http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Bersihkan Nama Malaysia!!

Posted by Love Perak | Saturday, February 13, 2010 | 2 comments »

Oleh : Mutaligat

Nama Malaysia kian buruk kebelakangan ini, Semua ini gara-gara tindakan individu tertentu yang bertindak di luar batasan undang-undang Negara dan antarabangsa.

Kematian seorang warga asing bernama Altantuya yang dibunuh kejam oleh insan yang tidak berhati perut dan berperangai lebih teruk dari binatang benar-benar menyebabkan nama Negara busuk di persada dunia.

Lebih malang lagi ramai pihak mempertikaikan keputusan mahkamah bersabit dengan siapa pembunuh sebenar Altantuya.

Ramai pihak yang merasakan pembunuh sebenar atau ‘kepala pembunuh’ masih bebas dan tidak dihukum. Tetapi kita semua tidak tahu siapa kepala pembunuh tersebut.

Kes kedua melibatkan tuduhan liwat ke atas bekas Timbalan Perdana Menteri yang juga Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim yang sekali lagi dikatakan menghadapi fitnah musuh-musuh politiknya.

Lebih teruk lagi perbicaraan yang sedang berlangsung sekarang juga dilihat tidak telus dan berat sebelah.

Dunia sebenarnya sedang memerhatikan semua ini dari dekat.

Memang tidak dinafikan Anwar mempunyai pengaruh yang besar di serata dunia. Bila beliau menghadapi kes ini sekali lagi setelah bebas dari tuduhan sama pada tahun 1998, orang luar berpendapat ada sesuatu yang tidak kena dengan politik Malaysia.

Sebagai rakyat Malaysia saya sangat mengharapkan kerajaan mengambil tindakan drastic bagi membersihkan nama Malaysia.

Saya yakin Perdana Menteri dan kabinetnya tahu apa yang perlu mereka buat untuk membersihkan nama Negara dan rakyat Malaysia.

Sama-samalah kita berusaha untuk membersihkan nama Malaysia.!!!!!!!!!!

2 comments

  1. Tan Loo Ley // February 13, 2010 at 9:10 PM  

    Mereka bukan bersihkan nama Malaysia tetapi MEREKA AKAN BERSIHKAN HARTA KAT MALAYSIA.....

  2. Anonymous // February 13, 2010 at 11:56 PM  

    JANGAN TUDUH PRESIDEN PAS DENGAN MELULU TANPA USUL PERIKSA-Ustaz Misbahul Munir

    Saya segera menghubungi Setpol Presiden, Dr Shamsuri terhadap satu dakwaan kurang adab beberapa blog dan website berhubung kelewatan Datuk Presiden menghadiri program dialog di Shah Alam. Yang dikesalkan blog orang PAS. Tuduhan terhadap Presiden sangat melulu, biadab, kurang ajar dan berniat jahat tanpa usul periksa. Beginikah sikap ahli PAS yang konon sayang pada pimpinan PAS. Kalau nak komen pula, gunalah bahasa yang agak cermat.

    Setpol Presiden menjawab, kelewatan disebabkan program di Terengganu yang Presiden terpaksa tunggu sehingga program tamat. Fligt jam 4.00 petang dari Kuala Terengganu pula tidak sempat. Fligt berikutnya jam 9.30 malam, dijangka sampai ke KLIA jam 10.10 malam. Setpol segera menghubungi penganjur, Presiden sampai lewat, dijangka dari KLIA boleh sampai ke Shah Alam jam 11.00 malam lebih kurang, sanggup ke orang ramai menunggu, sebab dah lewat, kalau tak sanggup menunggu, Presiden bersedia bagi cadangan tarikh lain yang terdekat untuk berdialog dengan ahli PAS Shah Alam berhubung isu tindakan tatatertib ke atas YB Khalid Samad.

    Penganjur bersedia menunggu sekalipun lewat. Berlaku pula salah faham antara petugas Unit Amal yang menunggu Datuk Presiden. Petugas Unit Amal menunggu di Tol Subang, kenderaan Presiden pula menunggu di tol yang lain. Salah faham tempat menunggu pun mengambil masa hampir setengah jam.

    Akhirnya Tok Guru sampai juga ke tempat program kira-kira jam 11.30 malam. Perkara ini memang sangat dikesalkan oleh penganjur sendiri di atas salah faham tempat menunggu. Orang ramai sebelum itu faham, Presiden akan sampai lewat di atas faktor yang disebutkan tadi, namun mereka bersedia menunggu. Kalau tepat jam 11.00 malam sampai ke tempat program, 1 jam berdialog juga sudah memadai. Tetapi salah faham penganjur dan petugas menyebabkan kehadiran Presiden lebih lewat dari yang dijangkakan.

    Sewaktu saya sebagai Setiausaha Lajnah Penerangan PAS Pusat dan juga sebagai Ketua Penerangan PAS Perak, banyak sekali program anjuran lajnah yang melibatkan Presiden. Tidak ada satu program yang melibatkan Presiden, beliau datang lewat sehingga merosakkan perjalanan program.

    Tuduhan terhadap Datuk Presiden dengan sangkaan yang begitu rupa merupakan satu fitnah jahat yang hanya menguntungkan UMNO BN dan musuh-musuh PAS yang lain. Kita diajar dalam al quran supaya mendapatkan maklumat dari sumber yang sebenar sebelum kita mengulas apa sahaja isu. Kalau kita sayang pada Presiden bukan macam itu caranya kita menegurnya, ahli PAS berhak tegur dengan apa cara sekalipun, boleh guna blog, sebab itu juga satu cara untuk menegur.

    Tetapi sebelum menegur, cari sumber dulu mengapa Presiden lewat, kalau lewat kerana takut berdepan dengan ahli PAS, saya fikir lebih baik Setpol cari alasan lain yang agak munasabah supaya Datuk Presiden terus tidak hadir ke program tersebut, seperti adik Presiden sedang sakit tenat, orang ramai mungkin lebih menerima alasan ini. Dan malam tadi saya pula dapat mesej adik Presiden telah meninggal dunia. Jadi orang ramai akan lebih bersimpati dengan Presiden.

    Kesanggupan Presiden turun juga ke Shah Alam walaupun lewat sepatutnya dihargai. Beribu alasan lain boleh diberi oleh pegawainya untuk tidak terus hadir ke program tersebut kalau semata-mata takut berdepan dengan ahli-ahli PAS sendiri.

There was an error in this gadget