http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

9 Februari- Penantian Penuh Penyiksaan

Posted by Love Perak | Monday, January 25, 2010 | 0 comments »

oleh : cikgu din

Kita mendoakan 9 Februari memberi sinar baru kepada rakyat Perak.Bagi kita di Bukit Gantang 9 Februari menanda genab satu tahun pemergian almarhum Hj Roslan Shaharum.Banyak orang tidak suka kita membandingkan mereka dengan prestasi almarhum Hj Roslan Shaharum.Bagi kita Ahli Parlimen Bukit Gantang 8 Mac 2008-9 Februari 2009 itu disayangi dan dekat dihati rakyat.

9 Februari juga menandakan setahun lebih dua hari Kudeta Kerajaan PR Perak .Jikalau ikut tahun hijriah ,10 Safar hari ini ulangtahun pertama rampasan kuasa secara terancang BN ke atas kerajaan pilihan rakyat ,negeri Perak.Kalau ikutkan gaya Osman Jailu ,YB itu tidak terliur dengan UMNO ,tapi senyap-senyap masuk Bebas.Patutlah kita lihat SB selalu bersama Osman Jailu.Kita pula tak belajar sejarah.

Bagi kita 9 Februari satu titik tolak untuk kita menggandakan usaha jentera pilihanraya.Kalau setakat hari ini,jentera kita tidak bergerak seratus peratus .Kalau ikut petugas UPU masih gear satu.Itu kita di Bukit Gantang,Dun lain negeri Perak kita rasa masih sama ,mungkin juga masih "gear free".

Para pemuda yang telah cukup umur 21 tahun boleh mendaftar sebagai pengundi.Namun jika berlaku pilihanraya orang muda ini tidak boleh mengundi.Hanya pilihanraya umum 13 nanti baru boleh mengundi.

Yang mungkin boleh mengundi mereka yang telah mendaftar sehingga bulan Disember 2009.Itupun jika tidak berlaku proses bantahan oleh pengundi lain.Ataupun dalam proses semak daftar ini,nama kita telah tercatat.Jika tidak kena buat daftar baru.

9 Februari ini 2010 ,pada pukul 9.30 pagi Hakim Mahkamah Persekutuan akan memberi keputusan.Kita lihatlah sama ada keputusan penghakiman itu bertulis atau lisan.

Malaysia,Hakim mempunyai hak untuk membaca keputusan ataupun untuk menunggu sehingga Yang Arif berminat untuk membaca keputusan.Malaysia juga kaya sejarah penghakimannya seperti Ketua Hakim sekarang boleh membatalkan keputusan Ketua Hakim sebelum ini seperti kes penipuan tanah baru-baru ini. Kes lain kes peristiwa berdarah Memali,sampai kini tak tahu hujung pangkal.Peristiwa sudah berlangsung 25 tahun.Mahathir dan Musa Hitam pun sudah bersara.


Kembalikan kedaulatan rakyat dan negeri Perak.Bubarkan DUN Perak.Soalnya sudahkah PR bersedia?

0 comments

There was an error in this gadget