http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

1Malaysia wajib tengok! Inilah akidah islam UMNO!!!

Posted by Love Perak | Sunday, September 27, 2009 | 3 comments »

Saya seperti tidak percaya kenyataan yang boleh menyesatkan umat Islam ini keluar daripada mulut seorang pemimpin yang pernah saya hormati satu ketika dulu. Dalam memburu sokongan pengundi Cina dan India khasnya, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim telah mengeluarkan kenyataan berikut:
"Sekiranya beliau menunjukkan aurat dan sengaja melanggar peraturan yang dikenakan pihak berkuasa maka beliau tidak dibenarkan," katanya kepada pemberita selepas menganjurkan majlis rumah terbuka beliau.


Rais membuat kenyatan tersebut bila diminta mengulas tentangan banyak pihak terhadap konsert penyanyi sensasi dan sexy, Beyonce yang akan diadakan di Kuala Lumpur pada 25 Okt ini.

Terfikir di benak saya, apakah pernah Beyonce menutup auratnya semasa dia berpesta dan bertandak di pentas?

Gambaran yang cuba disampaikan oleh Rais kepada rakyat Malaysia tentang aurat wanita amat mengelirukan dan menyimpang jauh daripada apa yang dituntut oleh Islam. Apakah cara berdandan dan berhias seperti Rosmah Mansor atau isteri Tun Mahathir atau isteri beliau sendiri dengan meremang rambut dikhalayak itu dianggap tidak menunjukkan aurat?

Saya faham Beyonce bukan seorang Islam dan beliau terlepas daripada tuntutan aurat bagi wanita Islam. Apa yang saya persoalkan sekarang adalah kenyataan Rais "Sekiranya beliau menunjukkan aurat". Apakah Rais cuba merangka satu hukum baru dalam penentuan aurat?

Cukuplah wahai Rais Yatim, kamu telah sesat dalam memimpin isteri dan anak kamu, janganlah cuba menyesatkan masyarakat Islam lain. Apakah kamu tidak mengerti bahawa rambut itu adalah salah satu dari aurat wanita Islam? Kenapa kamu membiarkan isteri kamu diundang olih api neraka untuk menjilat rambutnya?

Dr. Mashitah Ibrahim, Dato' Mufti Perak, di mana kalian? Mana suara dan pandangan Islamik kalian? Apakah pandangan Islam kalian hanya digunakan untuk tujuan dan muslihat politik jahat UMNO semata-mata? Jika itulah niat dan perjuangan kalian, maka mohon saya,

Ya ALLAH Ya Rabb, dengan kebesaran dan kekuasaan Mu ke atas kami, Engkau laknatilah pemimpin UMNO yang dengan nyata, angkuh dan sombong telah mempersendakan Agama Mu ya ALLAH. Ameen ya Rabb.


Perlu dibaca: Anak Luar Nikah Sultan Pahang?

Inilah gambar Beyonce yang paling 'sopan'?


Beyonce sessi fotografi


Beyonce di pentas




Tiada satu pun 'Betina' dalam gambar di atas yang menutup auratnya. Tolak tepilah Beyonce sebab dia bukan Islam. Tiga ekor betina lagi tu apa cerita? Bini menteri, bini pemimpin, macam betina jalang. Mempamerkan ilmu songsang!!!

KerajaanRakyat

3 comments

  1. Darth Anwar // September 27, 2009 at 11:39 PM  

    Semua yg kau berikan tu isu aurat - BUKAN isu aqidah. Kau ni tahu beza antara aurat dgn akidah tak?

    Cth isu akidah adalah: Mensifatkan Allah sebagai samseng atau pencarut. Inilah yang jelas merosakkan AQIDAH. Faham?

  2. Anonymous // November 5, 2009 at 8:05 PM  

    bagusnya komen dari seorang yang mengaku muslim kan

  3. Anonymous // November 22, 2010 at 2:39 PM  

    Salam sahabat, akidah tu luas maksudnya. sebagai contoh mempermain-mainkan hukum islam, contoh menutup aurat adalah salah satu hukum yg wajib dlm islam sesiapa yg mempermainxkannya dikira mempermainkan hukum islam.ini melibatkan aqidah kita.