http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Bravo Kerajaan P.Pinang!! Rakyat diutamakan!!

Posted by Love Perak | Saturday, September 12, 2009 | 0 comments »

Mengira hari sahaja lagi meunju Syawal, kira-kira 25 orang penduduk di Butterworth tinggal sehelai sepinggang apabila kediaman mereka dimamah api kebakaran 10 September lalu.

Prihatin dengan keadaan keluarga terbabit yang terpaksa menyambut Aidilfitri dalam serba kekurangan, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Dr Mansor Othman turun padang menghulur bantuan kepada mangsa kebakaran.

Bersama Mansor adalah wakil dari dua agensi iaitu Jabatan Kebajikan Masyarakat dan juga Pejabat Daerah. Antara bantuan segera yang diberikan ialah bantuan makanan dan juga wang tunai lebih kurang RM3500 untuk setiap keluarga.

Manga juga menerima wang tunai sebanyak RM500 untuk perbelanjaan keperluan harian mereka yang punah dijilat api kebakaran.

Selain itu Pejabat Dearah juga menyediakan dalam lebih kurang RM5000 setiap keluarga, dan setakat ini sebanyak RM1000 telah diserahkan kepada mangsa-mangsa.

Mansor berkata buat sementara ini mangsa-mangsa tersebut akan menetap di dewan serbaguna untuk sementara dan akan dipindahkan ke rumah panjang di Ampang Jajah dalam masa tiga hari sementara menunggu rumah mereka diperbaiki.

Selain itu, Mansor berkata akan membincang dengan tuan tanah bagi memperbaiki rumah-rumah yang musnah akibat dijilat api itu.

Mangsa-mangsa kebakaran kelihatan lega dapat bantuan daripada pihak-pihak kebajikan kerana ia meringankan kepayahan menyambut Aidilfitri yang bakal tiba.

0 comments