http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

KJ Ke Manek Urai. Masihkah Kau Ingat?

Posted by Love Perak | Tuesday, June 23, 2009 | 0 comments »


Ahli UMNO Manek Urai merasa tidak selesa dengan kehadiran Ketua pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin di kawasan mereka.

Kahiry dilaporkan akan mengetuai jentera Pemuda Umno bagi program Pemuda Masuk Kampung di Manik Urai selama tiga hari bermula Khamis ini.

Setiausaha Kerja Pemuda Umno Kelantan Mohamad Zaidan Abdul Rahim berkata program yang akan turut dihadiri semua Exco Pemuda Umno Pusat termasuk Ketua dan Naib Pemuda setiap negeri itu bertujuan mendekatkan golongan muda di Manik Urai dengan Umno.

Di setiap kali pilihanraya kecil, Khairy dilihat sebagai "pengacau" oleh ahli-ahli UMNO malah ada yang menyifatkan ia membawa bencana kepada UMNO setiap kali Khairy turun padang.

"Ini kerana bayangan Sang Menantu dan Samseng Pemuda akan diketengahkan bukan oleh parti lawan tetapi oleh beberpa fraksi di dalam UMNO sendiri," kata seorang pemerhati politik.

"Apatah lagi di dalam pemilihan UMNO yang lalu, beliau telah disahkan sebagai calon yang terlibat di dalam gejala politik wang yang tidak dikenakan tindakan," tambahnya lagi.

Malah kekalahan teruk UMNO Kelantan pada pilihanraya umum ke 13 pada tahun lalu adalah disebabkan dengan campurtangan Khairy di dalam mencaturkan politik di negeri tersebut yang rata-rata telah ditolak oleh rakyat Kelantan.

Penamaan calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Manik Urai itu akan diadakan pada 6 Julai dan jika ada pertandingan hari pengundian pada 14 Julai.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian wakil rakyatnya daripada PAS, Ismail Yaakob pada 22 Mei lepas

0 comments