http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

UMNO Tenggelam di hari Penamaan Calon

Posted by Love Perak | Monday, August 17, 2009 | 5 comments »

dsc00435


dsc00438

dsc00440dsc00450

Penamaan Calon berjalan lancar pagi ini. Diantara yang hadir ialah Tan Sri Khalid, Mustafa Ali, DS Nizar, Mat Sabu.

Calon-calon sudah memasuki Pusat Penamaan Calon di IKBN sebentar tadi. Tidak dapat dipastikan berapa ramai jumlah penyokong BN disebelah sana.

Penyokong-penyokong Pakatan dianggarkan berjumlah seramai 5,000 orang.

Baru sebentar tadi, Ketua Menteri, Lim Guan Eng juga turut hadir. (PerakExpress)



BN awal-awal lagi kecundang iaitu pada hari penamaan calon hari ini. Beberapa fakta yang dapat dilihat hari ini di mana BN jelas tidak bersemangat untuk merampas kerusi PR di DUN Permatang Pasir ini.


1) Jumlah penyokong BN yang hadir mengiringi calon mereka hanyalah kira-kira 1,000 orang malah ada yang menaksirkan bahawa hanya kira-kira 800 orang berbanding penyokong PR yang berjumlah kira-kira 8,000 orang.

2) Presiden Umno dan pimpinan BN yang lain tidak hadir mengiringi calon mereka sedangkan di pihak PR semua pimpinan utama hadir. Ini melambangkan kesepaduan gerakerja dan fikiran lebih mantap dalam PR

3) Pemilihan calon BN yang tidak tepat menyebabkan ramai penyokong Umno/BN tidak mahu berkerja bersungguh-sungguh. Malah calon BN juga menghadapi masalah dalam kerjayanya apabila di senarai hitam oleh Bar Council.

4) Perbalahan dalam Umno Bahagian Permatang Pauh masih belum reda sehingga menjejaskan perpaduan dan gerakerja pilihanraya DUN Permatang Pasir ini. Ianya jelas terbukti apabila tidak ramai penyokong yang mengiringi calon BN pagi ini. (mutaligat)

5 comments

  1. tok iskandar // August 17, 2009 at 2:15 PM  

    Setelah 52 tahun memerintah negara.UMNO yang mendakwa hero melayu dan umat islam di negara ini tak ada menyumbang kepada mengurangkan lesen arak atau judi,semakin bertambah adalah.Orang melayu beragama Islam jadi Lembaga Pengarah syarikat arak dan judipun UMNO tak peduli.Jadi toksahlah kita berharap umno akan membela nasib melayu dan umat islam.makin meyusahkan adalah.
    tok geli hati semalam pemuda MIC cadangkan KJ diberi jawatan menteri penuh.dalam UMNO sendiri,pemudanyapun tak mintak KJ diberikan jawatan menteri penuh.eloklah KJ masuk MIC karana pemudanya begitu prihatin dengan hal ehwal kebajikannya.
    dalam internet ada berita calon BN di Permatang Pasir dibuang keahliannya daripada Majlis Peguam Malaysia.tentu ada masalah seperti salah laku dan sebagainya.jika ada unsur sebegini,majlis peguam malaysia boleh melaporkan perkara ini kepada SPRM.
    Takkan rakyat nak calon yang tercemar dan diragui.ini bukti UMNO dah ketandusan barisan pelapis sehingga sanggup mencalonkan mereka yang bermasalah.

  2. tok iskandar // August 17, 2009 at 2:21 PM  

    Heboh seMalaya MP Padang Serai,Gopala patah tangan kiri angkara keganasan polis yang dilihat oleh ramai orang sudah berperanan seperti pemuda tahan lasak umno.dalam blog sudah ada yang menceritakannya.

    Sudah sampai masa dan ketikanya kita warga Malaysia mula menyaman polis-polis yang bertindak seperti pemuda tahan lasak umno ini.Kumpulkan bukti dan segala mak nenek yang ada dan kita saman mereka.

    Budak bawah umur yang kena tahan dalam lokap yang sama dengan orang dewasa dan digari ketika menyertai demo anti ISA juga boleh menyaman polis dan FRU.Biar lepas ni mereka serik nak belasah orang awam

  3. Bikir Perak // August 17, 2009 at 3:59 PM  

    Ayatus Syaitan al-Umngok al Dajjal di bumi Tanah JAWI akan mengunakan talian hayat untuk menyambung nyawa NAK JADI MUKTI ARAK PULAK HA HA..Sedangkan dengan tong - tong arak LER dari status kedai memBESAR jadi kilang arak yang terbesar di bawah lembayung 52 tahun PARTI KATI GEROMBOLAN UMNO memerintah selama ini..
    Hei..hei hina teramatleh busuknya AL-DAJJAL UMNGOK DI MALAYSIA INI.

  4. Anonymous // August 17, 2009 at 4:10 PM  

    salam orang PAS dan PKR...

    saya nampak kebobrokan pemikiran kamu semua. Lu banganglah sekarang ni H1N1..so orang amno ni lebih realistik dari korang. tak perlu ramai-ramai. Masa mengundi nanti barulah tahu untung nasib lu orang. setakat 8k orang. entah hantu mana yang turut serta ngan korang..iblis bertopengkan manusia mungkin yang sama ngan korang tu..tu pasal 8k orang..apa punya bodoh Pak nek ajis Lebai temberang tu... buat ajaran sesat...hehehe

  5. cicitHJHASSANu // August 17, 2009 at 6:58 PM  

    woi 'orang' utan pasai H1N1 xde kt
    p.pasir le ramai berani turun..
    memang samdol!!!!

    H1N1=Hishamudin 1 Najib 1 ONE M"SIA