http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Nizar Sah MB Perak?

Posted by Love Perak | Thursday, December 24, 2009 | 1 comments »

oleh : pemuda cheh

Ada khabar yang mengatakan SUK Perak minta pindah KL

Apa maknanya ini??

Dulu... si SUK Perak ni, bukan main biadap lagi dengan Nizar Jamaluddin, MB Perak dari Pakatan Rakyat. Samdol ni berlagak, betul-betul macam barua UMNO/BN. Memang tak mengasi!! Eeeeiiii... tak pernah aku jumpa manusia yang tak semiak seperti SUK Perak yang sekor ni. Moo... mooo.. sebijik macam lembu udah kena cucuk hidung.

Sekarang, si samdol ni akan atau entah-entah udah pun ditukarkan ke KL. Apakah ini satu ini petanda yang Nizar akan kembali semula ke SUK Perak sebagai MB Perak yang sah. Tak tahan agaknya si SUK, nak bersemuka semula dengan BOSS lama dia, yang dulunya dia derhakai. Mungkin, sebab itu lari ke KL.

Walau pun kes Nizar telah selesai dibicarakan oleh Mahkamah Persekutuan pada 5 November yang lalu, namun hingga kini keputusan yang tertangguh masih tidak ada khabar dan berita yang rasmi. Siapa MB Perak?? Nizar ke MB rakyat yang sah atau si Zambry ke MB ciptaan Mahkamah??

Spekualsi bertiup kencang kononnya, keputusan sudah ada, tetapi sengaja ditangguhkan lama-lama bagi memberi cukup masa untuk Zambry bersedia menghadapi kemungkinannya DUN dibubarkan dan pilihan raya akan diadakan semula. Pandai komer ya?? Guna apa yang boleh diperkudakan untuk kepentingan komer!!

Tapi....wallahualam ler. Itu semua spekulasi belaka. Harap-harapnya, semuanya betul. Biar DUN Perak bubar dan serahkan semula kuasa kepada rakyat untuk menentukan semula kerajaan mana yang mereka suka. Kalau mereka pilih Pakatan Rakyat... alhamdulillah, tetapi sekiranya UBN menjadi pilihan, terserah ler. Kita hormati hak dan pilihan mereka.

Keputusan siapa MB Perak belum diisytiharkan lagi tetapi malaun SUK sudah melarikan diri. Entah-entah... lain-lain yang rasakan diri mereka 'haram' sudah panas bontot kot?? Ha ha ha.... Ganesan, Speaker DUN Perak yang haram, apa macam?? Tak mau lari ka??

1 comments

  1. yop manjung // December 24, 2009 at 4:47 PM  

    BIOR DEMA LARI..DUNIA NI LUAS.MALU ,MALU.MALU.... MANA NAK LETAK MUKA NANTI KALAU MB HALAL PIJAK KAKI KAT SUK BALIK. PADAN MUKA DEMA...YO RASEKAN.HANCUR UMNO!