http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Celaka Punya Guan Eng

Posted by Love Perak | Wednesday, August 18, 2010 | | 5 comments »

Tak guna betul Guan Eng ni... buat apa pegi tolong rakyat Pulau Pinang ni... Nanti UMNO susah hidup.. tak tidur malam... hehehe

Kakitangan awam Pulau Pinang dapat bonus

Semua 3,577 kakitangan awam di Pulau Pinang akan menikmati bonus istimewa RM400 bagi menyambut Aidilfitri.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan dari Pejabat Ketua Menteri, geran kewangan istimewa yang membabitkan perbelanjaan RM 1.5 juta diluluskan oleh exco kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini.

Pembayaran RM400 itu akan dibuat pada 3 September ini, iaitu kira-kira seminggu sebelum Aidilfitri.

“Pembayaran istimewa sekaligus sebanyak RM400 sempena Aidilfitri tahun ini menunjukkan bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang menghargai perkhidmatan awam negeri Pulau Pinang.

“Exco negeri Pulau Pinang berharap penjawat awam negeri akan terus berazam untuk bekerja lebih gigih untuk meningkatkan lagi kualiti sistem penyampaian dan memberi perkhidmatan lebih baik,” kata ketua menterinya, Lim Guan Eng.

Menurut Lim, sejak Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran, usaha yang jitu lagi berterusan dilaksanakan bagi mencorakkan penjawat awam profesional ke arah bertaraf dunia.

Katanya, Pulau Pinang tidak mampu untuk melonjak kepada status Bandaraya Antarabangsa tanpa usaha penjawat awam negeri memacu ke arah menjadi penanda aras antarabangsa.

Tindakan populis ini bukan yang pertama diambil oleh Lim sejak DAP menerajui kerajaan negeri Pulau Pinang.

Sebelum ini, kerajaan negeri turut menghadiahkan RM500 dan anugerah negeri kepada pekerja bawahan yang bekerja keras membersihkan longkang dan parit di negeri itu. Selain itu, bayaran RM100 juga dibuat kepada semua warga emas berusia 60 tahun ke atas di negeri itu.

5 comments

  1. mosabit // August 19, 2010 at 12:16 AM  

    BETUL BETUL CILAKAK GUANG ENG..

    ABIS AKU YG DOK JOHOR NI TAK DAPAT LAH 400 HINGGIT TU?.....

  2. Zainal Abidin // August 19, 2010 at 7:26 AM  

    I say man, saya yang dah pencen kat KL tak menjamah le. hehehe. Patutnya Pusat pun ikut cara PR. Kasi bonus pada kakitangan kerajaan dan pesara.

  3. Anonymous // August 19, 2010 at 9:36 AM  

    yg ko g sokng umno tu sape suroh apa dpt?...dpat harga brg naik lagi adala hehe...tgk kami kat selangor dapt air free, masuk u dpt duit, zakt senang dapt, pendek kata MCM MCM ADAAAA heee

  4. Anonymous // August 19, 2010 at 10:31 AM  

    Cilakak butut cina DAP aka Komunis ni, aku di pahang ni pun bukan tak dapat , harga makanan pun mahal gile..

  5. Anonymous // August 19, 2010 at 10:47 AM  

    puak umno penang tak bising lak yer pasal ni.pelik betul

There was an error in this gadget