http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

UMNO mahu rampas Manek Urai

Posted by Love Perak | Sunday, May 24, 2009 | 0 comments »


UMNO Berangan-angan rampas DUN Manek Urai

Ini petikan dari media pencacai UMNO, bacalah daan nilailah betapa "DESPERATE"nya UMNO untuk menumbangkan kerajaan islam di kelantan.

JELI 23 Mei - Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai amat penting bagi UMNO kerana ia akan menjadi pencetus kebangkitan ahli parti itu di negeri ini dan seluruh negara amnya.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed berkata, ia juga bakal menjadi ukuran penerimaan rakyat terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN) setelah keputusan yang mengejutkan pada pilihan raya umum lalu.

Beliau berkata, biar pun Manek Urai adalah kubu kuat Pas, BN tetap berpeluang untuk menang berdasarkan keputusan pilihan raya umum 2004.

"Pada 2008, kita kalah dengan majoriti lebih 1,300 tetapi kali ini kita akan bekerja lebih kuat. UMNO Kelantan dengan bantuan rakan-rakan dari negeri lain akan berusaha untuk memastikan BN menang untuk mengembalikan keyakinan rakyat.

"Manek Urai adalah kubu kuat Pas tetapi kita menang pada 2004, ini menunjukkan kita berjaya menembusi kawasan ini dengan rancangan serta strategi yang baik untuk menawan hati rakyat," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Proton Bersama Rakyat di kawasan R&R Gemang di sini hari ini.

Kerusi DUN Manek Urai kosong selepas penyandangnya, Ismail Yaacob, 60, meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini pagi semalam.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dijangka bermesyuarat Khamis ini untuk memutuskan tarikh penamaan calon dan pengundian pilihan raya kecil itu, sekiranya menerima makluman mengenai kekosongan itu Isnin ini.

Ismail yang mewakili Pas memenangi kerusi DUN Manek Urai sejak pilihan raya umum 1986.

Bagaimanapun pada pilihan raya umum 2004, beliau tidak dicalonkan untuk kerusi tersebut, sebaliknya diwakili oleh Zamzuri Mat Lazim yang tewas kepada wakil Barisan Nasional, Mohamed Zulkifli Omar dengan majoriti 53 undi.

Beliau yang juga Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Kuala Krai dipilih semula untuk mewakili Pas di kawasan itu pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dan menewaskan Mohamed Zulkifli dengan majoriti 1,325.

Manek Urai terletak dalam kawasan Parlimen Kuala Krai, yang turut mempunyai DUN Dabong, Guchil dan Mengkembang.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, UMNO Kelantan akan mengadakan mesyuarat malam ini untuk membincangkan pilihan raya kecil tersebut.

"Mesyuarat ini dirancang lebih awal lagi tetapi ia kebetulan dengan kematian Allahyarham, jadi kita mengambil kesempatan ini untuk membincangkan mengenai pilihan raya kecil.

"Malam ini kita juga akan membincangkan mengenai pelantikan ahli jawatankuasa Badan Perhubungan UMNO yang baru," katanya.

p/s: alahai UBN...tak insaf lagi ke dgn PRU12 haritu...nak rampas kelantan konon..

0 comments