http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Al-Quran Darah Saddam

Posted by Love Perak | Wednesday, December 22, 2010 | 2 comments »

Sumber : Blog Serius


Ketika hayatnya Saddam Hussein gemar membina banyak masjid. Semua masjid yang dibina beliau besar-besar belaka. The only thing he likes building more than moques are his personal palaces where he seldom sleeps more than one night at a time. Saddam ada paranoia dia akan dibunuh oleh orang dalaman beliau sendiri maka dia pindah-pindah istana setiap hari. What a gangsta

Tapi yang paling gangsta tentang Saddam ialah senaskah Al Quran yang ditinta dari darah beliau sendiri. Ianya adalah hadiah kepada rakyat Iraq sempena hari jadi beliau ke 60 pada tahun 1997. Selama dua tahun Saddam akan mendermakan darah kepada seorang kaligrafer bernama Abbas Shakir Joody al-Baghdadi bagi menyiapkan Al Quran berdarah ini. Secara total 27 liter darah Saddam digunakan bagi menulis 650 muka surat.


Abbas Shakir Joody al-Baghdadi yang kini tinggal di Amerika setelah perang meletus menceritakan pengalaman beliau menjadi penulis Al Quran yang aneh ini

"Saya tak mahu mengingati apa yang telah saya lakukan. Sebenarnya ia sebuah pengalaman yang mememdihkan dan saya mahu lupakan saja apa yang belaku"

Abbas Shakir Joody al-Baghdadi tahu menulis ayat suci Al Quran dengan darah adalah haram. Tetapi beliau tak berani bersuara takut menjadi mangsa Saddam pula.


Al Quran ini kemudiannya diletakkan didalam sebuah bilik khas di sebuah masjid yang diberi nama Masjid Ibu Segala Pertempuran. Ianya dibina oleh Saddamn bagi memperingati "syuhada" Iraq yang mati bertempur dengan askar-askar "kafir" Iran. Masjid ini unik kerana 8 menaranya dibina supaya kelihatan seperti pelancar roket SCUD dan laras senapang AK-47! Crazy shit!


Selepas kejatuhan Saddam bilik yang menyimpan Al Quran darah dikunci ketat. Pihak penjanganya khuatir pembenci Saddam akan memusnahkannnya. Ketiga-tiga kunci pintu ke bilik simpanan Al Quran tersebut dipegang tiga orang berbeza. Kerajaan Iraq sekarang sedang memikirkan apa yang harus dilakukan keatas relic peninggalan Saddam Ini. Jika mahu dimusnahkan takut dilihat sebagai pemusnah Al Quran. Kalau dibiarkan kelak menjadi artifak bagi LOYALIST Saddam dan parti Ba'ath yang masih wujud pula. Serba salah!

2 comments

  1. bijan // December 21, 2010 at 7:15 PM  

    gila pelbagai fesyen dan ragam

  2. Anonymous // December 23, 2010 at 1:29 AM  

    haram. baik dimusnahkan dari dibiar menjadi bahan fitnah dan tomahan