http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Anwar Digantung 6 Bulan Dari Hadiri Sidang Parlimen?

Posted by Love Perak | Friday, November 26, 2010 | 0 comments »

Oleh Suara Keadilan

anwar11KUALA LUMPUR Nov 24 - Ketua Oposisi Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak gentar dengan desas desus yang tersebar bahawa beliau akan digantung selama enam bulan daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat berhubung dakwaan beliau mengnai kaitan kerajaan Malaysia dan syarikat pelobi pro-Israel antarabangsa Apco Worldwide.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata usaha penggantungan itu tidak bererti bagi berbanding keperitan dipenjara selama enam tahun serta dipukul sehingga menyebabkan kecederaan tulang belakang sehingga kini.

“Mereka telah penjarakan saya selama enam tahun, jadi apa sangatlah alu digantung selama enam bulan, Saya telah melalui lebih dahsyat daripada ini, mereka pukul saya, bogelkan saya dan kurung saya dalam sel seorang diri, sekarang hendak gantung saya pula? Anwar ketawa ketika ditanya pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di pejabat Ketua Oposisi petang tadi.

Bagaimanapun Anwar memberitahu sehingga kini beliau tidak diberitahu secara rasmi mengenai ura-ura tindakan yang mahu diambil oleh Jawatankuasa Hak dan Kebebasan.

"Saya belum lagi diberitahu walaupun rakan-rakan saya maklum khabar angin yang bertiup. Tidak ada sebanrabng maklumat mengenainya, tidak ada notis mesyuarat, jadi akag menarik juga melihat bagaimana kerajaan ini berfungsi.

“Ramai nampaknya sudah tahu tapi jawatankuasa belum lagu bermesyuarat, notis pun belum dikeluarkan, jadi selamat datang ke Malaysia," Anwar tersenyum sinis.

Pada 8 Jun lalu Anwar dipanggil oleh jawatankuasa tersebut berhubung dakwaan beliau dalam Parlimen bahawa konsep 1Malaysia yang diwar-warkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebenarnya diceduk daripada slogan One Israel di bawah Perdana Menteri Ehud Barak pada 1991.

Bagaimana tidak ada sebarang keputusan atau susulan yang dibuat terhadap cadangan tindakan terhadap Anwar sehingga kini.

Anwar pernah berkata sekiranya beliau digantung dari sidang Parlimen ini juga satu rahmat kerana ia akan memberi peluang kepada beliau bertemu rakyat serta menjelajah seluruh negara untuk berkempen dan berceramah bagi pihak Pakatan Rakyat.

0 comments