http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Gempar : Musa Hasan terperangkap, letak jawatan bulan depan!

Posted by Love Perak | Saturday, February 13, 2010 | 2 comments »


Rumah IGP Diserbu SPRM?



Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dikatakan menyerbu rumah Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan menemui sejumlah wang dengan nilai yang amat besar.

Mengikut Malaysia Today, serbuan itu diketuai seorang pegawai tinggi SPRM Negeri Sembilan pada Ahad dan SPRM kemudian mengambil keterangan Musa selama tiga jam.

"Musa memberitahu SPRM bahawa dia akan meletakkan jawatan pada bulan depan, bahkan sudah pun menyerahkan surat peletakan jawatannya.

"Dia kemudiannya merayu kepada SPRM supaya membiarkannya 'bersara dengan aman'," kata laman web terkemuka itu.

Menurut laman web itu, ramai pegawai polis di seluruh negara mengetahui berita itu dan kebanyakan mereka menggelar Musa sebagai 'IGP Bodoh'.

Malaysia Today juga mendakwa selain cakap-cakap pegawai polis, laman itu juga ada ramai kenalan di kalangan pegawai polis yang menjadi orang dalamnya.

"Malah, mereka memperkatakannya dengan penuh semangat, seolah-olah ia adalah berita baik. Mereka seakan amat gembira bahawa bos mereka dah terperangkap.

"Ini mengisyaratkan kewujudan krisis keyakinan yang serius. Jika anak buah anda memandang rendah dan membuat komentar yang meremehkan anda, maka tak mungkin anda dapat terus memimpin mereka," kata laman itu.

Malaysia Today juga mengingatkan pembaca bahawa 90 peratus khabar angin di Malaysia terbukti benar walaupun ia mengambil masa bertahun-tahun lamanya.

Laman itu juga meminta orang ramai menunggu perkembangan lanjut dalam tempoh terdekat dan tidak menolak kemungkinan SPRM membuat penafian dalam hal ini.

sumber: suara-keadilan.com


2 comments

  1. Anonymous // February 13, 2010 at 12:47 PM  

    IGP letak jawatan dan bila pula Panglima Angkatan Tentera nak letak jawatan sebab nak jaga dua injin jet pun tak bolih macam mana nak jaga keselamatan negara. Ada kapal selam tak bolih menyelam dan ada jet tak bolih terbang.... apa ni!!! dan beli jet tanpa injin.... apa ni mangkok punya ATM.
    Panglima Angkatan Tentera bolih la bercuti kat Dubai....
    Wow!!! apa nak jadi Malaysia ni... ketua polis satu hal, Ketua Angkatan Tentera pun kalut...ini macam bolih selamat ke negara...... jangan jangan dah rancang nak lari kat Dubai!!!

  2. Anonymous // February 16, 2010 at 2:16 PM  

    hahaha...yew2 ko punye lawak bagus laaaa