http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Ceramah Haram YB Hamidah

Posted by Love Perak | Sunday, August 08, 2010 | 0 comments »

Pencabulan Undang-undang oleh YB Hamidah pada 4/8/2010 di Taman Jutaria Batu Gajah.




Dppk Batu Gajah merasa sangat kecewa dengan sikap Exco Kanan Kerajaan Haram Barisan Nasional Negeri Perak iaitu YB Dato Hamidah kerana telah menggunakan kuasa yang beliau ada dengan membelakangkan undang-undang negara dengan tidak membuat permohonan permit secara rasmi kepada pihak Polis Daerah Batu Gajah untuk kononnya ingin mengadakan jamuan doa selamat dan tahlil tetapi telah bertukar menjadi ceramah haram dengan menggunakan pembesar suara bagi mengganggu program ceramah Pas dan Pakatan Rakyat yang telah diadakan bersebelah dalam jarak 20 meter dari tempat khemah beliau mengadakan kenduri tahlil tersebut.

Sikap dan kelakuan YB Hamidah dalam isu ini benar-benar tidak menunjukkan beliau adalah saorang yang professional dan berwibawa sebagai wakil rakyat kerana secara jelas telah membelakangkan undang-undang dengan tidak membuat permohonan terlebih dahulu bagi mendapatkan permit dari pihak Polis Batu Gajah untuk berceramah atau mengadakan perjumpaan dan secara sengaja menggunakan pembesar suara walaupun telah dilarang dan diberi amaran oleh pihak pegawai polis dari Balai Polis Batu Gajah pada malam tersebut.

Dppk Batu Gajah melihat YB Hamidah dengan berniat jahat cuba menganggu perjalanan program ceramah Pas dan Pakatan Rakyat pada malam itu yang telah dihadiri oleh Ir Radzi Zainon, YB Chan Ling Kah dan YB Dr Hatta Ramli dengan menguatkan pembesar suara ketika bacaan tahlil dibaca dengan tujuan untuk menenggelamkan suara penceramah dari Pakatan Rakyat. Sikap kebudak-budakan dan tidak professional YB Hamidah telah membuatkan rata-rata masyarakat yang hadir pada malam tersebut secara tidak langsung mengenal tingkah laku dan perangai buruk Adun Sungai Rapat dan mereka secara terbuka menyelar dan kecewa dengan sikapnya.

Ironinya selepas ditegur secara keras oleh YB Dr Hatta (gambar)dengan meminta pihak Polis mengambil tindakan sebelum sesuatu perkara buruk berlaku barulah pembesar suara tersebut dimatikan pada jam 11.10malam. Pihak Pas Kawasan Batu Gajah ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak Polis Batu Gajah kerana secara professional telah berjaya menjaga keamanan dan kelancaran majlis pada malam itu walaupun terdapat beberapa gangguan sehingga keakhir program yang tamat pada jam 12.00 tengah malam.

Dppk Batu Gajah melihat pihak UMNO BN negeri Perak kini terasa bahang kehilangan sokongan dan mandat dari rakyat seluruh negeri Perak sehingga terpaksa melakukan pencabulan walau ianya menyalahi undang-undang negeri dan negara. Kerajaan UMNO BN Negeri Perak secara bacul tidak menggambarkan sebuah kerajaan yang dinamik, berwawasan dan mampu menjaga kebajikan rakyat dan sedang secara mereka tidak sedar dalam proses menemui zaman kehancuran dan kemusnahan

Dppk Batu Gajah melihat walau kerajaan UMNO BN mempunyai pelbagai kaedah untuk menyampaikan maklumat melalui saluran telivisyen dan radio kerajaan dan swasta serta akhbar-akhbar arus perdana yang dikeluarkan pada setiap hari tetapi masih lagi gagal menyakinkan seluruh rakyat khususnya penduduk negeri Perak yang mereka adalah sebuah kerajaan yang sah dan mampu untuk membawa kemakmuran dan kesejahteraan kepada seluruh rakyat. Adalah malang kepada seluruh rakyat negeri Perak sekiranya kerajaan Umno BN yang ada sekarang masih lagi diberi peluang untuk memerintah negeri Perak dimasa akan datang. Jesteru Dppk Batu Gajah menyeru seluruh rakyat negeri Perak untuk bangkit bagi mengubah nasib mereka dengan menolak dan tidak memberikan walau satu undi pun kepada UMNO BN pada pilihanraya yang ke 13 nanti. Takbir.

0 comments