http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Kita olang mahu bawa Dato Seli pi tengok itu pasar

Posted by Love Perak | Thursday, December 24, 2009 | 2 comments »

DS Nizar menatap wajah rakyatnya buat kali terakhir di Kg Tengah Changkat Ibol baru-baru ini.
"Lihat DS Nizar,kami sudah mengadu pada MPT ,tapi tiada tindakan "mungkin itu yang diadukan rakyat.DS Nizar mendengar keluhan penduduk di Pasar Taman Kaya,Taiping dalam DUN Changkat Jering.


Rata-rata masyarakat apabila bertemu kita,bertanya DS Nizar bila lagi akan berada di Bukit Gantang.Jika kita beritahu,kita pun boleh tolong.Rakyat tetap mahu DS Nizar bertemu mereka.

"Kita olang mahu bawa Dato Seli pi tengok itu pasar"kata seorang wanita Tionghua,Taman Kaya.

Selepas beberapa hari wanita itu berjumpa kita menyatakan kepuasannya DS Nizar sudah mendengar masalah mereka."Itut Datok Seli banyak baguk punya olang"kata wanita Tionghua itu apabila bertemu kita.

Apabila DS Nizar pergi melawat jenazah rakyat beliau di Kg Tengah,Changkat Ibol dalam DUN Kuala Sapetang pada 12 Disember lalu,mereka berasa gembira.Mereka tahu DS Nizar sibuk dengan program negara.Mereka berasa gembira DS Nizar jika mempunyai luang akan bertemu rakyat.DS Nizar mendoakan kesejahteraan roh si mati.

Pada satu petang satu panggilan diterima kita ,meminta DS Nizar ziarah jenazah adik pemanggil."Cikgu minta DS Nizar ,datang adik saya meninggal"kata seorang pemanggil."DS Nizar di Parlimen"kata kita.

Rakyat mahu bertemu DS Nizar,mereka bukan mengharapkan sangat bantuan kewangan DS Nizar tetapi mereka mahu bersalaman dan minta DS Nizar menyapa mereka serta dengar masalah mereka.

DS Nizar juga sering dipantau "SB",mungkin pihak berkuasa tahu pengaruh DS Nizar amat dekat dengan rakyat.Bagi mereka mungkin keselamatan pemimpin masa depan ini perlu dijaga.

Baru-baru ini seorang YB memberitahu kami DS Nizar pemimpin harapan rakyat.Tanpa mahu menidakkan Tok Guru Haji Hadi,YB itu menyatakan DS Nizar pemimpin pengganti DS Anwar.Beliau memberi analoginya DS Anwar kini mempunyai kes mahkamah,Najib tidak akan membiar DS Anwar mengganggu pemerintahannya.Jadi DS Nizar pemimpin yang diterima rakyat.Beliau juga menegaskan DS Nizar pemimpin Pas yang ketiga terkenal.

DS Nizar ,kita berharap sentiasa bersikap terbuka dan tidak mendengar nasihat yang tidak betul dari mereka yang ingin mengambil kesempatan.

Kita berharap DS Nizar akan mengikut apa yang kita aturkan untuk bertemu rakyat.Buat kata Fadhil Idris ,Setiausaha Pas Bukit Gantang,wakil rakyat mesti macam superman!

DS Nizar mesti dekat dengan rakyat dan kita berharap pegawai beliau tidak mencari alasan untuk menjarakkan diri DS Nizar dengan rakyat.

Terdapat seorang warga emas memberitahu kita,jumpa DS Nizar sekali cukup untuk kepuasan beliau sepanjang hayat.Justeru itu bagi kita amat rugi jika tidak bersama DS Nizar jika beliau datang ke Bukit Gantang.

2 comments

  1. azman kamarul // December 25, 2009 at 1:51 AM  

    MUDAH-MUDAHAN DS NIZAR DIBERI KESIHATAN YANG BAIK....INSYAALLHAH PERAK TETAP UNTUK PAKATAN SELEPAS PR 13..INSYAALLAH.

  2. Unknown // December 25, 2009 at 12:58 PM  

    saya berkesempatan solat zohor berjemaah dengan dato seri di besut 2 tahun lalu