http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Apa hang merapu ni Rais Yatim?

Posted by Love Perak | Tuesday, February 23, 2010 | 1 comments »

oleh : shalehudin

Persoalannya, beranikah bangsa Umno atau beranikah Rais khasnya menasihati rakan rakan sekandang dengannya malah memastikan dirinya juga bersedia untuk lepaskan jawatan sebagaimana nasihatnya pada Anwar?

"Dari segi keluhuran undang-undang atau perimbangan hak asasi, sebaik-baiknya seseorang yang pegang jawatan sama ada sebagai ahli parlimen, ketua pembangkang, menteri atau anggota pentadbiran harus meletak jawatan dulu dan menghadapi dakwaan yang dikemukakan padanya.

Kalau tak berani dan sayangkan jawatan berimbuhan tinggi tu, jangan cakap la. Buat muntah habih orang keliling.

Aku yakin Anwar mendidik diri tak besarkan jawatan dan tak agungkan kemashyuran. Sejarah juga membuktikan jawatan yang disandangnya dahulu lebih tinggi dan baik dari Rais sekarang. Malah beliau mungkin mendapatkan kembali kemashyuran itu jika berpatah balik berkubang dilubang yang Rais berkubang sekarang. Kalau setakat nak lepaskan jawatan sebagai ketua pembangkang ni, bila bila masa pun boleh asalkan berasas dan kena gayanya.

Kalau sekadar nak sebut Kasitah Gaddam saja sebagai contoh, tak payah la. Amacam kalau hang pi nasihat Najib bini Rosmah, kalau tak letak jawatan pun, saman RPK ka atau saman detektif Bala ka untuk cuci nama. Macamana dengan menteri Jarjis? dah lupa ka? Atau hang sesaja nak perli dia? Apa hal pulak kalau ada anak bangsa hangpa yang entot entot (sori bro TT, pinjam sat) anak orang kemudian lari? Takkan buat bodo saja? Stadium runtuh tak pa ka? Masjid runtuh pun tak pak jugak ka?

Wooiihhh.. banyak la kalau nak "list"kan sampah yang hangpa buat kat sini. Nak pi pekena cucuq udang cicah petang petang ni baguih gak...

1 comments

  1. Zolkharnain Abidin // February 24, 2010 at 12:28 AM  

    Blog bila sauh dibongkar telah berpindah ke alamat baru seperti berikut:

    http://sauhdibongkar.blogspot.com/

    Pohon update link tuan. Terima kasih.

There was an error in this gadget