http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Wajah2 yang patut di "ISA" kan....

Posted by Love Perak | Sunday, September 06, 2009 | 3 comments »

3 comments

  1. hj jamaludin // September 7, 2009 at 12:19 AM  

    Bismialh Hir Rahman Nir Rahim
    Poster tahun 2009 yg paling unggul!
    Inikah pemimpin pemimpin yg akan memimpin Negeri Selangor yang akn datang.
    Nauzubillah , moga moga Allah SWT memberi nur hidayah kepada muka muka yg didamparkan kat poster tersebut
    Komen saya,
    1)Macamanalah bangsa Melayu begini nak di ajak berbincang .MB Selangor dengan tulus nak berbincang dan menyelesaikan masaalah raykat tapi disebab kebodohan segelintir bangsa Melayu membuat unak habis susu sebelanga . Di mata bangsa asing akan cop orang Melayu tak leh diajak bincang .Serupa macam UMNO di mesyuarat agong bahagian paling tidak asik nak bergaduh.Melayu akan marah jika bangsa selain dari Melayu diangkat jadi ketua di syarikat swasta .Tapi tengok perangai segenlintir bangsa Melayu bila diajak bincang lain pulak yang terjadi. Bila MB Selangor tak ajak bincang bising macam angjing.Apa betul kah Orang Melayu tak leh diajak berbincang.
    2)Di mata islam pula perihal segelintir orang Melayu yang tak tahu adap adap mesyurat boleh di ibaratkan macam kera mendapat bunga tak pandai mengunakan mesyurat. Macam mana bangsa asing nak hormat islam kalau orang melayu berkelakuan macam beruk makyah.Di Bulan yang diberkatilah Allah SWT masih ada orang mengaku puasa tapi mengeluarkan kata kata yang kurang enak didengar.Sepatutnya bila seseorang e2 berpuasa hati menjadi lembut dan soupan . Tapi perangai segelintir orang Melayu yang buat perangai buruk semasa mesyuarat akan membuat bangsa asing akan mengetawakan ajaran Islam .Se olah olah ajaran islam tak sempurna .Nauzubilah
    3) Bab ini apakah kita nak salah ibu kita yang memberi susu badan sehingga perangai orang Melayu dididik menjadi begini rupa. Atau ayah memberi nafkah dzahir yang haram sehingga anak anak bangsa Melayu menjadi kurang ajar. Atau anak anak kita yg tenggok perangai buruk kita akan bangga mempunyai seorang bapa yang kurang ajar tak tahu adat resam orang Melayu

  2. Unknown // September 7, 2009 at 2:10 AM  

    Salam.

    Tahukah anda, sesuatu penduduk itu berhak untuk menerima dan menolak sesuatu candangan kerajaan jika ia melibatkan kawasan perumahan mereka? Perkara sebegini tidak pelik di negara maju, seperti Australia atau US. Jika penduduk tidak bersetuju sebuah masjid didirikan dikawasan mereka, cadangan itu tidak akan diteruskan. Dan orang Islam di sana tidak pula mencemuh atau memaki orang yang tidak membenarkan mereka membina masjid itu. Mereka hormat akan keputusan penduduk. Ini semua soal hak penduduk, bukan isu politik-agama-kaum. Tolong jangan libatkan isu politik-agama-kaum kerana jika kerajaan membelakangi hak sah penduduk Seksyen 23 itu sendiri, maka itu adalah bertentangan Islam. Kerajaan tidak berhak memaksa mereka, itu juga bertentangan dengan Islam. Kamu ini paham betul ke pasal Islam yang kamu nak marah penduduk Seksyen 23? Basic human rights penduduk sah pun kamu tak paham. Mungkin penduduk Seksyen 23 sudah terlampau marah Sabtu lepas, tapi siapa tidak marah jika hak sah mereka dibelakangi oleh orang yang kononnya paham hak-hak orang dalam Islam?

    Cuba baca entry Nobisha, dan comment saya di blog Khalid Samad bawah surat kepada penduduk yang recent sekali.

    Kita ini sudah terlampau ditenggelami ketaksuban berpolitik hingga kita buta bahawa kita sudah melanggar hak sah penduduk Seksyen 23 untuk menerima atau menolak sesuatu cadangan kerajaan itu. Sudahlah berpolitik, hidup mati kita bukan untuk politik, untuk Allah. Orang cemuh kita, kita cemuh orang, bukan kita ini 2x5 aje ke?

    Lu pikirlah sendiri....

  3. pdutama // September 7, 2009 at 12:51 PM  

    saya sokong komen yg atas sekali tepancar diwajah2 mereke itu semuaada lambang spt diupah oleh pehak2 tertentu 52tahun merdeka masih ada lg org perangai mcm nie inilah hasil didikan n asuhan partu politik terbesar melayu bkan islam saya btul 2 malu bila tgk bdk rambut panjang tarik kerusi spai pemuda india jatuh!!!apa perasaa bdk rambut panjang2 klau bapak dia yg kena mcm2!!!!!!!!!!!!!!!insaflah!!!!!!! wahi pelakon2 diatas tapi poster diatas mmg cun bleh jadi bahan kempen bagan pinang!!!saya akan sebarkan saya PENGUNDI MUDA BAGAN PINANG AKAN PASTIKAN UMNOBN AKAN HANCUR!! TAKBIR!!!!!!!!