http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com



Antara intipati/ucapan Syeikh Yusuf Al-Qaradawi...

Sumber 1:

"Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim. Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.

Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan."

- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009 Masjid Negeri Selangor, Shah Alam.

Sumber 2:

Kali akhir beliau keMsia 15 tahun lalu...Ya...Syeikh Yusuf Al-Qaradawi juga menyatakan demikian kali terakhir beliau datang adalah 15 tahun yang lalu.

Sebelum itu katanya dia sudahpun melawat Malaysia sebanyak 7-8 kali..dan katanya mungkin ini adalah kali ke 8 beliau melawat Malaysia...saya ada dengar juga yang beliau pernah menyebut yang beliau tidak akan melawat Malaysia selagi Anwar tidak dibebaskan....

ISA juga disebut oleh beliau...melalui apa yang diterjemahkan oleh Ustaz Ghani Shamsuddin...menarik sangat....As Syeikh menyebut kali pertama dia datang ialah atas jemputan Presiden ABIM dan ketika itu DS Anwar Ibrahim baru keluar dari ISA....


Sumber 1, Detikdaily

Sumber 2, Ummu Asiah

0 comments