http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Hishamudin Terus Cabar Rakyat!

Posted by Love Perak | Sunday, August 02, 2009 | 2 comments »

Menteri Dalam Negeri, Datuk Hishamuddin Hussein hari ini terus mencabar rakyat dengan menyatakan kerajaan tidak tunduk kepada desakan perhimpunan haram di ibu negara semalam, yang padanya bukan bertujuan membela rakyat atau menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), tetapi menuduh demontrasi itu diperalatkan untuk kepentingan peribadi kumpulan tertentu.

"Sungguh hairan mentaliti seorang Menteri Dalam Negeri yang tidak melihat demontrasi tersebut sebagai kebangkitan rakyat yang menentang penggunaan ISA oleh kerajaan BN yang sentiasa menyalahgunakan Akta itu untuk kepentingan pemerintahan mereka," jelas seorang aktivis politik hari ini.

Dengan tujuan memperkecilkan perhimpunan yang dihadiri oleh tidak kurang dari 100,000 orang Hishamuddin mendakwa bahawa pihak berkuasa menganggarkan perhimpunan haram itu disertai kira-kira 5,000 orang.

Kami telah mengulas banyak mengenai isu perhimpunan anti-ISA semalam dianataranya kami menyatakan:



Setiap kali demonstrasi aman yang dilakukan oleh rakyat, pihak kerajaan terus akan mengecap ia sebagai "perhimpunan haram" sekalipun AKHIRNYA kebenaran membuktikan perjuangan rakyat itu benar dan tindakan polis serta kerajaan adalah salah.

Buktinya ialah sewaktu Datuk Hishamuddin Hussein menjadi menteri pelajaran, satu demontrasi apa yang dipanggil "Anti-PPSMI" yang diadakan pada 7 Mac lalu. Sekalipun perhimpunan itu menerima tentangan hebat dari pihak berkuasa sehingga rakyat "dihadiahkan" dengan pelbagai kezaliman polis dan keangkuhan menteri yang bertanggungjawab untuk terus tidak melayani tuntutan rakyat, namun akhirnya kerajaan mendapati perjuangan rakyat tersebut adalah benar dan langkah diambil untuk menghapuskan PPSMI.

Pengumuman Timbalan Menteri sendiri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin yang mengumumkan pemansuhan perlaksanaan adalah berdasarkan kepada kajian saintifik terhadap perkara itu dan beliau berkata PPSMI tidak mencapai tujuannya kerana peningkatan penguasaan bahasa Inggeris dalam kalangan guru dan pelajar adalah sangat rendah.

Ia sekaligus menafikan kenyataan Hishamuddin yang satu ketika berkeras ingin meneruskan dasar PPSMI tersebut sekalipun telah menerima tentangan dari banyak pihak.

Kini di bawah menteri yang sama, Hishamuddin selaku Menteri Dalam Negeri sekali lagi mencari pasal dengan rakyat dan beliau dikatakan sudah memaklumkan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan supaya mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat dalam demonstrasi anti ISA....


Kita ingin menjelaskan kepada Hishamuddin bahawa rakyat yang bilangannya 100,000 semalam bersedia untuk didakwa di mahkamah, bersedia untuk ke penjara dan bersedia untuk berhadapan apa saja kemungkinan yang kamu rasa perlu untuk mengekalkan kuasa BN.

Jangan hanya tangkap Sivarasa, Mujahid dan 540 peserta demonstran, sila buat tangkapan untuk keseluruhan 100,000 orang yang hadir semalam. Keluarkan pengumuman supaya mereka yang hadir semalam mendaftarkan diri di mana-mana balai polis berhampiran dan kami bersedia untuk menghadapinya dan bersedia untuk memenuhi penjara-penjara di negara ini.

Malah jika pihak kerajaan BN mahu tunjukkan keras kepalanya kepada rakyat, silakan untuk terus gunakan polis untuk membelasah, menahan dan menangkap rakyat semahu mereka, anda akan melihat sendiri keruntuhan kerajaan BN yang anda dokong sekarang ini!


"Orang-orang yang zalim itu akan mengetahui di mana tempat mereka akan dihumbankan"
- Asy-Syuara : 227

2 comments

  1. Anonymous // August 2, 2009 at 9:50 PM  

    Menteri dalam negeri lupa sejarah...dia lupa macamna datuk dia berjuang,berdemostrasi memastikan kemerdekaan negara....Gaya Dato' Onn Jaafar tidak ubah seperti pemimpin pakatan rakyat...tapi menteri ni BUTA sejarah..malang dapt cucu macmni......Hishamuddin nih kena gi sekolah sejarah....tidak layak jadi menteri....

  2. keamanan // August 3, 2009 at 6:40 PM  

    Pemimpin dahulu lebih sopan dan tertib dan mengikut segala arahan pemerintah..sebab tu demostrasi aman..ada tercatat dlm sejarah baca yea..pemimpin zaman sekarang pelik, yang ditegur, dilarang yang tu lah suka buat. menyusahkan rakyat yang inginkan keamanan...