http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Eh eh? Mana nama Najib ni?

Posted by Love Perak | Monday, November 23, 2009 | 0 comments »

Puas dicari tokoh UMNO yang paling digeruni oleh para syaitan dan iblis tetapi tidak ditemui dalam senarai ini.

The Royal Islamic Strategic Studies Center telah menerbitkan buku “The 500 Most Influential Muslims In The World” tahun 2009. Puas saya selidik kot-kot terjumpa nama perdana menteri Melayu UMNO, Datuk Seri Najib Razak tetapi hampa - tidak jumpa.

Patutpun saya tidak nampak nama Najib, rupanya:

Para tokoh Muslim dari seluruh dunia yang terpilih masuk dalam daftar itu adalah kalangan Muslim yang dianggap memiliki kemampuan untuk mempengaruhi keadaan kemanusian dan mampu membawa perubahan dalam kehidupan ramai orang.

Datuk Seri Najib pun ada juga bawa perubahan, tapi perubahan yang membawa kepada kehancuran.

“500 Muslim Paling Berpengaruh di Dunia” sepanjang tahun 2009 itu, dibahagi dalam 15 katagori, antara lain katagori ulama, politik, cendekiawan, perempuan, pemuda, ilmu dan teknologi, media sampai katagori muslim radikal.

Nama tokoh Islam dari Malaysia yang tersenarai ialah Mursyidul Am PAS, TG Nik Abd Aziz Nik Mat yang menduduki tangga ke 42 dari keseluruhan 500 Muslim Yang Berpengaruh.

Nama Anwar Ibrahim turut disenaraikan di dalam lis 450 “Honourable Mention” di dalam pencapaian di bidang masing-masing dan diantara tokoh Islam yang signifikan di dalam dunia. Nama Anwar Ibrahim tersenarai di bidang politik berserta dengan nama Tun Dr Mahathir Mohammad tetapi nama Mahathir tidak disenaraikan di dalam “Honorable Mention”.

Senarai Penuh Tokoh Muslim Paling Berpengaruh Dunia

0 comments