http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Mampukah Pakatan Rakyat Bertahan Sehingga PRU 13 ??

Posted by Love Perak | Wednesday, July 29, 2009 | 0 comments »

PKR telah diuji di Permatang Pauh, Bukit Selambau, Batang Ai dan Penanti. Mereka lulus ujian dengan 3-1. Walaupun mereka kehilangan 2 ekor katak yang melompat keluar tetapi mereka dapat pengganti yang amat berpengaruh serta membawa ribuan pengikut. Zaid Ibrahim, Chua Jui Meng dan S.S. Subramaniam adalah tokoh politik yang akan mewarnai lanskap politik Malaysia.

PAS turut diuji di Kuala Terengganu, Bukit Gantang dan Manik Urai. Mereka juga lulus dengan bergaya sekali mencatat skor 3-0. Pada satu ketika PAS kelihatan seperti akan berpecah akibat manipulasi media pro UMNO berkaitan dengan gagasan Kerajaan Perpaduan. Tetapi berkat ikatan ukhwah sesama ahli dan pimpinan PAS berjaya melepasi karenah dan mehnah itu. Kedah juga berkocak buat seketika, tetapi Ust. Azizan dapat bertahan.

Sekarang giliran DAP pula diuji. DAP dihimpit kiri-kanan, depan-belakang dan atas-bawah. Kampong Buah Pala yang hanya terkenal sebagai 'High Chaparral' sekarang menjadi mainan media pro UMNO. Kerja buat kerajaan Gerakan dahulu menyusahkan kerajaan Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Lim Guan Eng. Di Selangor, DAP menerima serangan bertalu-talu, amat dasyat permainan politik di sana.

Dapatkah Kerajaan Pakatan Rakyat bertahan sehingga PRU13?????

0 comments