http://img.nattawat.org/images/tds41xvqedddfubg300.gif

Advertise Here, RM 100/Month. Size 400x100. loveperak@yahoo.com

Timbalan Pengerusi
Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu,
Dr Bala Chandran
“Kami (DHPP) akan terus bersama PAS dan Pakatan Rakyat untuk memastikan Umno digulingkan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

“Itulah hasrat dan matlamat kami. Kita harap kita dapat bersama sebab kita tidak ada pilihan lain. Orang bukan Islam tidak ada pilihan lain untuk membuat perubahan ini.

“Harapan kita keadilan Islam dan hanya dengan keadilan Islam sahaja dapat membersihkan negara ini dari kehancuran,” Dr Bala Chandran .
SETIU: Timbalan Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu, Dr Bala Chandran mendakwa Umno-BN yang sebenarnya anti Islam dan ‘ektrimis’.

Malah, katanya Umno-BN disifatkan sebagai ‘murtad’ kerana memperlekehkan hukum hudud dari ajaran Islam.

Sepatutnya, kata beliau Umno perlu menerangkan kebaikan hukum hudud itu yang terdapat dalam ajaran Islam.

“Patutnya, Umno kena cakap hukum hudud itu baik. Jadi jika kita tengok secara terperinci apabila seseorang Umno Melayu memperlekehkan hukum hudud bagi saya dia (Umno) seorang yang ‘murtad’.

“Sebab hukum hudud dengan Islam tidak dapat dipisahkan. Kalau dapat dipisahkan bukan Islamlah itu.

“Umno terdesak sekarang ini dan dia tidak tahu orang bukan Islam pun sekarang sudah pandai dan tahu tentang Islam dan sudah mula mencintai Islam,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap mewakili DHPP pada Ijtima’ Kepimpinan PAS Negeri Terengganu 2010 kali ke-14, di perkarangan Surau Kampung Tanjung, Batu Rakit, Setiu, 23 Oktober lalu.

Menurutnya, keadaan telah berbeza dan orang bukan Islam sudah berani menyokong PAS kerana keadilan yang dibawa parti itu.

Selain itu, katanya DHPP akan terus bersama PAS dan Pakatan Rakyat untuk memastikan Umno ‘digulingkan’ dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, akan datang.

Menurutnya, orang bukan Islam tidak ada pilihan lain untuk membuat perubahan melainkan bersama-sama dengan PAS menyelamatkan negara ini dari kehancuran. - BuletinOnline

0 comments