http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Amaran Anwar Untuk Zulkifli Noordin

Posted by Love Perak | Monday, November 09, 2009 | 2 comments »

Amaran yang dikeluarkan oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim ke atas para pemimpin lain parti itu supaya akur dengan polisi parti atau keluar ditujukan secara langsung kepada orang seperti ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru, Zulkifli Noordin.

Naib Presiden PKR, Sivarasa Rasiah ketika mengatakan demikian juga menegaskan, amaran Anwar itu juga adalah untuk mengingatkan mereka semua supaya menjadi lebih berdisiplin dan juga kepada pemimpin PKR yang bertelagah secara terbuka.

“Ia sebenarnya adalah satu amaran secara langsung kepada orang seperti Zulkifli Noordin yang sering kali mengeluarkan kenyataan yang tidak selari dengan polisi parti.

“Sebagai contoh, tindakan Zulkifli yang cuba membentangkan beberapa usul di Dewan Rakyat yang jelas tidak selari dengan polisi parti itu tanpa terlebih dahulu merujuknya kepada pucuk pimpinan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas komentar Anwar semalam yang mahukan para pemimpin PKR lebih berdisiplin dalam mengeluarkan sebarang kenyataan yang tidak selari dengan polisi parti itu.

Zulkifli, sebelum ini beberapa kali mencuba untuk membentangkan usul di Parlimen khususnya berkaitan dengan hal-hal berkaitan dengan Islam yang dilihat sebagai tidak selari dengan polisi PKR.

Seorang lagi Naib Presiden, Mustaffa Kamil Ayub melihat kenyataan Anwar itu sebagai satu amaran keras kepada semua barisan kepimpinan parti itu lebih-lebih lagi kepada mereka yang berhasrat untuk berubah haluan.

Manakala Pengarah Strategik PKR yang juga bekas Ketua Penerangannya, Tian Chua melihat amaran Anwar itu pula sebagai satu arahan kepada mereka semua supaya berhenti bertelagah di depan khalayak umum tetapi sebaliknya berpegang teguh kepada agenda parti untuk melakukan reformasi, menegakkan keadilan sosial dan demokrasi.

“Pertelagahan-pertelagahan kecil dan remeh temeh patut dihentikan sebaliknya semua pemimpin PKR patut menumpukan perhatian kepada isu-isu yang sebenar. Itu yang diminta oleh Anwar,” tegasnya.

2 comments

  1. Anak PR Selangor // November 9, 2009 at 10:52 PM  

    Rasanya elok sangatlah Zulkifli Nordin ni keluar je PKR..

    Dia ni nampak mcm OK... mcm orang perjuangan.. tp nampak tak OK.

    Dulu saya memang respect kat dia ni tp last last ni makin meluat dengan gelegat dia ni.

    Macam Hasan Ali jugalah.. mcmlah hebat sangat...

  2. Anonymous // November 10, 2009 at 12:49 PM  

    membentang usul di parlimen kenalah bertempat..kalau nak sangat membentang keagamaan yang jurus bersifat kemanusiaan dan pendidikan harus diajar di surau ke atau sekolah pondok ke atau tempat mendidik jiwa manusia..parlimen membentangkan usul usul kepentingan rakyat seperti pembangunan, menaikkan taraf kehidupan dan lain lain kebajikan...