http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

PAS yakin dapat sokongan Pengundi Cina, "Aura Anwar Ibrahim"

Posted by Love Perak | Wednesday, August 19, 2009 | 0 comments »

PAS yakin dapat mengekalkan sokongan pengundi Cina yang berjumlah kira-kira 5,400 orang di Permatang Pasir dalam pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir pada 25 Ogos ini.

Setiausaha PAS Pulau Pinang, Mohd Fadzil Kemi berkata parti itu memfokuskan kepada keempat-empat daerah yang mempunyai majoriti pengundi Cina - Kampungg Cross Street, Sama Gagah, Kampung Pelek dan Permatang Pauh - bagi memastikan kemenangan PAS dalam pilihanraya kecil tersebut.

Sokongan Penuh DAP

"DAP juga berjanji akan memberi sokongan kepada calon PAS untuk memastikan kemenangan PAS dalam pilihanraya kecil 25 Ogos ini.

"Ini dapat menarik pengundi untuk menyokong PAS terutama pengundi Cina. Bagi Lim Guan Eng, PAS penting dalam kerajaan negeri. Sebab itu dia nak pastikan kemenangan PAS," katanya.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu dan Menteri Besar Pakatan di Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin juga akan turut berkempen bersama dengan calon bagi menarik pengundi Cina di kawasan lain.

Aura Anwar

Mohd Fadzil menambah, PAS juga berkempen dari rumah ke rumah serta berceramah bersama dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, ini kerana hubungan Anwar dengan penduduk Permatang Pasir cukup kuat - terutama sejak Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman menjadi wakil rakyat - bagi menarik pengundi terutama kaum Melayu.

"Aura Anwar kuat, dapat menarik pengundi Melayu," katanya.

-Diolah Dari MalaysiaKini

0 comments