http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

"Macam-Macam Boleh Berlaku" - DS Nizar

Posted by Love Perak | Saturday, January 30, 2010 | 0 comments »

Sehingga ini jadual DS Nizar yang diberitahu kepada kita agak padat.Sewaktu kita bersama DS Nizar kelmarin ,beliau membayangkan pelbagai perkara boleh berlaku."Macam-macam boleh berlaku" kata DS Nizar.

Cuma beliau mengharapkan agar kita terus bermunajat dan doa untuk kesejahteraan rakyat dan keamanan negeri Perak.Bagi DS Nizar 9 Februari ini memberi harapan baru negeri Perak dengan demokrasi dan suara rakyat.Kita tidak melihat DS Nizar meminta doa untuk diri sendiri.Doa yang dipinta untuk Menteri Besar pilihan rakyat dan juga untuk keamanan negeri Perak.

DS Nizar tetap dengan pendirian beliau menyatakan jikalau keputusan mahkamah memihak kepadanya,langkah awal yang diambil mengutus surat mohon mengadap Kebawah DYMM Sultan Perak.Seterusnya akan menunggu perkenan Tuanku untuk mengadap serta mempersembahkan hasrat PR untuk membubarkan Dun.

Di sinilah beliau menyatakan memakan masa,kerana perlu menunggu perkenan Sultan.Dalam tempoh inilah pelbagai cara akan dilakukan oleh pihak BN jika mereka kalah.Antaranya undi tidak percaya dan menggunakan agensi kerajaan persekutuan untuk mengganggu gugat politik Perak.

Menurut DS Nizar lagi kerajaan selepas 9 Februari ini ,jika beliau disahkan Menteri Besar oleh Mahkamah Persekutuan pelbagai cabaran dan tekanan akan dihadapi.Justeru itu DS Nizar mengharapkan sokongan rakyat berterusan dengan Pakatan Rakyat.

Sementara itu menurut YB Khalil Idham Lim,jikalau mahkamah memihak kepada Zamrry,Zambrylah satu-satunya Menteri Besar yang disahkan oleh Mahkamah di Malaysia.

0 comments