http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com


AMERIKA DAN BARAT GUSAR KEBANGKITAN RAKYAT DI MESIR


Lajnah Antarabangsa Dewan Pemuda PAS Pusat (LA DPPP) menyokong kebangkit rakyat Negara Mesir ketika ini dan mungkin perkara yang serupa juga akan berlaku di Malaysia jika Umno / Barisan Nasional (BN) masih kekal menipu rakyat di dalam mengurus pentadbiran kerajaan terutama berkaitan penipuan Pilihan Raya, penindasan kaum-kaum lain dan yang terkini tentang kenaikan harga barang.


Sesungguhnya Amerika sebenarnya gusar akan regim Hosni Mubarak yang akan jatuh pada bila-bila masa sahaja dan sudah tentu Islam akan naik di serata dunia. Sama seperti di Malaysia yang mana Amerika amat selesa dengan Umno / BN yang tidak inginkan Islam ditegakkan di Malaysia. Sudah tentu juga sekutu Amerika, iaitu Negara Haram Isreal juga risau kerana Mubarak adalah penyokong kuat penindasan kepada rakyat Gaza, malah pernah menutup Rafah dan juga membunuh dengan menggunakan gas beracun di terowong Gaza dahulu.

Tahkala Mahmoud Abbas juga begitu risau dengan kejatuhan Mubarak kerana selama ini penyokong kuat bagi memastikan tindakan menindas Hamas selama ini. Dapat dilihat kesungguhan Amerika dan barat kelihatan bagi membantu Mubarak dari belakang dan di atas faktor tersebut memberikan amaran bahawa kebangkitan rakyat atas nama Islam sudah mula berkumandang kini di Mesir.

DR RAJA AHMAD AL-HISS
Pengerusi
Lajnah Antarabangsa
Dewan Pemuda PAS Pusat.

8 comments

  1. Bomo // February 2, 2011 at 10:31 PM  

    Berapa umur hang la ni ???? hang ni bangang sungguh la....negara yang aman ni nak dikucar kacirkan kenapa???? jawab wahai Pengikut2 PAS yang bijak pandai....????apa yang dah kerajaan BN/UMNO ni buat???? hang tak boleh makan ka kat rumah????para pengikut PAS semua kebuloq ka kat Malaysia ni?????? kata bodoh hang pa marah.....tapi memang hang pa semua bodoh pon......bila ada orang cam aku ni mengata hang pa semua hang pa kata kami ni kurang ajaq....walhal hang pa semua yang kurang ajaq....sbg contoh negara yang aman damai ni hang pa nak kucar kacirkan....kurang ajaq la tu.....Publish tau...jangan tak publish pulak......

  2. fidel castro // February 3, 2011 at 3:12 AM  

    aman damai kepada mereka yang berada, tapi kepada yang miskin apa yang ada? harga barangan keperluan utama naik seperti lalang, kadar pendapatan masih ditakuk lama.kerajaan bermewah tapi rakyat miskin merempat.

  3. aizat nasri // February 3, 2011 at 7:30 AM  

    emm biasala umno/bn ni tak de akal...depa dapat duit senyap la...tak faham betul kenapa ada duk sokong umno lagi...tgk la harga barang naik melambung...naik tu tak pa...menipu tu tak boleh belah...cakap tak kan ada kenaikan harga minyak...poooodah...naik juga...sebulan naik sekali...teruk2...yg sokong umno lagi teruk...

  4. joecharlie // February 3, 2011 at 8:17 AM  

    Mengapa rakyat memeberontak beb !. Mereka berontak kerana presiden itu terlalu lama memerintah tidak mahu turun-turun rakyat dah bosan beb !. Rakyat tidak berubah, kemiskinan, pengangguran berada dimana dengan kadar yang tinggi. ek..

    Samalah diKelantan Nick Aziz lama sangat pegang jawatan beb. Rakyat dah mula bosan kerana tidak bawa apa-apa perubahan jelas beb.Ek.. Nik Aziz perintah kelantan lebih 20 tahun. Sekarang yang dekat-dekat keliling dengan dia jer yang minta dia terus beb !

    Beberapa orang El Baradei telah bangkit melalui pondok sudah bising beb !. Depa kata terlalu lama jadi mengarut dan kering idea beb !. ek..
    Posted by RUMAH KACA

  5. Anonymous // February 3, 2011 at 2:40 PM  

    hoi bomo, hang tak tahu ko makin hari makin susah rakyat..hang ni dalam gua ke tak tahu perkembangan terkini...minyak naik sokmo...bila minyaki naik...semua barang akan naik..hang ni penyokong unmo otodok rasnya...hang tak otak ko...ko otak hang kat lutut....patut la bodoh sgt...kahkahkah111

  6. sapasap // February 3, 2011 at 4:09 PM  

    apalah nasib malaysia dapat rakyat macam kamu wahai fidel castro..kau kena tanya diri sendiri kenapa ko miskin & jangan tahu salahkan orang lain!satu lagi, kalau nak merusuh sangat jangan buat kat kl ok...

  7. Anonymous // February 3, 2011 at 10:18 PM  

    minyak?
    haha..tu harga kawalan dunia weh..
    ko pegi r gali sendiri mnyk blkg umah tu
    petronas ..walaupom kerajaan punye..xkn die nk bg rm0.10 per liter minyak kt malaysian..nk bg anak bini pekerja petronas makan ape 6ti?
    pk lah weh..
    nk subsidi?
    cina xpernah pom bsing ..
    melayu..ckit2 subsidi
    ckit2 subsidi

    kalu ko blaja rajin2..xde nye idup miskin..
    miskin tu coz kerajaan ke?
    ape lah..

    nk org merusuh?suka lah tu
    merusuh..pastu ekonomi negara jatuh
    pelabur asing bnyk lari
    keuntungan negara xde
    pastu harga brg naik
    salah kerajaan jgak..
    umno jgak yg salah
    bn jgak yg haprak

  8. BOMO // February 5, 2011 at 9:04 PM  

    yang tak dak nama dok komen tu tak dak teloq ka????? kahkahakahakah haaqqqhh tuihhhhhh.......pi rahhhhh, yang dok kata aku kaya tu aku tak kaya pon....tapi cukup untuk hidup di bumi bertuah bernama MALAYSIA....minyak naik hang nak kecoh, abih tu subsidi lain yang hang dok sapu tu menatang apa???? pikiaq la abih2...tak kan pasai benda yang negara lain pon naik harga jugak hang pa semua nak buat demonstrasi hingga mengganggu gugat keamanan negara...aku tak dok dalam gua...malah aku dok di kota yang bernama KUALA LUMPUR....bukan KOTA BHARU....patutnya hang pa buat demo kat situ, NIK AZIZ dah lama sangat dah memerintah...kasi turun ja orang tua tu.....selama ni kita hidup ngan subidi kerajaaan mana??? habaq mai... BANGANG PIANG ORANG2 PAS NI......

There was an error in this gadget