http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Cara Najib Menang di Pekan

Posted by Love Perak | Friday, August 14, 2009 | 0 comments »



Apakah Petua Perdana Menteri Kita, Najib Tun Razak memenangi kerusi Pekan majoriti yang begitu tinggi? Blogger Semut ada cerita disebaliknya...


Semasa PRU10 tahun 1999, saya tinggal di Pekan dan tahu bagaimana orang Pekan menolaknya. Dia hanya menang 241 undi. Dia menyusun strategi majority 10 ribu untuk PRU11 melalui kerjasama SPR. Sdr bayangkan kawasan tentera di Batu 10 Jalan Gambang berada dalam daerah Kuantan dan asalnya dalam Parlimen Paya Besar, tetapi dimasukkan dalam wilayah Parlimen Pekan. Sekarang kalau memandu di Jalan Gambang, sdr akan tiba di Batu 10 yang beralamat Kuantan dalam kendalian Majlis Perbandaran Kuantan tetapi itu wilayah undi Najib dari Pekan. Adakah semasa SPR membuat sempadan baru tidak ada campur tangan Najib? Bodohlah kalau kita percaya SPR benar-benar jujur membina kawasan baru di Pekan itu.

Asalnya Pekan hanya mempunyai tiga kawasan DUN, tetapi sejak 2004 menjadi empat DUN, satunya untuk memastikan kem tentera Batu 10 Jalan Gambang masuk dalam kawasan Parlimen Pekan. Sebab itu dalam PRU12, dia mendapat majority lebih 26 ribu.


Adopted from semutmalaysia.blogspot.com


Saya hanya berkongsi maklumat, betapa benarnya maklumat itu anda perlu menyiasat sendiri...

0 comments