http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Kronologi Saiful Bukhari

Posted by Love Perak | Friday, June 11, 2010 | 0 comments »

Aku mulai sedikit bingung dan dicampur dengan semua tarikh dan masa dan urutan peristiwa di mahkamah melibatkan kes Anwar.

Jadi saya pikir lebih baik untuk membentangkan dengan sebuah kronologi peristiwa yang diperolehi daripada maklumat awam yang sedia laporan berita terutama dari kesaksian saksi di mahkamah , Saiful's blog danlain-lain sumber.

2007/Jan Disember 2008

Saiful bertemu pegawai khas di pejabat Najib Najib untuk mendapatkan surat sokongan untuk latihan sebagai pilot.

(Tapi Utusan pada tarikh 1 Julai 2008 mengutip Najib berkata pada 30 Jun bahawa pertemuan berlangsung tiga bulan sebelumnya (iaitu bulan Mac / April 2008?)

Mac 2008

Sebelum 8 Mac 2008 - Menjadi seorang relawan PKR. Dia penyokong BN tapi kempen untuk PKR's terutamanya untuk calon Sivarasa dan Elizabeth Wong dan suara bagi calon PKR.

Setelah Mac 2008 - Saiful menjadi seorang pembantu Anwar

Mei 2008

Awal Mei perjalanan ke Hongkong (per blog Saiful's)
Akhir Mei - perjalanan ke Bangkok (per blog Saiful's)

Jun 2008

16-18 - perjalanan ke Singapura (per blog Saiful's)

Saiful mengatakan ia disodomi selama perjalanan.

24 (Selasa):

20:30 - Selepas sembahyang Maghrib, bekas pembantu Najib-Khairil Anas menyertai Najib , Saiful untuk bertemu di kediaman DPM di Taman Duta. Menyangkal bahawa Dato Mumtaz yang membawanya. Najib memberitahu dia bahawa ianya adalah masalah peribadi Anwar dan yang juga akan mempengaruhi masa depan Saiful's. Saiful mengatakan ia terdengar perbualan dan mengingati no telipon IGP .Perjumpaan berlangsung selama 20 minit. Dia melihat sekilas Rosmah dalam perjalanan keluar tetapi tidak berbicara dengannya.



Khairil memandu ke rumah Saiful. Menerima panggilan dari SAC Rodwan (kemudian Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah). Setelah beberapa jam, bertemu Rodwan pada malam yang sama di sebuah bilik di Hotel Melia. (Apakah itu 08:00 atau lebih dekat ke tengah malam?) Permintaan Rodwan pertemuan kedua di Hotel Concorde hari berikutnya.

25 (Selasa) - Pagi: IGP Saiful kenalan dan bercakap selama satu jam untuk bercerita tentang masalahnya. Tapi dimarahi oleh IGP yang menganggap itu telefon dari orang sembarangan . Kedua-dua pertemuan dengan Rodwan dibatalkan (?)

26 (Sabtu)

Pagi: Adakah dia mandi.

1,45-2:45: MEMANDU dari pejabat PKR ke kondominium untuk menghantar fail kepada Anwar.

3,01-4:30: sodomi dipercayai berlaku di Desa Damansara Condo adalah dimiliki oleh Hasanudin

Saiful mengeluh setelah itu kepada Tuah Mohammad.

27 (Jumaat)

03:01 * - Saiful menyampaikan email pengunduran diri kepada Anwar menulis tentang ketidakdisiplinan dan kurangnya ketepatan masa dan kurangnya kelayakan yang mungkin memalukan Anwar kemudian. (* Per email scan di blog Saiful's).

06:28 * - Anwar respons email (* per email scan di blog Saiful's).

09:30 - Saiful pergi ke pejabat PKR

Sore - melakukan sembahyang Jumaat selepas hanya cuci ringan.

05:00 - Anwar Ibrahim Hadir bertemu dengan AIC Club dengan dengan para blogger di rumah Anwar, melayani kopi / teh untuk sekitar sepuluh atau lebih orang.

