http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Saya tak pernah letak jawatan - DS Nizar

Posted by Love Perak | Saturday, October 31, 2009 | 1 comments »

DS. Nizar sedang membentang kerta kerja pertama,:Pengalaman, permasaalahan dan harapan Pakatan Rakyat Negeri Perak.

IPOH .31 Okt. :- Demi mandat rakyat yang telah diserahkan kepada Pakatan Rakyat di Perak, saya menegaskan tidak pernah meletakkan jawatan Menteri Besar Perak. Demikian penegasan YAB Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, DS. Muhammad Nizar Jamaluddin semasa membentangkan kertas kerjanya dalam Konvensyen Pakatan Rakyat yang diadakan disini pagi ini.

Hadir sama dalam Konvensyen itu ialah Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Tuan Lim Guang Eng, YAB Menteri Besar Selangor, YAB. Tan Sri Khalid Ibrahim, semua Pemimpin Pakatan Rakyat Negeri Perak, Semua Ahli Parlimen Perak , ADUN Pakatan Rakyat Perak, semua Pemimpin dan perwakilan Pakatan Rakyat dari parti PAS, PKR, dan DAP.

Dianggarkan sejumlah 600 orang perwakilan yang hadir memenuhi dewan tempat konvensyen diadakan.

Konvensyen sehariyang julung kali diadakan itu akan menyaksikan pembentang kerta kerja yang berikutnya oleh Ketua menteri Pulau Pinang dan Menteri besar Selangor.

Idham Lim

1 comments

  1. tok iskandar // October 31, 2009 at 1:36 PM  

    Dalam sinar harian hari ni,pengarah JPN Pahang bimbang jumlah buta huruf kat pahang cecah 8 ribu orang.Mintak guru-guru cari pendekatan terbaik atasi masalah ini.

    Semuanya swasta kat guru.Bunyi macam nak lepas tangan je.jambatan gantung di kuala dipang tempohari ada yang menyalahkan guru-guru.

    jika gagal,guru tentu akan dipersalahkan oleh JPN Pahang.guru-guru kena sedar selagi JPN dikuasai umno selagi itulah guru akan jadi mangsa.PPSMI hari tupun salah guru jugak ke.


    dalam hal ini,pengarah JPN Pahang jadi pengarah pertama yang lepas tangan.takkan kementerian pelajaran malaysia nak orang macam ni pegang JPN Pahang

    Sepatutnya JPN jadi tulang belakang atasi masalah ini selain kerjasama ibu bapa.takkan nak harap cikgu semata-mata.main ragbi pun kena ada sokongan rakan pasukan.

    Tok cadangkan Pengarah JPN Pahang balik ke sekolah semula.banyak faktor kelemahan murid antaranya tahap penerimaan ilmu tak sama.ini logik kerana tak semua dalam kelas dapat nombor 1.ada yang dapat nombor tercorot.kemalasan seseorang pelajar dan sikap kurang peka ibu bapa juga antara faktor utama.sekolah-sekolah di pedalaman pula kekurangan kemudahan seperti komputer dan banyak lagi.paling ketara bilik guru tak ada komputer atau printer.terpaksa menumpang kemudahan cikgu lain.photostat pun kat kedai pakai duit sendiri pasal ada kalanya mesin photostat rosak,bimbang guna banyak sangat pasal kena tulis nama setiap kali guna mesin photostat.

    Rasulullah dulu seorang yang bijaksana biarpun ummi.

    Tok kesian setiap kali berlaku masalah di sekolah guru-guru dipersalahkan.macam di kuala dipang,idea guru kah nak adakan perkhemahan 1 malaysia.hari sekolah pulak tu.nampak sangat kerana agenda politik JPN Perak atau lebih lebih sesuai PPD terbabit adakan perkhemahan 1 malaysia pada hari persekolahan.ada sumber mengatakan PPD,JPN dan sampai ke kementerian pelajaran terlibat.eloklah disiasat prkara ini.satu suruhanjaya di raja wajar ditubuhkan.mengapa tak diadakan perkhemahan ini pada waktu cuti sekolah dan guru boleh fokus dan tak lagi memikirkan tentang ujian akhir tahun.

    tak tahulah tok sekolah-sekolah yang terlibat dengan perkhemahan 1 malaysia selesai atau tak ujian akhir tahun.

    Mulai sekarang PPD, JPN atau KPM perlu berhenti menyalahkan guru-guru.masyarakat sekarang lebih bijak dan tok tak nak nanti orang kata PPD, JPN atau KPM tahu garu telur sahaja.eloklah dikuatkuasakan semula merotan.bukan untuk mendera tapi kepada mendidik.orang tak sembahyang pun boleh kena rotan.

    Politik mengampu perlu diketepikan tapi kebajikan anak murid jadi keutamaan