http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Diharap pihak polis akan dapat membuat persediaan untuk ber'perang' sekali lagi dengan para demo. Sediakan puluhan ribu 'cannister' gas pemedih mata dan air 'gatal' untuk membendung para demo yang akan berdemo di Padang Merdeka Batu Pahat.

Bezanya kali ini demo yang dirancang itu datang dari penyokong dan pendokong UMNO Johor.

Mereka kononnya berdemo kerana hendak menunjukkan kesetiaan kepada Timbalan Presiden UMNO serta akan melaungkan perkataan 'pengkhianat' ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mengikut kaedah Fizik, "Newton's Third Law of Motion : For every action, there is an equal and opposite reaction force."

Justeru itu para penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat berkemungkinan akan bertindak balas menganjurkan demo yang serupa sebagai memberi sokongan kepada DS Anwar Ibrahim.

Apakah akan ada satu kesudahan?

Tidakkah perancangan itu akan menimbulkan keresahan, ketenteraman dan keselamatan rakyat? Tidakkah Batu Pahat akan lumpuh dari aktiviti ekonomi?

Diharap pihak berkenaan membuat tangkapan segera kepada Ketua UMNO Bahagian Pulai, Datuk Adam Hamid untuk soal-siasat kerana beliau sendiri yang mengumumkan demo yang dirancang itu di Perth ketika menyertai lawatan kerja Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Beliau tentu tahu banyak maklumat.

Beranikah pihak berkuasa bertindak dengan penuh 'sopan-santun' seperti layanan yang diberi kepada para demo dari Pakatan Rakyat 1 Ogos lalu?

Sekali lagi rakyat akan menjadi hakim 'double-standard' pihak berkuasa dalam menangani sesuatu isu.

Sila baca di sini.

-Al-Brangi

0 comments