http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Oleh: Pria Malaya

Bukti pemimpin Umno pun turut mengakui kehebatan dan kelebihan yang ada pada tadika PASTI..

Mari kita dengar pengakuan ikhlas pemimpin Umno ini...




“…Menyanyi, Menari, Makan, Main….inilah 4M benda yang dilakukan dorang (KEMAS)…


Tetapi tuan-tuan…kalau tuan2 tengok PASTI..kita boleh bandingkan pelajar2 yg masuk PASTI dan pelajar2 yg masuk KEMAS….kalau tuan/puan tengok Pelajar yang masuk PASTI berbeza dengan pelajar yang masuk KEMAS..

Pastu kita nak marah bila pelajar masuk PASTI pasal apa, dia CERDIK dari kita…patut kita ikut selibus dia..dia ajar apa..baca al-Quran, cakap Bahasa Inggeris, cakap Arab, Cakap Tamil, dan sebagainya…

Tetapi kita marah..sebab (padahal) rakyat sekarang nak yang lebih baik daripada sekarang…”
Kalau selama ini dakwaan pembangkang (PAS) ditepis begitu sahaja, kononnya syok sendiri, tiada bukti kejayaan dan keberhasilan, kemudian difitnah kononnya merosakkan minda pelajar2, menggelapkan masa depan pelajar2, undur kebelakang, mundur berbanding tadika kerajaan dan lain2..kali ini, cukup bawakan rakaman video ini, mereka pasti terdiam kaku....


(Sekadar gambar hiasan:..kanak2 tabika KEMAS..)
Apa pun, bukan niat utk mempolitikkan isu ini..kedua2nya tetap memberi manfaat kepada kanak2..

Cuma penulis agak kesal suara2 dari pihak kerajaan yang seolah2 memandang rendah keupayaan PASTI, seterusnya melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah buruk ke atas tadika kanak-kanak ini..terbaru, kerajaan Melaka dilaporkan mahu merobohkan tadika PASTI kononnya atas alasan2 tertentu, boleh baca di SINI...

Pada sesape yang free, sila buat salinan atau muat turun (download) video ini dalam komputer korang...kot2 la, video ini akan diremove oleh tuan dia...khususnya pada pentadbir dan guru-guru PASTI seluruh negara, korang mesti ambil pengajaran sebagai pemangkin utk teruskan pemerkasaan tadika PASTI...





(sekadar gambar hiasan: Kanak-kanak PASTI..)

Di bawah disertakan satu video untuk korang lihat dan nilai...Syarahan/khutbah oleh pelajar PASTI Negeri Kedah yg telah menjuarai acara berkhutbah dalam Ihtifal PASTI Pusat bertempat di MENTALON KEDAH...wallahua'lam..

2 comments

  1. otaklunyai // October 29, 2010 at 9:47 AM  

    kena berhati-hati. Jangan PAS syok sendiri plak bila kena puji camtu. kena nilai sikit, orang yang puji kita tu sebab mereka dari puak musuh yang nyata. Pujian itu boleh membawa rebah. Segala puji-pujian hanya untuk Allah S.W.T. kalau mereka betul iklas nak kata PASTI kita bagus mereka ikutlah.. setakat puji macam makan nasi lah lama2 jadi taik.

    Puak yang tak mau Islam tu boleh puji kaedah Islam ke??? awas akan niat yang tersembunyi.

    Puak2 ni, sedangkan hukum Allah depa beraki kutuk, berani cabar, kata hukun Allah tak sesuai dan macam2 lagi kutukkan, ni nak puji PAS... Sapa PAS kepada mereka. Ini macam ada orang depa kata yahudi baik kalau kita buat baik kat depa... sedangkan yahudi tu tengok bangsa lain macam anjing... Agaknya sebab tu depa pun sekarang dah pun jadi anjing yahudi...

  2. batubara // October 29, 2010 at 12:58 PM  

    biaq laa depa pandang rendah......asal kita baguih.....
    last sekali dia mengaku jugak....
    tu kira okay laa tu........

    baru hangpa tau umngok!!!
    hangpa dok main saja......
    dok menari saja.......
    dok makan saja.......
    lepaih tu hangpa menyanyi.........
    lepaih tu otak pun benak.........

    kah kah kah..........

There was an error in this gadget