http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

PRU13 Semakin Hampir? | Nizar News

Posted by Love Perak | Sunday, November 15, 2009 | 0 comments »

Ramai pihak berpendapat Parlimen Malaysia akan dibubarkan lebih awal jika BN dapat menyelesaikan segala kemelut dalaman parti-parti komponennya.

Sebab itu jentera penerangan Umno/BN setiap saat melancarkan serangan bertali arus terhadap semua komponen PR tanpa mengira serangan itu berupa fitnah, tohmah dan bohong. Harapan mereka dengan serangan tersebut rakyat akan melupakan masalah dalaman BN dan pada masa yang sama persepsi rakyat terhadap PR dan komponennya semakin hari semakin buruk.

Dari masa ke semasa think thank Umno/BN akan membuat kajian dan survey tentang kedudukan terkini BN samada berada dalam keadaan memuaskan di hati rakyat. Sebab itu tidak mustahil jika Najib akan membubarkan parlimen lebih awal seawal tahun 2010 iaitu setelah semua masalah dalaman BN tamat.

Lebih menggembirakan Najib ialah kedudukan terkini PAS dan PKR yang dikatakan menghadapi masalah dalaman sedangkan sebenarnya masalah tersebut bukanlah masalah serius yang sudahpun diselesaikan.

Najib sebenarnya tidak sabar untuk membubarkan Dewan Rakyat lantaran kerimasannya berhadapan dengan PR di parlimen di mana BN tidak mempunyai 2/3 selepas PRU 12 lalu. Banyak perkara yang tidak dapat dilakukan oleh Najib sewenang-wenangnya tanpa majorit 2/3 ini.

Oleh itu PR mestilah bersedia bila-bila masa untuk berhadapan dengan BN yang sudah pasti akan menggunakan wang ringgit dan segala kekuatan untuk mendapatkan undi dan kerusi sebanyak mungkin. Duit, penyalahgunaan kuasa dan perlanggaran undang-undang tidak menjadi soal bagi Najib dan kuncu-kuncunya.

Rakyat mesti diberi kefahaman dan ketahanan dalaman supaya menolak parti dan pemimpin durjana ini demi kelangsungan negara Malaysia yang bertamadun dan berdaulat.

0 comments