http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Kes ni sama macam kes Zambry?

Posted by Love Perak | Monday, November 23, 2009 | 1 comments »

Terima Kasih dan Tahniah kepada Harian Metro kerana berjaya menyedarkan Rakyat Malaysia yang gilakan makan di kedai mamak. Kononnya mamak Muslim tapi bila disuruh mengucap dan baca Fatihah memang terang-terangan tak reti langsung. Yang tak boleh blah siap cover line dengan gantung ayat-ayat Al-Quran kat kedai dia. Memang sungguh kurang ajar dan celaka mamak-mamak macam nie.

Jadi pengajarannya di sini kenalah berhati-hati makan kat kedai mamak. Bukan semuanya halal dan bukan semua mamak tue mamak muslim. Mereka ini memang pandai nak mempergunakan sijil halal dan ayat-ayat Al-Quran asalkan ramai orang Islam datang makan. Padahal makanan yang dimasak itu mamak bukan kisah pun halal ke haram. Yang penting duit masyuk.



Susah betul duduk kat Malaysia sekarang nie. Ramai sangat yang nak menipu asalkan dapat duit banyak. Tahniah kepada pihak JAKIM kerana berusaha keras untuk buat serbuan macam nie. Teruskan usaha anda. Jangan biarkan kami hidup dalam keraguan. Lagi-lagi dalam bab bab makanan nie. Kang tetiba perut buncit semacam je. Tapi sayangnya JAKIM tak bagitau nama kedai mamak tue dalam suratkhabar. Kami rasa sepatutnya kenalah bagitau. Baru rakyat Malaysia boleh boikot beramai-ramai.

1 comments

  1. Anonymous // November 23, 2009 at 11:54 PM  

    Memang tak di nafikan lagi.. Kat Bandar Baru Bangi siap ada topekong lagi dalam kedainye. Orang Me-LAYU kita buta mata dah sume tu..