http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Keputusan Mahkamah Persekutuan, Nizar 3, Zambry 1, Berkecuali 1

Posted by Love Perak | Friday, January 29, 2010 | 1 comments »

Oleh Roziyah Mahamad



KUALA LUMPUR : Menteri Besar Perak seolah-olah sudah ditentukan jawapannya apabila ada yang mengatakan bahawa 5 orang daripada panel hakim tersebut, 3 orang memilih Nizar, 1 memilih Zambry manakala seorang lagi mengambil sikap berkecuali.
"Keputusan ini begitu mengejutkan serta menakutkan Barisan Nasional (BN) sehingga perlu dilakukan sesuatu bagi memperbetulkan keputusan itu sebelum diumumkan," kata penulis blog, Azizul Nizam dalam blognya, ajijoi.blogspot.com.
Beliau dalam blognya mempersoalkan selama 3 bulan keputusan itu dipendam daripada pengetahuan rakyat Malaysia khususnya Perak, mengapa tiba-tiba tarikh 9 Februari dipilih untuk mengumumkan keputusan yang dinanti-nantikan selama ini?
"Bagi saya, selama 3 bulan ini, BN terutamanya Umno Perak mengatur strategi dalam menghadapi kemungkinan pembubaran Dun yang sudah pasti tidak dapat dihalang lagi.
"Selama 3 bulan inilah segala jentera kerajaan, media perdana dan kerja-kerja 'underground' diatur bagi memastikan sokongan rakyat kembali kepada mereka. Kesemua sumber kewangan negeri juga dipergunakan sepenuhnya bagi memastikan misi ini berjalan dengan lancarnya," jelas beliau.
Bagi Azizul, ini memberi petanda Umno dan BN telah bersiap sedia dalam semua perancangan mereka untuk tetap berkuasa di Perak samada cara 'by hook or by crook'.

KUALA LUMPUR : Menteri Besar Perak seolah-olah sudah ditentukan jawapannya apabila ada pihak yang menyatakan bahawa lima orang daripada panel hakim tersebut, 3 orang memilih Nizar, 1 memilih Zambry manakala seorang lagi mengambil sikap berkecuali.



"Keputusan ini begitu mengejutkan serta menakutkan Barisan Nasional (BN) sehingga perlu dilakukan sesuatu bagi memperbetulkan keputusan itu sebelum diumumkan," kata seorang penulis blog, Azizul Nizam dalam blognya, ajijoi.blogspot.com.



Menerusi blognya, beliau mempersoalkan, selama 3 bulan keputusan itu dipendam daripada pengetahuan rakyat Malaysia khususnya Perak, mengapa tiba-tiba tarikh 9 Februari dipilih untuk mengumumkan keputusan yang dinanti-nantikan selama ini?



"Bagi saya, selama tiga bulan ini, BN terutamanya Umno Perak mengatur strategi dalam menghadapi kemungkinan pembubaran Dun yang sudah pasti tidak dapat dihalang lagi.



"Selama tiga bulan inilah segala jentera kerajaan, media perdana dan kerja-kerja 'underground' diatur bagi memastikan sokongan rakyat kembali kepada mereka. Kesemua sumber kewangan negeri juga dipergunakan sepenuhnya bagi memastikan misi ini berjalan dengan lancarnya," kata beliau.



Bagi Azizul, ini memberi petanda Umno dan BN telah bersiap sedia dalam semua perancangan mereka untuk tetap berkuasa di Perak samada cara 'by hook or by crook'.

1 comments

  1. azman kamarul // January 29, 2010 at 4:01 PM  

    Manusia merancang..Allah merancang..tetapi Allah adalah sebaik-baik perancang....PAS sudah lebih 50 tahun meletakkan kemenangan atau kekalahan di atas takdir Allah swt..itulah akidah Islam......

    Doa adalah adalah senjata yang paling mustajab.....MAKA SOLAT HAJAT PAS LAKSANAKAN..

    Adakah Allah swt akan terus membiarkan segala kezaliman terus berlaku?.....