukan bermaksud untuk melindungi orang awam. Bukti sangat jelas bila seramai 40 orang kakitangan Bank Simpanan Nasional yang berada di bawah Kementerian Kewangan yang kini diterajui oleh Perdana Menteri sendiri telah disingkirkan dan TIDAK BOLEH SAMA SEKALI DIBAWA KE MAHKAMAH KERANA TIADA UNDANG-UNDANG YANG DIBENARKAN BERBUAT DEMIKIAN!!!

  2. Edyes // August 10, 2010 at 12:37 PM  

    Apabila Pencetus Huru-Hara Digelar Wira...

    salam, minta jasa baik memaparkan link blog edyesdotcom.

    terima kasih.

  3. Anonymous // August 11, 2010 at 5:37 AM  

    kalau kita bunuh je nazri tu boleh tak????