http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Langgar Undang2...Zambry Haram yang ajar !!!

Posted by Love Perak | Friday, September 11, 2009 | 0 comments »

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) melihat kenyataan Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir cuba menggalakan rakyat untuk melanggar undang-undang apatah lagi peraturan di dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak seperti sidang yang telah diadakan pada 7 Mei yang lalu.

DPPN Pk menyeru semua rakyat Perak khasnya dan rakyat Malaysia amnya atau yang berada di mana-mana sahaja supaya menonton semula rakaman sidang DUN Perak pada 7 Mei yang lalu yang jelas menunjukkan sikap sebenar UMNO / BN yang ingin memastikan rampasan kuasa berjalan seperti yang dikehendaki mereka.

DPPN Pk amat sedih dengan apa yang telah dilakukan oleh UMNO / BN semasa sidang DUN Perak tersebut yang telah memperalatkan semua jentera dan kakitangan kerajaan supaya mengikut telunjuk mereka. Yang amat dikesali ialah pencabulan demokrasi DUN Perak yang mana beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) cedera dan pakaian rasmi mereka telah koyak.

DPPN Pk cukup hairan dengan kelakuan yang telah ditunjukkan oleh Zambry dan ADUN-ADUN UMNO / BN semasa sidang DUN tersebut. Mereka jelas telah melanggar peraturan sidang DUN tersebut dan memaksa Speaker turun daripada kerusinya serta telah diserit keluar dewan oleh Polis yang telah dipergunakan.

Keadaan yang berlaku jelas UMNO / BN sebuah parti yang telah melanggar undang-undang, peraturan dan sebuah parti yang penakut untuk berdepan dengan mahkamah rakyat. DPPN Pk mengulangi lagi pendirian bahawa DUN Perak mesti dibubarkan dan UMNO / BN akan kalah teruk kelak.

DPPN Pk mencabar mana-mana pimpinan UMNO / BN Perak untuk berdebat siapakah tidak mengikut undang-undang atau UMNO / BN sendiri yang menipu rakyat, dan jangan hanya berani berkokok melalui media dan mengguna jentera kerajaan untuk menipu rakyat tetapi bacul untuk berdepan dengan rakyat.


RAJA AHMAD AL-HISS
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

0 comments