http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

MACC Apa Khabar?

Posted by Love Perak | Friday, October 30, 2009 | 1 comments »

Dalam kejadian pada kira-kira pukul 10.30 malam tadi, 22 murid dikhuatiri hilang apabila jambatan gantung yang terletak di Pusat Kokurikulum Daerah Kampar dalam kawasan Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang terputus ketika mereka beramai-ramai menggunakannya.

Mereka adalah antara 298 murid dari 60 sekolah rendah dari Kampar, Tronoh dan Batu Gajah yang menyertai aktiviti kokurikulum Perkhemahan 1Malaysia anjuran Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Selatan. - Bernama


Selepas ini pasti banyaklah tempelak menempelak. Pelajar sepatutnya sentiasa di bawah pengawasan guru dalam aktiviti seperti ini. Peralatan ada alat bantuan pendidikan wajib diselia dengan rapi. Apa pun, bala telah menimpa. Pelajaran dan peringatan ini terlalu mahal harganya. Nyawa dipertaruhkan. Kepada semua warga guru, ambillah ini sebagai iktibar.


Kita ada Wakil Rakyat, kita ada Kerajaan 'Haram' dan kita ada Raja. Ada sesiapa yang boleh tolong dedahkan berapa kos buat jambatan gantung dan berapa kos buat pintu gerbang istana Sultan Perak. Saja hendak tau.

Jambatan tersebut baru siap dibina dua minggu lalu.
State news agency Bernama reported that the 50-metre bridge was completed two weeks ago to replace an earlier suspension bridge that also collapsed.

The chief Minister of Perak state Zambry Abdul Kadir was quoted by the news agency saying that the bridge's support beams had fallen and authorities were trying to determine whether the bridge was built according to proper specifications. -- REUTERS

MACC apa khabar?

1 comments

  1. hj jamaludin // October 31, 2009 at 2:03 AM  

    Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    MACC sentiasa alhamdulillah sihat dan makmur . Kes jambatan runtuh dah ada jawapan oleh pihak MACC walaupun siasatan pihak yang di lantik oleh kerajaan Be enD . MACC cuma tengok kertas kertas perihal pembayaran oleh kerajaan BN kepada kontraktor je ! Dan jawapan MACC everything in proper tiada unsur penyelewengan perihal pembayaran diantara Kerajaan BN dengan kontraktor .Semuanya mengikut prosedure ada hitam putih tiada kos under table .Perihal roboh e2 bukan kerja MACC e2 kerja JKR dan Akitek . JKR dan Akitek akan kata tiada sembarang kesilapan teknik , robohnya jembatan kerana gempa bumi ,kuasa ALLAH SWT dan diluar batasan manusia .So jangan tuduh MACC tak buat kerja . Stadium Gong Badak dulu pun disebabkan Gempa Bumi bukan kesilapan kontraktor .Boleh terima tak cupasan saya ini.