http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Bravo DS Anwar!!

Posted by Love Perak | Saturday, February 20, 2010 | 0 comments »

Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan kerajaan Pakatan Rakyat tidak akan berkrompomi dengan kelewatan projek pemulihan perumahan terbengkalai kerana rakyat sudah menunggu terlalu lama.

Beliau mengingatkan rakyat betapa propaganda politik murahan Umno-Barisan Nasional (BN) tidak mampu menukar nasib rakyat miskin terutama orang Melayu yang memerlukan keperluan asas.

“Kalau orang sudah tunggu lima hingga tujuh tahun, tak akan tidak boleh tunggu tujuh hari lagi. Saya boleh kata begitu. Itu satu cara tapi cara kita ialah kalau sudah tunggu tujuh tahun, kami tidak mahu seksa kamu 7 hari lagi.

"Itu pendekatan yang kita cuba buat," katanya pada majlis penyerahan anak kunci kepada 300 pembeli unit pertama projek-projek yang berjaya dipulihkan di Ukay Bistari dan Saujana Puchong, hari ini.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mengenal pasti punca kegagalan kerajaan Umno mengatasi projek terbengkalai kerana mereka mudah tunduk kepada kehendak pemaju.

Anwar juga menyalahkan ketidakstabilan pelbagai sistem di negara ini sebagai penyumbang kepada masalah yang akhirnya menyusahkan rakyat.

“Sebab itu, saya dan rakan memilih untuk menukar sistem berkenaan.Hendak tukar ini satu perjuangan yang getir. Menghadapi pelbagai tomahan dan hukuman dan deraan kerana yang kita lawan ini orang yang korup dan kaya.

"Taukeh-taukeh besar yang tidak perlu perhatian rakyat. sistem yang rosak. Jadi, kita terpaksa berdepan (dengan mereka),” katanya lagi.

Anwar menegaskan, tekanan berterusan kepada pihak yang membangunkan projek rakyat perlu supaya tidak dipandang remeh.

“Jadi, beri sokongan penuh kepada Exco Perumahan dan kita panggil semua lembaga perumahan. Kita juga kena beri tekanan kepada pemaju. Tetapi kuasa bukan pada kita, kuasa pada menteri berkenaan di kerajaan Persekutuan,” katanya.

0 comments