http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

KALAU PENGECUT SEKALIPUN KOSONGKAN 3 KERUSI KATAK

Posted by Love Perak | Thursday, February 11, 2010 | 0 comments »

Saya setuju dengan pandangan Datuk Seri Nizar supaya 3 kerusi yang diwakili oleh YB yang tiada maruah iaitu DUN Behrang, Changkat Jering dan Jelapang dikosongkan bagi memberikan laluan kepada pilihanraya kecil diadakan.


Buatlah apa cara sekalipun (kerana BN boleh lakukan apa sahaja sesuka hati) supaya ketiga-tiga YB muka tebal itu mengosongkan kerusinya. Jadi selepas itu pilihanraya kecil diadakan supaya rakyat dapat memilih kerajaan baru yang diberikan mandat oleh rakyat bukan mahkamah atau institusi lain.


Kalau Zambry dan BN takut untuk membubarkan DUN Perak saya yakin sekurang-kurangnya 3 kerusi ini mesti dikosongkan supaya rakyat dapat memilih wakil rakyat baru seterus dapat menentukan kerajaan baru yang mendapat mandat rakyat.


Jika BN menang 2 dari 3 DUN tersebut BN jadi kerajaan yang sah dan bermaruah. Sebaliknya jika PR menang 2 maka PR akan jadi kerajaan. Itu cara terbaik bagi menentukan siapa yang berhak menjadi kerajaan.
Jika inipun Zambry dan BN takut maka jangan berpolitik lebih baik minta Najib lantik jadi Senator atau Pengerusi Veteran Umno.

0 comments