http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Pemerintah Diktator

Posted by Love Perak | Wednesday, September 02, 2009 | 0 comments »


Di Ipoh Polis (jaga) mengganggu urusan RAKYAT



Tuan rumah upah/bayar gaji seorang JAGA (SECURITY) untuk menjaga rumah dari di masuki pencuri, jaga kebun-kebun bunga, jaga ahli-ahli rumah dari segala kemungkinan tak elok berlaku.



Tapi, apa perasaan anda jika JAGA tersebut tak benarkan anda buat sesukahati dalam kawasan rumah anda. Pijak rumput tak boleh, masuk rumah tak boleh, pukul anda sesuka ati.. Padahal anda yang bayar gaji JAGA tu.. ANDA bayar gaji pada syarikat SECURICOR, syarikat tu pulak bayar gaji pada JAGA. (ANDA-> SYARIKAT -> JAGA)



Sama la dengan polis dan kakitangan kerajaan yang lain yang tanggungjawabnya menjaga rakyat bukan menjaga parti yang pegang kerajaan. Baik aku tak payah bayar TAX kalau diorang suka2 buli rakyat atas arahan pemerintah diktator. HUH!!!


(RAKYAT -> KERAJAAN -> POLIS)



Kerajaan Rakyat: Terima kasih kepada Penitip Bicara Minda KaweDebe. Titipan saudara ringkas tetapi bermakna. Berhemah dan tiada caci maki. Gambaran kematangan saudara dalam bicara dan debat ilmiah. Kerajaan Rakyat mengalu-alukan titipan yang berhemah, tiada provokasi dan hinaan peribadi yang keterlaluan.


Kerajaan Rakyat

0 comments