http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Panas : Gambar Pembunuh Sosilawati?

Posted by Love Perak | Monday, September 13, 2010 | 4 comments »

Artikel ini diambil sepenuhnya dari blog Anak Sungai Derhaka


Ini adalah gambar-gambar suspek yang ditahan oleh pihak polis berikutan kes pembunuhan Dato Sosilawati..


Perhatikan lelaki yang berpakaian warna oren..


Perhatikan juga wajah lelaki yang ditengah-tengah ini..

Berdasarkan laporan oleh The Malaysian Insider di SINI seorang peguam berusia 41 tahun yang dikenali ramai di kawasan ini dan bergelar “Datuk”, telah ditahan bersama adik lelakinya, dua wanita serta empat yang lain, termasuk pekerja ladang mereka telah ditahan berikutan kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi.

Peguam berkenaan, yang dipercayai pernah digantung amalan guaman selama setahun pada 2007, dikenali sebagai broker tanah di kalangan penduduk setempat dan dipercayai mengendalikan beberapa urus niaga bernilai jutaan ringgit bagi pihak Sosilawati.

Cuba baca Notis yang dikeluarkan oleh Bar Council dibawah yang dikeluarkan pada 31 Mac 2007..
DALAM PERKARA AKTA UNDANG-UNDANG PROFESYEN 1976

PER : EN. PATHMANABHAN A/L NALLIANNEN (NO K/P : 690211-10-5525)
EN. SURENDREN A/L NALLIANNEN (NO K/P: 720801-10-5773)
EN. UMAR BAKI BIN ABDUL MAJID (NO K/P : 480805-08-5765)

NOTIS ADALAH DIBERIKAN bahawa Lembaga Tatatertib Peguam-Peguam telah menjatuhkan perintah-perintah disiplin terhadap peguambela dan peguamcara yang dinamakan di bawah, berkuatkuasa 21 hari dari tarikh perintah-perintah tersebut.

Digantung dari amalan guaman selama satu (1) tahun menurut perintah bertarikh 9 Mac 2007 dan akan tamat pada 30 Mac 2008

En. Pathmanabhan a/l Nalliannen
En. Surendren a/l Nalliannen

Beramal di :
Tetuan Pathma Nalli & Partners
No. 198, Jalan Sultan Abdul Samad
42700 Banting
Selangor

Dibatal dari daftarai Peguambela dan Peguamcara menurut perintah bertarikh 9 Mac 2007

En Umar Baki Bin Abdul Majid

Dahulunya beramal di:
Tetuan Umar Baki & Co.
No. 3348, Tingkat 1
Jalan 18/32, Taman Sri Serdang
43300 Seri Kembangan
Selangor

Oleh yang demikian, mereka tidak layak untuk menjalankan amalan guaman mereka dan pihak Mahkamah, ahli-ahli Majlis Peguam dan pihak awam dinasihat mengambil perhatian tentang perkara ini.

Bertarikh : 31 Mac 2007

Lim Chee Wee
Setiausaha
Majlis Peguam

Sumber dari SINI

Ini pula berita yang mengaitkan ladang berkenaan dengan seorang penguam yang bergelar Datuk..
Kes Sosilawati: Polis Berkampung Di Lokasi Sejak 2 Minggu Lalu

KUALA LANGAT: Sudah dua minggu ramai polis dilihat di sekitar Ladang Gadong, Tanjong Sepat di sini bagi melakukan siasatan.

Keadaan itu disedari penduduk sekitar sehingga menimbulkan pelbagai persoalan dan andaian.

Bagaimanapun ia terungkai ekoran penemuan empat mayat yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kehilangan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47 bersama tiga individu lain.

Ketua MIC Cawangan Taman Gadong, M. Mohan, 53, berkata, beliau mendapat tahu berita tersebut apabila pihak polis mula mengawal pergerakan keluar masuk di simpang ke ladang terbabit pada Sabtu.

"Ketika itu saya mahu ke Kuil Sri Maryaman yang terletak di laluan masuk berkenaan. Saya dimaklumkan polis bahawa mereka sedang melakukan siasatan. Ini pertama kali kejadian seumpama ini berlaku di sini," katanya di sini pada Ahad.

Difahamkan, Ladang Gadong itu dimiliki seorang peguam bergelar datuk yang pernah dicari polis bagi membantu siasatan.

Ladang milik persendirian berkeluasan tiga ekar itu mempunyai ternakan ayam, lembu dan kambing.

Sementara itu, tinjauan mStar Online di rumah banglo Sosilawati pada 11:30 pagi, lebih 10 wartawan dan jurugambar telah berkumpul di depan kediaman mewah itu.sepenuhnya sila baca di SINI

Cuba bezakan antara kedua-dua gambar dibawah ini dengan gambar-gambar diatas

Datuk Pathmanabhan A/L Nalliannen
Sumber gambar dari SINI

Surrendren adik Datuk Pathmanabhan
Sumber gambar dari SINI


Jadi.. Adakah mereka ini, Dato dan Adik lelakinya yang ditahan kerana disyaki membunuh Sosilawati ? 

4 comments

  1. Anonymous // September 16, 2010 at 5:55 PM  

    dahsyat betul berniaga ngan keling!
    sorry la kengkawan keling sekelian...korang nak marah aku racist tu korang punya pasal la...tapi kalau ye pun bengang ngan kawan berniaga, bunuh kejam tu apahal? siap tetak kat leher?
    keling binatang! ini mesti Tuhan Krishna yg suruh agaknya...pariah!

  2. Anonymous // September 17, 2010 at 12:38 PM  

    Kau bukan raist, tapi bodoh batak. Yang kekawan melayu bunuh, rogol anak perempuan sendiri,altantuya tu semua macamana bro?

  3. Anonymous // September 29, 2010 at 3:42 AM  

    memang banggang nak mampus.kalau dia nie pun dah tamak wang , emak bapak dia pun dia bunuh...jangan lah ungkit isu racist kat sini... pakai lah otak tu sikit ...jangan jadi macam katak bawah tupperware... kalau betul kau ini islam , confirm kau tak berfikiran kolot macam nie.. kau nie melayu tapi bukan berfikiran dan mengikut ajaran islam...

  4. Anonymous // October 9, 2010 at 5:04 PM  

    Jenayah ganas memang trademark keling. Botak Chin pun Tak seganas gang-gang keling diMalaysia kini.

    Memang dalam ajaran Hindu keganasan adalah dibenarkan keatas bukan penganut ajaran Hindu. Kononnya keling ditindas oleh Melayu/cina.
    Kemalasan & bebodohan Keling sendiri menjadi punca mereka ketinggalan.

There was an error in this gadget