http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Keluarga Altantuya mahu tuntut pampasan RM100 juta

Posted by Love Perak | Saturday, July 03, 2010 | | 2 comments »

KUALA LUMPUR: Pemerintah Mongolia telah mengirimkan RM60,000 ($25,805) sebagai bon keselamatan bagi saman sivil ke atas kerajaan Malaysia atas pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Keluarga mendiang Altantuya, yang dibunuh oleh dua pegawai polis dengan badannya diletupkan dalam hutan empat tahun lalu, mahu menuntut pampasan bernilai RM100 juta daripada Putrajaya dan juga bekas kekasih model itu, Encik Abdul Razak Baginda.

Tetapi ayah mendiang Altantuya, Encik Shaariibuu Setev, dilaporkan mengalami kesukaran mengumpulkan wang bagi membayar bon keselamatan itu.

Peguamnya, Encik Karpal Singh, berkata wang daripada pemerintah Mongolia itu telah disalurkan kepada akaun bank firmanya pada Isnin lalu.

2 comments

  1. Malaysian // July 3, 2010 at 3:35 AM  

    Mengapa Faktor Kaum Dan Agama Harus Dijadikan Faktor Pemilihan Pemimpin?

    Kini MCA menggunakan taktik baru iaitu memberitahu pengundi Cina bahawa sekiranya Pakatan Rakyat menang di Pilihan raya akan datang, Perdana Menteri bukan dimilikan oleh Anwar Ibrahim tetapi akan jatuh ke tangan PAS dan ini akan menjadikan malaysia menghala kepada penubuhan Negara Islam.

    Faktor utama mereka memainkan isu ini adalah kerana Anwar Ibrahim telah berjaya mendapat hati pengundi Cina kerana cara pemikiran yang lebih neutral dan mesra rakyat Malaysia. Dan mereka masih percaya kaum Cina akan takut sekiranya PAS memerintah Malaysia.

    Apa pendapat Kalian? Berikanlah pendapat anda disini...


    http://gomalaysian.blogspot.com/2010/06/mengapa-faktor-kaum-dan-agama-harus.html

  2. mosabit // July 4, 2010 at 8:01 PM  

    bangang punya mca = macai umnok...huhu