11:00 – Bertemu Ezam sampai awal pagi di Rawang, di Bandar Tasik Puteri. Dia ditemani oleh Rahimi Osman dan bapa saudaranya Tuah Ali Mohd. Ezam berkata beliau telah diseksa. Mumtaz juga menginformasikan pada hari sebelumnya.

28 (Sabtu)

Bertemu Tuah dan Atuk guru agama. Kemudian, bertemu Rahimi. Hadir ke hospital swasta Kuala Lumpur, tetapi mengatakan bahawa mereka hanya bekerja setengah hari di sana hari ini.


02:00: Saiful, didampingi oleh Tuah, melihat Dr Mohamad Osman Abdul Hamid di Rumah Sakit Pusrawi mengadu mengenai kesakitan.

Selama pemeriksaan, Saiful memberitahu Dr Osman dia disodomi tapi tak mengatakan dengan sesiapa. Dr Osman menyarankan dia pergi ke rumah sakit govt (KL) di sisinya.

15:00 - Di Rumah Sakit KL, register di pusat rawat . Melihat doktor wanita India tetapi malu, kemudian dirujuk ke Dr. Daniel Mengatakan dia telah disodomi oleh Anwar. Dia kemudian dirujuk ke balai polis bergerak di sana . Doktor menyarankan dia untuk membuat laporan polis.

Dua personil polis, seorang laki-laki dan seorang perempuan, datang kepadanya dengan membawa borang.

05:45: Saiful membuat laporan polis di kampung bahawa ia telah dipercayai diserang / disodomi (non-konsensual) oleh Anwar beberapa kali selama dua bulan sebelumnya. (Tapi laporan Utusan yang sama berkata laporan polis dibuat pada tarikh 29 Jun.)

19:00 - Dr Razali menerima panggilan di rumah dan diberitahu tentang kes sodomi.

09:00 - Dr Razali tiba di unit kecemasan, di mana ia bertemu dua pakar, Dr Khairul Nizam Hassan dan Dr Siew Sheue Seng (di charge) dan beberapa personel polis. Saiful diperiksa oleh tiga pakar di GH, di hadapan IO Jude Pereira. Saiful juga menyebutkan doktor wanita yang hamil hadir.

Saiful tetap di hospital sampai tengah malam (atau menghabiskan malam di rumah sakit?)

29 (Minggu)

12:35 - Dr Siew label sampel dan tangan mereka ke Jude.

Saiful membuat kenyataan lebih untuk Jude.

Julai 2008

2-4 - Rumah Sakit menerima laporan makmal Patologi.

8 - Saiful mula blog-nya.


11 - laporan Kimia yang diterima oleh Rumah Sakit menunjukkan adanya campuran semen dan jenis DNA dari dua laki-laki.

13 - Laporan Perubatan ditandatangani oleh tiga KL doktor Rumah Sakit.

16 - Anwar ditangkap.

Ogos

15 - Saiful bersumpah pada Quran bahawa ia disodomi, hanya "kebetulan" hari itu adalah malam hari pencalonan untuk pilihanraya kecil Permatang Pauh.

(laporan:
The Star


Ditanyakan apakah ini adalah pertama kalinya dia disodomi, Saiful berkata: "Ya, itu."
Wartawan: Adakah anda suka Anwar?
Saiful: "Tidak."
Wartawan: Adakah anda benar?
Saiful: "Ya.")

Saiful menjelaskan di mahkamah bahawa apa yang dia maksudkan adalah "setiap kali saya disodomi, itu adalah perbuatan Anwar yang melakukannya untuk Aku".

Ok, jika ada pembetulan atau kesalahan dalam kronologi di atas, saya tentu tahu anda juga tahu…


DARI BLOG WRLR TERJEMAHAN DARI BLOG ANILNETTO

0 comments

There was an error in this gadget