http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Wartawan terkedu jawapan MB Kedah | Nizar News

Posted by Love Perak | Friday, November 20, 2009 | 0 comments »

Wa memang tergelak habis,bila member wa cite kisah wartawan nak perangkap MB Kedah,Ustaz Azizan Razak dalam satu temual bual bersama MB Kedah tu semalam.Memang la perangai dan sifat wartawan upahan Umno ni kalau boleh nak kasi terjerat habis pimpinan Pas dengan soalan-sealant mereka yang mengelirukan.

Kisahnya..Apabila seorang wartawan bertanya soalan yang dianggap Soalan Perangkap Maut untuk pimpinan Pas ini,dengan pertanyaannya "Tidakkah merugikan wang rakyat apabila kerajaan Kedah mengambil peguam untuk membawa kes Kota Siputeh ini ke mahkamah,sedangkan wang upah peguam tersebut boleh digunakan untuk kepentingan rakyat?

"Biak la kita rugi sedikit untuk membayar peguam.daripada kita membayar GAJI BUTA dengan wang rakyat setiap bulan kepada ADUN BN yang pemalas."Jawab MB kedah dengan sinis.

Kah..kah..kah..lu orang nak main dengan MB yang berilmu dan Cerodik,jawapannya tepat dan padat menyebabkan wartawan tersebut terdiam,ini lah pentingnya MB yang mempunyai ilmu mantik..sekali kilas wartawan terpulass.

Jawapan begini mengingatkan wa kepada Allahyarham Presiden Pas Datuk Fadir Noor dalam satu ceramah beliau..semasa beliau sedang berceramah mempersoalkan kepimpinan Dr. Mahathir,tiba-tiba penonton di bawah pentas menjawab "Mahathir dah Nyanyukkk"..Datuk Fadil tersenyum mendengar sampukan penonton,lalu menjawab..

"Mahathir tak nyanyukk..Kalau orang nyanyuk dia main taikkk...ini dia main kepala hampaaa.."kata beliau sambil tersenyum...penonton yang hadir turut tergelak dengan jawapan beliau yang cukup sinis.

Sendiri Mau Ingat


0 comments