http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Apakah Mufti Hendak Menjadi Penipu dan Bacul ?

Posted by Love Perak | Sunday, August 30, 2009 | 1 comments »

Kalau saya katakan para Mufti yang berlambak bersepah di Malaysia ini umpama jantan sial, jalang dan pelacur jantan, mungkin tidak tepat dan terlalu menghina ‘title’ Mufti yang mereka banggakan sangat. Walau bagaimanapun sejak bertahun kebelakangan ini berlambak para Mufti yang diamanahkan (selaras dengan tugasnya) untuk menasihati pemimpin negara/negeri dalam hal berkaitan agama Islam telah secara nyata GAGAL melaksanakannya.



Memberi nasihat, pandangan dan teguran secara berpilih seakan menjadi perkara lumrah dikalangan para mufti. Apabila sesuatu perkara yang melanggar hukum ALLAH SWT dilakukan oleh pemimpin negeri atau negara dari kalangan Bani UMNO, hampir semua mufti yang pernah dikhatankan zakarnya satu ketika dulu seolah-olah menjadi si tua bisu dan jantan bacul.



Teguran, nasihat dan fatwa sepantas halalintar akan dirumuskan oleh beberapa mufti yang sakit jiwanya apabila kenyataannya akan memberi faedah politik kepada pemerintah yang zalim. Beberapa mufti di Malaysia sekarang ini tidak ubah seperti pelacur yang melacurkan ‘title’ Muftinya demi kepentingan peribadi mereka. Mereka sunggup mengenepikan malahan melupakan perintah agama demi menjaga dan mentaati perintah serta arahan pemimpin UMNO dan Raja serta Sultan. Mereka meringankan perintah Allah semata-mata demi menjaga ‘air muka’ raja dan sultan yang kekadang jelas mencabul kesucian agama Islam.



Bukan bagi saya tetapi untuk sesetengah masyarakat Malaysia, cakap atau kata-kata serta ucapan daripada para mufti ibarat sesuatu yang terlalau islamik, seolah seperti satu fatwa. Pantang tersilap orang lain, dengan cepat para mufti mengeluarkan kenyataan untuk mempertahankan samada raja, sultan atau malaun pemimpin songsang dari Bani UMNO. Malahan ada kalangan mufti yang dengan sedar memutar-belitkan kenyataan yang dirasakannya bertentangan dengan inspirasi aparat perjuangan sundal parti UMNO.



Islam adalah agama anutan saya. Saya pernah ke gereja, saya pernah ke kuil. Saya juga pernah ke tokong. Saya bukan hanya di pinggir gereja, kuil atau tokong. Saya masuk ke dalamnya. Saya memerhatikan rakan saya melaksanakan apa yang dituntut oleh agama mereka. Kerena apa??. Mereka juga sanggup berhenti bersama saya di Surau atau Masjid apabila tiba waktu solat dalam perjalanan kami dari Kuala Lumpur ke Kota Bahru atau ke mana sahaja dalam hal ini.



Saya punyai ramai kawan beragama Hindu, Buddha dan Kristian. Sepanjang menghormati Ramadhan, mereka tidak akan merokok di depan saya. Mereka akan membuat temujanji untuk bersembang hanya selepas jam 9.30 malam. Mereka menghormati Ramadhan dan waktu solat Tarawih. Itu mereka, mereka yang dikatakan kafir. Mereka yang dikatakan akan ke neraka…!!!



Sial sungguh mereka yang dengan mudah mendabik dada mengaku ‘Aku lah Mufti, aku lah yang tahu dan faham tentang bab hukum-hakam. Aku lah yang bertanggungjawab memberi nasihat dalam hal agama kepada pemimpin negara/negeri. TETAPI, merekalah yang memesongkan akidah dan menyesatkan rakyat melalui penyelewengan ucapan, teguran dan fatwa yang mereka keluarkan. Para mufti terlalu kerap hanya akan mengeluarkan kenyataan apabila disuruh oleh pemimpin politik, UMNO khasnya. Apakah mereka menganut agama Islam milik ALLAH atau Islam yang dicanai semula oleh UMNO?



Maaf, saya tidak menghormati manusia kerana harta atau pangkatnya. Penghormatan saya kepada insan kerana ‘ketinggian makamnya’, kerana ilmu berserta amalannya. Kalau setakat kerana belajar di Mekah, balik jadi mufti tetapi perangai macam orang setengah tak jadi. Mintak maaflah, jangan minta diri untuk dihormati.



Semalam 28hb Ogos 2009 di Masjid Negeri Selangor di Shah Alam beberapa manusia yang mengaku beragama Islam tetapi perangai dan tindak tanduk mereka jauh lebih hina, keji dan jijik daripada anjing dan babi telah mengarak dan mempersendakan kepala lembu yang baru disembelih. Mereka mengaraknya dari perkarangan mesjid negeri di Shah Alam menuju ke pejabat setiausaha kerajaan negeri. Perbuatan mereka jelas biadap, keterlaluan dan amat menghina bukan hanya agama Hindu, malahan mereka juga mencemarkan kesucian dan kesederhanaan yang dituntut oleh Islam. Islam tidak pernah mengajar apatah lagi menyuruh umatnya menghina atau mengejek agama lain.



Malangnya, para mufti dan pemimpin UMNO menjadi seperti bisu, bacul, banggang dan tolol. Mereka seolah merelakan apa yang terjadi. Pemimpin UMNO membiarkan kerana insiden itu akan dibakar untuk menjadikan sebagai pencetus kemarahan penganut agama Hindu. Bila orang India bangkit, bila penganut Hindu menentang maka UMNO bersama para mufti dan pencacai haprak umno yang menggelar diri mereka sebagai PUKIDA akan melaungkan slogan perjuangan untuk bangsa dan perjuangan untuk agama.



Sejarah telah membuktikan bagaimana sebuah parti bernama UMNO mempersendakan Islam. Mereka menukar dan memutarbelitkan kesucian agama islam demi kepentingan politik mereka. Islam Hadhari, ke mana perginya? Siapa imamnya? Di mana dalilnya? Ia adalah agama rekaan UMNO. Is diwujudkan demi politik pemimpin UMNO.



Memang haramjadah pemimpin yang dengan segaja membiarkan api permusuhan ini disemarakkan. Memang haramjadahlah para mufti kalau mereka dengan mengenepikan hukum ALLAH SWT demi menjaga kepentingan diri dan takut kepada kemurkaan Sultan atau Raja melebihi takutnya mereka kepada ALLAH.



Saya menuntut para mufti yang berbelas ada di Malaysia ini mengeluarkan kenyataan yang senada semuanya berkaitan apa yang telah dilakukan oleh pencacai dan penyokong UMNO berkaitan mengarak kepala lembu semalam. Apakah mufti hendak menjadi penipu dan bacul seperti penipu dan baculnya Muhyiddin Yassin.



- Mohd Sofi Yassin

Kerajaan Rakyat

1 comments

  1. Anonymous // August 30, 2009 at 11:47 AM  

    betul tu aku sokong pendapat ko bro...