http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Kalau dulu Allahyarham Tan Sri P.Ramli pernah menyindir UMNO dlm filem pendekar bujang lapok.
Ingat lagi tak dialog ini,
Alif min nun wau,Sarkas cikgu.

Sekarang giliran KRU pula dalam filem terbaru mereka "Jin Noti"
Adakah benar filen ini filem Politik dan satu sindiran kepada UMNO

Dunia UMNO di samakan dengan dunia jin?

Cuba baca sinopsis cerita ini yang saya petik dari blog

kulupsakah

Kejutan demi kejuta aku alami pada sesetengah babak dalam filem ini,
Kisahnya lebih kurang begini. Notti (Fara) seekor (seekor ke?) jin yang dihukum 100 tahun lebih kerana melakukan kesalahan berkelakuan baik. Di dunia jin, melakukan kebaikan adalah suatu kesalahan (Kah kah! Ini saja dah cukup pedih)sebagaimana yang dikatakan sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia.Dia dijatuhkan hukuman dibuang ke dunia manusia tetapi masih diberi peluang turun ke dunia dulu untuk melakukan kejahatan agar dia dipertimbangkan semula kesalahannya untuk terus kekal di dunia jin.

Tapi dia tetap gagal melakukan kejahatan dan di sinilah berlakunya banyak peristiwa-peristiwa lucu dan akhirnya..macam biasalah..dia sengaja membiarkan dihukum kerana mahu hidup di dunia dan bercinta dengan heronya, Mawi.

Apa yang menariknya?
babak mahkamah Jin, ketua hakim Bob Lokman, Adibah Noor, Accapan dan seekor jin tanpa kepala. Si Accapan, juri yang asyik menyebut "correct, correct correct!"..(ingat siapa?) sehingga penonton ketawa mengajuk tagline tersebut yang aku rasa mereka tak tahu pun perkataan keramat tu.

ada lagi?
dialog-dialog seperti, "orang baik memang duduk penjara" (lebih kurang gitulah), "suratkhabar ni dari muka belakang sampai muka belakang semuanya cerita jahat, sukan pun jahat!".."takpelah jadi peguam jahat nanti boleh jadi ketua hakim!"

kaki reformasi semua! Tak rugi pi tonton sebagai satu alternatif macam Gedung Kartun..kalau nak beli dvd nanti pun layak dibeli ori punye!

-ijoks2009-
Terima kasih KRU kerana berani menerbitkan Filem sebegini.

0 comments