http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

PAS diperangkap?

Posted by Love Perak | Thursday, September 10, 2009 | 0 comments »





















Bila ada sahaja pilihanraya maka Umno cuba memerangkap PAS dengan senjata ingin berbaik-baik dengan PAS. Ini kerana mereka tahu bahawa jika PAS menolak pelawaan Umno untuk berbaik-baik maka PAS akan di'cop' sebagai anti perpaduan, sombong dan bongkak.

Maka Umno akan mencanangkan kepada seluruh dunia bahawa sentiasa terbuka mahu berbaik-baik dengan PAS tetapi PAS yang tidak mahu berbaik-baik dengan Umno.

Bagi PAS adalah senang untuk berbaik dengan Umno dan sesiapa sahaja asalkan mereka menerima prinsip perjuangan PAS iaitu menegakkan kebenaran, keadilan, menentang kezaliman dan kejahatan.

Mana mungkin Umno bersedia untuk menegakkan kebenaran dan keadilan serta meninggalkan semangat keangkuhan dan kezaliman yang bersarang sekian lama di tubuh mereka.

Sebab itulah Umno sebenarnya tidak ikhlas untuk berbaik dengan PAS. Ianya semata-mata kerana politik. Bila Umno hampir kelemasan ia mencari PAS tetapi bila mereka kuat PAS ditendang seperti kucing kurap yang tiada nilai satu sen pun.

Sekiranya Umno/BN berubah menerima kebenaran, keadilan dan menghapuskan kezaliman saya yakin bukan sahaja PAS yang mahu berbaik-baik dengan Umno malah PKR, DAP dan semua orang mahu berkawan dengan Umno.

0 comments