http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

DS NIZAR:Tiada rasuah ,hasil negeri meningkat!

Posted by Love Perak | Wednesday, September 30, 2009 | 1 comments »

Dalam ceramah penerangan Pas Kawasan Bukit Gantang malam tadi, YB DS Nizar.Jamaluddin yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang telah mendedahkan bagaimana Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak yang diketuai oleh beliau sepanjang 10 bulan lebih memerintah Perak telah berjaya memungut hasil negeri Perak sebanyak lebih RM700 juta. Kejayaan ini berikutan tiada berlakunya amalan rasuah didalam pentadbiran Kerajaan Pakatan Rakyat ketika itu.

Menurut beliau lagi, BN yang memerintah sebelum ini pun paling tinggi hanya berjaya memungut RM632 juta setahun.

Bagi kutipan zakat di Negeri Perak pula sepanjang 10 bulan lebih Pakatan Rakyat memerintah, sebanyak lebih kurang RM58 juta pula berjaya dipungut manakala sepanjang BN memerintah sebelum ini pula kutipan paling tinggi hanyalah RM43 juta setahun.

RM58 juta wang zakat yang berjaya dipungut oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Perak didapati hasil daripada arahan beliau sebagai Menteri Besar ketika itu yang mengarahkan agar anak-anak syarikat Kerajaan Negeri mengeluarkan zakat.


DS Nizar kemudiannya menceritakan bagaimana arahannya kepada Lembaga Air Perak agar mengeluarkan zakat kerana sebelum ini pihak mereka tidak pernah berbuat demikian diatas alasan tidak pernah mendapat arahan.


Yang paling menarik menurut DS Nizar lagi, pihak DAP dan PKR yang tidak beragama Islam yang duduk dalam GLC kerajaan tidak pernah membantah dengan tindakan beliau yang mengeluarkan arahan-arahan tersebut.


Ceramah penerangan DS Nizar bersama Tuan Hj Mohd Sabu, YB Chan Ming Kai dihadiri rakyat termasuk lebih kurang 1o orang SB.

Sisi Bukit

1 comments

  1. Putra IJ80 // September 30, 2009 at 10:37 AM  

    Nizar kumpul duit Zambori dapat nama.,begitu lah suratan nya.