http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Jentera Pilihan Raya Pakatan Rakyat Sarawak bersiap-sedia menghadapi kemungkinan Pilihan Raya Negeri itu bakal diadakan ketika pemilihan nasional Parti Keadilan Rakyat November depan.

Desas-desus bertiup kencang bahawa Ketua Menteri Taib Mahmud mahu memastikan PKR tidak berupaya memberi tumpuan penuh kepada pilihanraya negeri kerana sibuk dengan pemilihan parti.

"Pemilihan PKR pada 29 Oktober sehingga 21 November ini, dilihat masa sesuai oleh Taib untuk menumpulkan saingan parti itu jika pilihanraya negeri diadakan pada masa sama," kata seorang sumber yang rapat dengan kerajaan negeri Sarawak.

Adun Padungan Dominuque Ng menerangkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak akan mengadakan persidangan pada awal November depan dan kerjasama kukuh antara PKR, PAS, DAP dan SNAP telahpun terjalin sejak penubuhan Pakatan Rakyat Sarawak beberapa bulan lalu.

"Mereka (ADUN) telah diberi notis ada persidangan DUN dari 1- 10 November, tapi selepas itu tiada siapa tahu.

"Yang penting kita telah buat persiapan untuk pilihan raya pada bila-bila masa.

"Jentera semua kawasan kita sudah gerakkan, cuma satu dua kita cari calon, kebanyakan sudah ada," kata beliau ketika dihubungi TV Selangor hari ini.

Dominique juga membidas kenyataan Taib bahawa Barisan Nasional akan mendapat kemenangan dengan 'majoriti selesa' atas sokongan kaum bumiputera kerana rakyat Sarawak telahpun menunjukkan minat untuk berubah terutamanya selepas Pilihan Raya Kecil Sibu dimenangi wakil Pakatan Rakyat, Wong Ho Leng.

"Jangan cakap awal, belum cuba belum tahu, sekarang keadaan Sarawak telah banyak berubah.

"Yang dia cakap di kalangan bumiputra, ramai yang dah berubah dan yang lebih kita risaukan ialah penduduk luar bandar.

"Pilihan raya kali ini ialah peluang keemasan kita (PR) menawan Sarawak kerana kita boleh dapat sokongan dari semua kaum," kata beliau 

0 comments